۴ افسانه لیزیک که احتمالا قبلاً شنیده اید!!

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

۴ افسانه لیزیک که احتمالا قبلاً شنیده اید!!

اسطوره های لیزیک

جراحی لیزیک یک عمل تغییر دهنده زندگی است. همچنین بسیار محبوب است و میلیون‌ها نفر سالانه زیر لیزر می‌روند. متأسفانه با محبوبیت، اطلاعات نادرست همراه می شود. در اینجا در مرکز چشم نیلسن، ما وقف انتشار اطلاعات واقعی لیزیک و از بین بردن افسانه ها هستیم.

در اینجا ۴ افسانه لیزیک که ممکن است شنیده باشید و چرا درست نیستند آورده شده است.

افسانه شماره ۱: لیزر مورد استفاده در حین لیزیک می تواند چشمان شما را بسوزاند!

دروغ! بسیاری از مردم این فکر را می کنند زیرا در حین لیزیک بوی عجیبی به مشام می رسد که گاهی اوقات زمانی که لیزر اگزایمر در حال تغییر شکل قرنیه شما است اتفاق می افتد. لیزر اکسایمر از یک پرتو بسیار متمرکز نور – نه گرما – تشکیل شده است.

این بوی عجیب در واقع فقط نتیجه کربنی است که توسط مولکول های کلاژن در هوا منتشر می شود، زیرا لیزر اگزایمر آنها را تجزیه می کند.

 

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج | دکتر-مینا-اوجانی
بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

افسانه شماره ۲: شما کور خواهید شد.

در واقع تا لحظه نگارش این مقاله هیچ موردی از نابینایی ناشی از خود عمل لیزیک گزارش نشده است. در یک مطالعه اخیر، مشخص شد که بیماران در واقع ۳۴ برابر بیشتر در معرض خطر نابینایی ناشی از عفونت لنز تماسی نسبت به کوری ناشی از لیزیک هستند.

با این حال، زمانی که پروتکل صحیح مراقبت های پس از آن رعایت نشود، عوارض ناشی از آن (به ویژه عفونت ها) می تواند باعث نابینایی شود. این بسیار نادر است اما اتفاق افتاده است.

عمل لیزیک به خودی خود باعث نابینایی نمی شود و بیشتر موارد از عوارض لیزیک با پیروی از روش های مراقبت های بعد از تعیین شده توسط جراح قابل اجتناب است.

اگر بعد از عمل لیزیک متوجه چیزی غیرعادی یا نگران کننده شدید، فوراً با چشم پزشک تماس بگیرید. حتی اگر معلوم شود که چیزی نیست، بهتر از متاسف شدن است!

اینستاگرام دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

افسانه شماره ۳: لیزیک دردناک است.

لیزیک دردی ندارد. البته درد ذهنی است. آنچه ممکن است برای برخی به عنوان ناراحتی جزئی واجد شرایط باشد، می تواند برای دیگری درد تلقی شود. ناراحت‌کننده‌ترین قسمت جراحی لیزیک، طبق گفته‌های بیماران، فشار ناشی از لیزر است.

هنگامی که از لیزر اگزایمر استفاده می شود، یک دستگاه مکنده چشم شما را لمس می کند تا ثابت بماند. این خوب است – به این معنی است که در طول جراحی چشمان خود را تکان نمی دهید و درمان را به هم نمی ریزید.

با این حال، این نیاز به مکش دارد که می تواند باعث فشار ناخوشایند بر روی چشم شما شود. این احساس تنها چند ثانیه طول می کشد تا چشم شما را با لیزر اگزایمر درمان کنید. اسطوره های لیزیک

خانم دکتر مینا اوجانی  جراح و متخصص چشم کرج که در جراحی بیماری های چشمی تجارب فراوان دارند.

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج
بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

افسانه شماره ۴: لیزیک دوام ندارد.

در واقع لیزیک یک عمل دائمی است. چشم پزشک شما هر سال برای بررسی سلامت چشم شما به معاینه شما ادامه خواهد داد. علاوه بر این، همه بیماران چه در ابتدا لیزیک داشته باشند یا نه، پیرچشمی و تشکیل آب مروارید را تجربه خواهند کرد.

این قطعا عامل محرک برای گردش این اسطوره است. آب مروارید و پیرچشمی تغییرات قابل توجهی در بینایی ایجاد می کنند و برخی افراد این تصور را دارند که لیزیک باید این تغییرات را متوقف کند. آب مروارید و پیرچشمی روی عدسی داخل چشم تاثیر می گذارد نه قرنیه.

از آنجایی که لیزیک فقط می تواند شکل قرنیه را تغییر دهد، این روش هیچ تاثیری روی لنز نخواهد داشت و نمی تواند مشکلات بینایی مرتبط با لنز را متوقف کند.

اگر می خواهید برای مشاوره لیزیک در کرج برنامه ریزی کنید، همین امروز با مرکز چشم دکتر مینا اوجانی تماس بگیرید!

کارشناسان لیزیک ما اینجا هستند تا شما را در مورد آنچه می توانید قبل، در حین و بعد از عمل لیزیک خود انتظار داشته باشید، راهنمایی کنند.

برای تعیین وقت مشاوره با ما تماس بگیرید یا به صورت آنلاین وقت بگیرید!

۴ افسانه لیزیک که احتمالا قبلاً شنیده اید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول