بعد از عمل لیزیک چشم چه اتفاقی می افتد؟

بعد از عمل لیزیک چشم

بعد از عمل لیزیک چشم چه اتفاقی می افتد؟

بعد از عمل لیزیک چشم

پس از عمل لیزیک چشم، ممکن است چشمان شما خارش یا سوزش داشته باشد، یا ممکن است احساس کنید چیزی در آنها وجود دارد. نگران نباشید، این ناراحتی طبیعی است. همچنین داشتن دید تاری یا مه آلود، دیدن تابش خیره کننده، انفجار ستاره ها یا هاله های اطراف نور و حساس بودن به نور طبیعی است.

از آنجایی که خشکی چشم یک عارضه جانبی رایج جراحی لیزیک است، چشم پزشک ممکن است به شما قطره چشمی بدهد تا آن را در خانه ببرید. همچنین ممکن است با آنتی بیوتیک ها و قطره های چشمی استروئیدی به خانه فرستاده شوید.

علاوه بر این، چشم پزشک ممکن است از شما بخواهد که محافظی را روی چشمان خود بپوشانید تا از لمس قرنیه های در حال بهبودی خود جلوگیری کنید، به خصوص زمانی که خواب هستید.

یک روز پس از جراحی به چشم پزشک مراجعه خواهید کرد تا بینایی خود را آزمایش کرده و مطمئن شوید که چشم شما در حال بهبود است.

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر می باشند که دارای سابقه درخشانی در جراحی لیزیک چشم دارند.

مزایای عمل لیزیک چشم چیست؟

حدود ۹۰ درصد افرادی که تحت عمل لیزیک چشم قرار می‌گیرند، بینایی بین ۲۰/۲۰ تا ۴۰/۲۰ (بدون عینک یا لنز) دارند. بینایی ۲۰/۲۰ یک دید طبیعی و سالم است – نه دید “کامل”. مطالعات نشان داده است که به طور متوسط ۹۵ درصد از افرادی که عمل لیزیک چشم انجام داده اند از نتایج راضی هستند.

خطرات یا عوارض احتمالی جراحی لیزیک چشم چیست؟

تمام جراحی ها با خطراتی همراه هستند. این احتمال وجود دارد که بعد از عمل لیزیک چشم عوارض جانبی را تجربه کنید، اما معمولاً فقط یک ماه طول می کشد. برای برخی افراد ممکن است مدت زمان کوتاه تری باشد و برای برخی دیگر ممکن است طولانی تر باشد.

بعد از عمل لیزیک چشم

عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

خشکی چشم.
دیدی که تار، مه آلود یا مه آلود است.
بینایی که در طول روز تغییر می کند.
ناراحتی یا درد چشم.
تابش خیره کننده، هاله یا انفجار ستاره در اطراف نورها.
حساسیت به نور.
لکه های ریز قرمز یا صورتی خون روی سفیدی چشم شما.
عفونت.
بینایی بدتر از قبل از عمل است (این نادر است).
نابینایی (این بسیار نادر است).
گاهی اوقات این عوارض دائمی می شوند. وقتی این جراحی اصلاحی را در نظر می گیرید، این را در نظر داشته باشید.

زمان بهبودی چقدر است؟

زمان بهبودی پس از عمل لیزیک چشم سریع است. ممکن است بتوانید یک روز پس از عمل به اکثر فعالیت های عادی خود بازگردید. اگر کراتکتومی فتورفرکتیو (PRK) داشته باشید، ممکن است بهبودی چشم‌های شما بیشتر طول بکشد. این به این دلیل است که سلول های قرنیه باید دوباره رشد کنند.

 


 روش جراحی فمتو لیزیک کرج پگونه است بیشتر بخوانید.


 

 

آیا باید فعالیت خود را محدود کنم؟

بله، شما باید فعالیت خود را پس از عمل لیزیک محدود کنید تا زمانی که چشم شما بهبود یابد. چشم پزشک شما ممکن است تغییرات سبک زندگی زیر را توصیه کند، از جمله:

به مدت دو هفته از آرایش چشم خودداری کنید.

از انجام ورزش های غیر تماسی به مدت سه روز و ورزش های تماسی به مدت چهار هفته خودداری کنید.
حداقل چهار هفته در شب از محافظ چشم خود استفاده کنید.
حداقل به مدت چهار هفته از شنا کردن یا استفاده از جکوزی یا جکوزی خودداری کنید.

