دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه کرج

شبکیه لایه شبکه ای است که دیواره خلفی کره چشم را مانند کاغذ دیواری می پوشاند و از سلول های بینایی تشکیل شده است.شبکیه از ۱۰ لایه در درون خود تشکیل شده است، لایه شبکیه پیچیده ترین و حساس ترین نقطه چشم است. شبکیه به نور اجازه می دهد تا به عنوان تصویر به مغز ما منتقل شود و از این طریق امکان دیدن برای ما فراهم می شود.

مشکلاتی که در شبکیه رخ می دهد توسط دکتر چشم پزشکی کرج و یا هر شهر دیگری که در آن سکونت دارید قابل تشخیص و درمان است . تشخیص زودهنگام بیماری های شبکیه بسیار مهم است.

اگر در شهر کرج زندگی می کنید و به دنبال بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه کرج هستید،خواندن ادامه ی این مطلب را به شما توصیه میکنیم.

اگر یک یا چند مورد از علائم زیر را در چشمان خود دارید، حتما باید برای معاینه به پزشک شبکیه کرج مراجعه کنید.

• از دست دادن ناگهانی یا آهسته بینایی
  • دید منحنی شکسته
  • جرقه های نور
  • اجسام تاریک شناور در دید
  • از دست دادن بینایی موقت و کوتاه مدت
  • تشکیل نواحی تاریک در میدان دید

بیماری پارگی و جداشدگی شبکیه

شبکیه یک غشای بسیار نازک است. چسبندگی آن به لایه داخلی چشم خیلی قوی نیست. چسبندگی آن به دیواره چشم بستگی به حفظ یکپارچگی آن دارد. در مواردی که یکپارچگی آن شکسته شود، مانند اشک و سوراخ شدن، می تواند به سرعت از دیواره چشم جدا شود که جدا شدگی شبکیه می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

چرا و چگونه شبکیه چشم پاره می شود؟

یک بافت ژله مانند به نام زجاجیه داخل چشم ما را پر می کند. در حالی که این بافت شبکیه را با فشار دادن آن به دیواره خارجی از داخل حمایت می کند، شبکیه با مکانیسم هایی که خیلی قوی نیستند به داخل چشم می چسبد.

به طور معمول، با افزایش سن، مایع زجاجیه غلیظ می شود، چروک می شود و شروع به کوچک شدن می کند که به صورت شناورهای چشم، حلقه ها، نقطه ها یا تارهای عنکبوت مشاهده می کنیم. تا این مرحله یک بیماری نیست بلکه بخشی طبیعی از پیری است. بعد از میانسالی دیدن پنج تا ده نقطه سیاه و یک حلقه سیاه در هر چشم طبیعی است.

به خصوص وقتی به صفحه سفید کامپیوتر، دیوارهای تک رنگ یا آسمان نگاه می کنیم، هر فردی کم و بیش این لکه ها را به صورت لکه هایی می بیند که با حرکات چشم جلوی چشم بازی می کنند.

اگر این انقباض و جدایی که به آن جداشدگی زجاجیه می گویند، در حالت عادی به شبکیه و زجاجیه نچسبیده باشد، اگر بدون مشکل انجام شود، اشکالی ندارد. اما گاهی زجاجیه به شبکیه می‌چسبد و در این حالت انقباض به دلیل پیری طبیعی یا در اثر ضربه چشم شروع به کشیدن شبکیه می‌کند.

بیمار معمولاً این مرحله را به صورت فلش نور در چشم درک می کند.اگر در این مرحله زجاجیه بدون پارگی شبکیه جدا شود، جرقه های نور از بین می روند و مشکلی وجود ندارد. آخرین احتمال این است که زجاجیه از شبکیه جدا نشده و آن را پاره کند.

این پارگی بسیار خطرناک شبکیه می تواند منجر به دررفتگی سریع شبکیه شود و به چیزی که ما آن را جداشدگی شبکیه می نامیم ختم شود.

مورد مهم دیگر ضربه چشم است. پارگی شبکیه ممکن است در اثر ضربه هایی مانند مشت و توپ ایجاد شود و ممکن است در دوره اولیه علائمی از خود نشان ندهند و بعدا پیشرفت کنند. بنابراین، بیماران مبتلا به ترومای چشم باید تحت معاینه دقیق شبکیه قرار گیرند.

دکتر مینا اوجانی ، بهترین جراح شبکیه و چشم کرج

آدرس:کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
شماره تماس ۱: ۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰
شماره تماس ۲: ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

علائم پارگی/پارگی شبکیه چیست؟

چشمک زدن نور یکی از مهم ترین علائم است، علاوه بر این، افزایش لکه های سیاه هنگام بارندگی دوده و تار شدن بخشی از میدان بینایی از علائم پارگی شبکیه و خونریزی های همراه و جداشدگی شبکیه است. در صورت وجود این علائم لازم است در اسرع وقت به چشم پزشک خوب در کرج مراجعه و معاینه شبکیه انجام شود.