سه پیشرفت تکنولوژیکی که در روش‌های اصلاح بینایی لیزری خود استفاده می‌کنیم

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

سه پیشرفت تکنولوژیکی که در روش‌های اصلاح بینایی لیزری خود استفاده می‌کنیم

اصلاح بینایی لیزری

اصلاح بینایی لیزری در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است و ما مفتخریم که برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و روش‌ها را ارائه می‌کنیم. درباره پیشرفت های تکنولوژیکی که دکتر متوانی و تیمش از آنها استفاده می کنند بیشتر بدانید.

فرسایش با هدایت توپوگرافی

کراتومیلوسیس درجا با کمک لیزر (LASIK) نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم را اصلاح می کند. هدف از لیزر درمانی قرنیه این است که اساساً اصلاح عینک بیمار را تکرار کند.

در حالی که این تکنیک به خوبی کار می کند، دقیق ترین یا سفارشی ترین روش اصلاح بینایی لیزری نیست. این به این دلیل است که اکثر بیماران سطحی از بی‌نظمی در قرنیه‌های خود دارند، زیرا قرنیه‌ها از نظر بیولوژیکی ایجاد شده‌اند. برخی از بیماران دارای عیوب جزئی هستند که ما آن را انحرافات مرتبه بالاتر می نامیم. سایر بیماران بی‌نظمی چشمگیرتری در قرنیه خود دارند، به‌ویژه افرادی که تحت عمل جراحی قبلی مانند کراتوتومی رادیال (RK) یا پیوند قرنیه قرار گرفته‌اند.

برای بیمارانی که مایل به اصلاح این عیوب یا بی نظمی هستند، فرسایش با هدایت توپوگرافی، درمان سفارشی را برای صاف کردن سطح قرنیه فراهم می کند. دکتر Motwani از فرسایش هدایت شده با توپوگرافی Wavelight Contoura استفاده می کند که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای درمان بی نظمی قرنیه تایید شده است. دکتر موتوانی اولین روشی را برای ایجاد یکنواختی و متقارن شدن قرنیه ایجاد کرد، بنابراین بهتر از حالت طبیعی انسان. او این پروتکل LYRA را نامگذاری کرد و از اداره ثبت اختراع ایالات متحده برای آن پتنت دریافت کرد.

 

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

 

تالتاذ

ابتدا تحلیلگر Wavelight Topolyzer Vario 22000 نقطه روی قرنیه را ترسیم می کند. سپس لیزر با استفاده از اطلاعات Topolyzer اعمال می شود و سطح قرنیه را صاف می کند. در مقایسه با تصحیح بینایی لیزری سنتی، این رویکرد نتیجه بصری بسیار بهتری را ارائه می دهد. بیماران اغلب بهتر از عینک یا لنزهای تماسی نرم خود می بینند.

مرکز چشم Sheth Horsley کراس لینکینگ قرنیه در حالی که فرسایش با هدایت توپوگرافی Wavelight Contoura می تواند قرنیه نامنظم را صاف کند، نمی تواند هیچ فرآیند بیماری زمینه ای را متوقف کند. برخی از بیماران شرایط پیشرونده ای دارند که در آن قرنیه آنها به مرور زمان نامنظم تر می شود. شایع ترین علل این بیماری قوز قرنیه و اکتازی پس از لیزیک است.

در هر دو این شرایط، قرنیه نازک است و در نتیجه کشش روی بافت، تمایل به برآمدگی به سمت جلو دارد. در حالی که قرنیه را می توان با فرسایش با هدایت توپوگرافی صاف کرد، پس از درمان به برآمدگی ادامه می دهد مگر اینکه تقویت شود. اتصال عرضی قرنیه (CXL) یک روش انقلابی است که در سال ۲۰۰۳ توسط تئو سیلر، MD توسعه یافت. CXL قرنیه را از طریق ایجاد پیوند در بافت تقویت می کند.

این روش با جدا کردن سلول های اپیتلیال خارجی قرنیه شروع می شود. سپس قطره چشمی ریبوفلاوین تزریق می شود. در نهایت قرنیه با اشعه ماوراء بنفش درمان می شود. کل این فرآیند پروتکل درسدن نامیده می شود. با تقویت بافت قرنیه، CXL می تواند پیشرفت قوز قرنیه یا اکتازی را متوقف کند و در نتیجه بینایی را تثبیت کند.

او آن را پروتکل آتن نامید. دکتر موتوانی این پروتکل را مستقیماً از دکتر کانلوپولوس آموخت. بنابراین، او روش شناسی را کاملاً درک می کند و تکنیک را دقیقاً همانطور که طراحی شده است دنبال می کند. دکتر متوانی همچنین تغییراتی را در پروتکل تحقیقات خود برای بهبود نتایج و کاهش بی‌نظمی قرنیه ایجاد کرده است.

در پروتکل آتن، قرنیه ابتدا با استفاده از فرسایش با هدایت توپوگرافی صاف می شود. سپس با استفاده از CXL در جای خود منجمد می شود. زمان بهبود اولیه برای لایه خارجی قرنیه حدود ۳-۷ روز است. با این حال، بهبود در بینایی و بهبودی می تواند برای ۶-۱۲ ماه ادامه یابد. هم CXL و هم فرسایش با هدایت توپوگرافی برای ایمن بودن به ضخامت قرنیه خاصی نیاز دارند، بنابراین این اندازه گیری همیشه قبل از اقدام بررسی می شود.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

منبت کاری کامرا

تصحیح بینایی با لیزر می تواند انواع عیوب انکساری از جمله دوربینی (دوربینی)، نزدیک بینی (نزدیک بینی) و آستیگماتیسم را اصلاح کند. در حالی که این به روشن شدن دید از راه دور کمک می کند، افراد مسن ممکن است هنوز در دیدن از نزدیک مشکل داشته باشند.

این به دلیل وضعیتی به نام پیرچشمی است که در آن عدسی طبیعی انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و بر توانایی تمرکز بر روی اجسام نزدیک تأثیر می گذارد. پیرچشمی معمولاً در چهل سالگی بیمار روی دید نزدیک تأثیر می گذارد و با گذشت زمان پیشرفت می کند.

آیا تا به حال به یک شی از سوراخ سوزن نگاه کرده اید و متوجه شده اید که می توانید بدون توجه به عینک خود روی آن تمرکز کنید؟ این اثر سوراخ سوزنی نامیده می شود. اینله کامرا یک دستگاه اصلاح کننده پیرچشمی است که از این پدیده بهره می برد. اینله در یک جیب کوچک از قرنیه ایجاد شده با لیزر قرار می گیرد. اینله شامل یک روزنه کوچک است که دقیقاً در جلوی مردمک قرار گرفته است.

اینستاگرام دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

 

این دیافراگم به عنوان یک سوراخ برای تمرکز پرتوهای نور عمل می کند. مکان یابی دستگاه توسط دستگاهی به نام اسکن AcuTarget HD هدایت می شود. محل اینله را به مرکز محور بینایی هدایت می کند و بهترین نتیجه بصری ممکن را تضمین می کند.

منبت کامرا بسیار کوچک است و روی مردمک تیره قرار می گیرد و آن را نامشخص می کند. فقط روی یک چشم قرار می گیرد و بینایی خواندن را امکان پذیر می کند. چشم دیگر برای کسانی که نیازی به اصلاح فاصله ندارند دست نخورده باقی می ماند. برای کسانی که نیاز به بهبود دید از راه دور دارند، لیزیک را می توان در ترکیب با اینله کامرا استفاده کرد. دکتر متوانی یکی از معدود جراحانی است که این عمل ها را پشت سر هم انجام می دهد.

در واقع هر دو در یک روز انجام می شوند. ترکیب لیزیک امکان اصلاح کامل نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم و همچنین پیرچشمی را فراهم می کند. نتیجه؟ تصحیح دید برای همه محدوده ها، دور و نزدیک.

دکتر مینا اوجانی از انواع پیشرفت های تکنولوژیک برای افزایش توانایی خود برای کمک به بیماران کمک می کند تا بهتر ببینند و در نهایت بهتر زندگی کنند. تماس بگیرید تا ببینید او امروز چگونه می تواند به شما کمک کند.

سه پیشرفت تکنولوژیکی که در روش‌های اصلاح بینایی لیزری خود استفاده می‌کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول