جراحی آب مروارید

جراحی آب مروارید

آیا جراحی آب مروارید درد دارد؟

جراحی آب مروارید دردناک نیست.
ممکن است مردم فکر کنند که سالمندان تنها افرادی هستند که باید نگران آب مروارید باشند. در حالی که درست است که این وضعیت چشم می تواند در نتیجه افزایش سن ایجاد شود، عوامل دیگری نیز منجر به آب مروارید می شوند. آسیب به عدسی چشم و شرایط پزشکی مانند دیابت می تواند منجر به آب مروارید شود. استفاده طولانی مدت از داروهای استروئیدی نیز می تواند منجر به آب مروارید شود. جراحی آب مروارید برای از بین بردن آب مروارید انجام می شود. این یک روش سرپایی است و دردناک نیست.

اگر در رانندگی، به خصوص در شب، خواندن یا تماشای تلویزیون با مشکل بیشتری مواجه می شوید، یا اگر نورهای روشن بیش از گذشته شما را آزار می دهد، ممکن است به آب مروارید مبتلا شده باشید.

آب مروارید چیست؟

آب مروارید در اثر تغییر در بافت عدسی چشم ایجاد می شود. آنها می توانند در نتیجه افزایش سن ایجاد شوند. سیگار کشیدن، مصرف زیاد الکل، چاقی و فشار خون بالا نیز خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش می دهد. این عوامل باید کنترل شوند تا خطر ابتلا به آب مروارید، نه تنها، بلکه تعداد زیادی از دیگر مشکلات سلامتی را محدود کند.

آب مروارید عدسی چشم را کدر می کند و بینایی را مشکل می کند. کمی شبیه نگاه کردن از یک پنجره مه آلود است. این می تواند فعالیت های روزمره مانند خواندن و رانندگی را بسیار دشوارتر کند.

دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشد که در جراحی آب مروارید چشم تجربه و سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

آب مروارید به کندی رشد می کند، بنابراین این تغییر تدریجی تشخیص آن را تا زمانی که بینایی تحت تاثیر قرار نگیرد دشوار می کند. نور بهتر کمک می کند و تجویز عینک قوی تر ممکن است بینایی را در کوتاه مدت بهبود بخشد. جراحی آب مروارید یکی دیگر از روش های مطمئن و اثبات شده برای اصلاح بینایی است.

در عمل ، جراح چشم از دستگاه اولتراسوند برای شکستن عدسی کدر به بخش‌های کوچکی استفاده می‌کند که سپس با ساکشن خارج می‌شوند. یک لنز مصنوعی برای جایگزینی لنز ابری قرار داده شده است.

درمان شناورهای چشم

پیشنهاد مطالعه: فمتو لیزیک در EuroEyes چگونه کار می کند؟

آیا جراحی آب مروارید درد دارد؟

مردم با فکر جراحی چشم بداخلاق می شوند. آنها نگران هستند که این روش دردناک باشد. جراحی آب مروارید دردناک نیست. در حالی که بیماران در طول جراحی بیدار هستند، ناراحتی کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد. ممکن است قبل از جراحی یک آرام بخش خفیف تجویز شود که اعصاب را آرام می کند و از قطره های چشمی برای بی حس کردن چشم استفاده می شود. ممکن است بعد از جراحی ناراحتی جزئی وجود داشته باشد، اما این مدت طولانی نیست و داروهای مسکن بدون نسخه باید برای مقابله با آن کافی باشد. چشم پزشک معمولاً از بیماران می‌خواهد تا یک ساعت پس از جراحی در مطب بمانند تا فشار چشم کنترل شود. بینایی چند روز پس از جراحی شروع به بهبود می کند. اکثر جراحی های آب مروارید در بازگرداندن بینایی موفق هستند.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

3 دیدگاه برای “جراحی آب مروارید کرج