چه زمانی می توانم به سر کار / مدرسه برگردم؟

ممکن است بتوانید روز بعد از عمل جراحی به سر کار/مدرسه بازگردید. عوارض جانبی این را تعیین می کند. به عنوان مثال، اگر تاری دید دارید، ممکن است تا چند روز نتوانید کار کنید.

چه زمانی می توانم رانندگی کنم؟

اکثر افرادی که عمل لیزیک چشم انجام می دهند می توانند یک روز پس از عمل به رانندگی برگردند. اگر در مورد توانایی خود در رانندگی ایمن شک دارید، از صحبت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود دریغ نکنید.

چه زمانی باید با دکتر تماس گرفت چه زمانی باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرم؟ اگر درد شدید دارید یا اگر عوارض جانبی بدتر شد، فوراً با چشم پزشک خود تماس بگیرید. این علائم می تواند نشان دهنده یک مشکل باشد.

بعد از عمل لیزیک چشم

چه زمانی باید به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنم؟

بسته به ترجیحات چشم پزشک خود، احتمالاً در شش ماه اول پس از جراحی چندین قرار ملاقات خواهید داشت. اولین مورد حدود ۲۴ ساعت پس از عمل خواهد بود.

توضیحات بیشتر آیا واجد شرایط عمل لیزیک چشم هستم؟

اگر از عینک زدن خسته شده اید، لیزیک یک گزینه عالی است. با این حال، همه افراد مجاز به انجام این عمل نیستند. چشم پزشک شما باید تعیین کند که آیا شما کاندیدای خوبی هستید یا خیر.

 صفحه اینستاگرام  جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

دلایلی که ممکن است واجد شرایط شوید عبارتند از:

شما ۱۸ ساله یا بزرگتر هستید. چشم پزشک شما ممکن است ترجیح دهد شما ۲۱ سال یا بیشتر داشته باشید. چشمان شما به طور کلی سالم هستند، به خصوص قرنیه چشم شما که باید ضخیم و بدون خراش باشد. نسخه چشمی شما در سال گذشته تغییری نکرده است.

دلایلی که ممکن است واجد شرایط نباشید عبارتند از:

عیب انکساری چشم ناپایدار یا در حال تغییر است. آستیگماتیسم، نزدیک بینی یا دوربینی شما شدید است. سابقه عفونت چشمی دارید. خشکی چشم شدید دارید شما گلوکوم پیشرفته دارید. شما باردار یا شیرده هستید شما آب مروارید دارید. دیابت کنترل نشده دارید. شما یک بیماری سیستمیک کنترل نشده مانند آرتریت روماتوئید یا بیماری کرون دارید. شما قوز قرنیه دارید، جایی که قرنیه شما به شکل مخروط است.

هزینه عمل لیزیک چشم چقدر است؟

هزینه لیزیک به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه چه نوع لیزری استفاده می‌شود، در کجا قرار دارید، چه هزینه‌ای را چشم‌پزشک شما می‌پردازد، و غیره. با این حال، به طور متوسط، هزینه هر چشم معمولاً بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار است.

آیا جراحی لیزیک چشم تحت پوشش بیمه است؟

به طور معمول لیزیک تحت پوشش بیمه درمانی نیست. زیرا شرکت های بیمه آن را یک عمل زیبایی و نه یک عمل پزشکی ضروری می دانند.

بینایی سالم برای هر فعالیتی حیاتی است، اعم از خواندن، رانندگی، کار، باغبانی، بازی با کودکان و غیره. جراحی لیزیک یک روش محبوب است که می تواند بینایی شما را بهبود بخشد و به شما کمک می کند تا کمتر به عینک و تماس ها وابسته باشید. تقریباً همه بیماران (۹۵٪) از نتایج خود راضی هستند، که با در نظر گرفتن ۹۰٪ بینایی بین ۲۰/۲۰ و ۲۰/۴۰ قابل درک است. اگر از استفاده از عینک یا عینک خسته شده اید، لیزیک ممکن است بهترین راه حل برای شما باشد.

به یاد داشته باشید که عمل لیزیک چشم مزایا و معایبی دارد و برای واجد شرایط بودن باید معیارهای خاصی را رعایت کنید.

مزایا و معایب عمل لیزیک چشم را با چشم پزشک خود در میان بگذارید و مطمئن شوید که انتظارات واقع بینانه ای در مورد آنچه لیزیک می تواند برای شما انجام دهد دارید.

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج

بعد از عمل لیزیک چشم چه اتفاقی می افتد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول