کدام روش اصلاح بینایی با لیزر برای من بهترین است؟

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

کدام روش اصلاح بینایی با لیزر برای من بهترین است؟

اصلاح بینایی با لیزر

اگر از استفاده از عینک یا لنزهای تماسی برای دیدن خسته شده اید، جراحی اصلاح بینایی با لیزر ممکن است برای شما مناسب باشد. انتخاب روش صحیح برای شما می تواند ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

با این حال، ضروری است که با چشم پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که کاندیدای خوبی برای روشی هستید که فکر می کنید برای شما بهترین است. اگر کاندیدای یک روش محبوب تر مانند لیزیک نیستید، هنوز هم ممکن است کاندیدای خوبی برای یک روش دیگر اصلاح بینایی باشید که می تواند نیاز شما به عینک یا تماس را برطرف کند.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد روش های مختلف اصلاح بینایی لیزری ارائه شده در مرکز چشم دکتر مینا اوجانی اطلاعات کسب کنید و بدانید کدام روش برای شما مناسب است!

 بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج  و  جراح و متخصص چشم کرج

لیزیک

لیزیک محبوب ترین روش اصلاح بینایی با لیزر است. با حداقل زمان بهبودی و نتایج فوری برای بسیاری از بیماران بسیار موثر است.

جراحی های لیزری مانند لیزیک با تغییر شکل قرنیه، قسمت شفاف و جلویی چشم کار می کنند. زمانی که دچار عیوب انکساری مانند نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم هستید، این به دلیل شکل قرنیه شماست.

نور قبل از برخورد به پشت چشم شما از طریق قرنیه شما شکسته می شود. پس از عبور از پشت چشم، نور به تکانه هایی تبدیل می شود که به مغز شما ارسال می شود.

هنگامی که قرنیه به شکل نامنظمی شکل می گیرد، نور به درستی شکست نمی خورد، بنابراین تصاویر ارسال شده به مغز شما تار به نظر می رسند. لیزیک به عنوان یک روش اصلاح لیزری بسیار ترجیح داده می شود زیرا از قرنیه برای عمل به عنوان بانداژ در زمانی که چشم شما در حال بهبودی است، استفاده می کند.

انجام این کار با ایجاد فلپ در قرنیه امکان پذیر است. فلپ در حین لیزیک بلند می شود تا بافت قرنیه زیر آن با لیزر اگزایمر تغییر شکل دهد.

هنگامی که عمل لیزیک شما کامل شد، جراح فلپ را دوباره به سمت پایین قرار می‌دهد، جایی که به طور طبیعی با بقیه قرنیه ترکیب می‌شود. نتایج لیزیک سریع است و اکثر بیماران بهبود فوری را مشاهده می کنند.

بیماران پس از بهبود کامل فلپ قرنیه پس از چند ماه به اوج بینایی خود می رسند.   بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج  – با این حال، در آن زمان، می‌توانید به طور طبیعی عمل کنید، زیرا بهبودی اولیه فقط چند هفته طول می‌کشد و ناراحتی معمولاً حداکثر چند روز طول می‌کشد.

لیزیک نتایج باورنکردنی دارد، به طوری که ۹۵٪ از بیماران بینایی ۲۰/۲۰ یا بهتر را به دست می آورند. اگر عیب انکساری دارید و کاندیدای خوبی هستید، یک گزینه عالی است.

برای اینکه یک کاندید خوب لیزیک باشید، باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید، از سلامت خوبی برخوردار باشید و نسخه ثابتی داشته باشید. همچنین برای اطمینان از ایمن بودن لیزیک، باید قرنیه به اندازه کافی ضخیم داشته باشید.

با این حال، اگر قرنیه شما به اندازه کافی ضخیم نیست، اما تمام الزامات دیگر را برآورده می کنید، جایگزین هایی وجود دارد.

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج
بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

لازک

لازک یک روش اصلاح بینایی مشابه لیزیک است، اما هیچ فلپی ایجاد نمی شود. به جای ایجاد یک فلپ، لایه خارجی قرنیه که اپیتلیوم نامیده می شود، پوست کنده می شود.

سپس لیزر اگزایمر قرنیه را قبل از اینکه اپیتلیوم روی چشم به عقب رانده شود، شکل می دهد. در حالی که بهبود می یابد، چند روز توسط یک لنز تماسی در جای خود نگه داشته می شود.

نمودارهای جراحی لیزیک و لازک

نتایج لیزیک با نتایج لازک قابل مقایسه است، به طوری که اکثریت قریب به اتفاق بیماران بعد از جراحی بینایی ۲۰/۲۰ یا بهتر را به دست می آورند. بهبودی ۱ تا ۲ هفته طول می کشد و بیماران ممکن است حدود ۵ روز پس از عمل احساس سوزش یا شن را تجربه کنند.

بیماران لازک ممکن است همان بهبود فوری را که بیماران لیزیک مشاهده می کنند مشاهده نکنند. جراح و متخصص چشم کرج – مانند عمل لیزیک، با بهبودی بیماران لازک، بهبود مستمری را مشاهده خواهند کرد تا زمانی که پس از اتمام بهبودی چشم‌هایشان به اوج بینایی خود برسند.

اگر کاندیدای لیزیک نیستید، لازک جایگزین خوبی است که نتایج یکسانی را ارائه می دهد. با این حال، اگر می خواهید یک روش اصلاح بینایی برگشت پذیر داشته باشید، ممکن است Visian ICL را ترجیح دهید.

Visian ICL

Visian ICL یک لنز Collamer قابل کاشت است. Visian ICL از لیزر برای تغییر شکل قرنیه مانند لیزیک و لازک استفاده نمی کند. به جای تغییر شکل قرنیه برای اصلاح دید، Visian ICL یک لنز افزودنی است که در پشت لنز طبیعی و عنبیه قرار می گیرد.

Visian ICL می تواند برای اصلاح نزدیک بینی و آستیگماتیسم استفاده شود، اگرچه نمی تواند دوربینی را اصلاح کند. با این حال، می تواند نزدیک بینی را تا حد زیادی نسبت به لیزیک یا لازک اصلاح کند. اگر به شدت نزدیک بین هستید، Visian ICL ممکن است بهترین جایگزین برای عینک و لنزهای تماسی سنتی باشد.

اینستاگرام دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

روش کاشت Visian ICL ساده است و شامل ایجاد یک برش کوچک در چشم است که در آن عدسی تا شده به سمت بالا فشار داده شده و سپس باز می شود. برش به اندازه کافی کوچک است که به طور مستقل بدون هیچ بخیه ای بهبود می یابد.

بهبودی از این روش سریع و آسان است. از آنجایی که Visian ICL با شیمی طبیعی چشم شما سازگار است، باعث خشکی چشم نمی شود. شما می توانید Visian ICL را حذف کنید و آن را کاملاً برگشت پذیر کنید.

برگشت پذیر بودن تفاوت قابل توجهی با سایر روش های اصلاح بینایی دارد. اکثر بیماران Visian ICL را حذف نمی کنند. Visian ICL نیازی به تعویض ندارد و قرار است در چشم شما بماند.

اگر می خواهید دید خود را برای عیوب انکساری مانند نزدیک بینی یا آستیگماتیسم اصلاح کنید، Visian ICL انتخاب خوبی است.

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج
بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

لیزیک مونوویژن

برای کسانی که به دلیل پیرچشمی تلاش می کنند از نزدیک ببینند، لیزیک مونویژن می تواند کمک کننده باشد. پیرچشمی در بزرگسالان بالای ۴۰ سال شایع است و می تواند تمرکز بر روی اشیاء مجاور را دشوارتر کند.

یک راه حل برای پیرچشمی لیزیک مونویژن است. مونوویژن شامل اصلاح یک چشم برای دید نزدیک و اصلاح چشم دیگر برای دید از راه دور است.

وقتی از هر دو چشم برای دیدن استفاده می‌کنید، مغزتان به‌طور خودکار به شما اجازه می‌دهد هر چیزی را که می‌بینید با چشم درست ببینید. مونوویژن برای همه مبتلایان به پیرچشمی مناسب نیست.

بیمارانی که علاقه مند به لیزیک مونویژن هستند، قبل از انجام جراحی ابتدا آن را با استفاده از لنزهای تماسی امتحان می کنند. اما برای بسیاری، لیزیک مونویژن یک راه حل عالی برای پیرچشمی است.

آیا می‌خواهید درباره روش‌های اصلاح بینایی که به شما امکان می‌دهد به آزادی بینایی دست پیدا کنید، اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ یک قرار ملاقات در مرکز چشم دکتر مینا اوجانی تعیین کنید!

کدام روش اصلاح بینایی با لیزر برای من بهترین است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول