تفاوت های جراحی چشم به روش لیزیک و روش اسمایل چیست؟

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | دکتر-مینا-اوجانی

تفاوت های جراحی چشم به روش لیزیک و روش اسمایل چیست؟

لیزیک دربرابر اسمایل

 

خشکی چشم

شایع ترین عارضه جانبی گزارش شده توسط تمامی بیماران جراحی لیزر، خشکی چشم است و بیماران SMILE نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تبلیغات SMILE ادعا می‌کند که بیماران آن‌ها نسبت به بیماران لیزیک، خشکی چشم کمتری را بعد از عمل تجربه می‌کنند. این به این دلیل است که رویکرد SMILE اعصاب قرنیه کمتری را مختل می کند. این یک نگرانی بیشتر برای افرادی است که از قبل مشکلات خشکی چشم دارند.

 

در واقع، تفاوتی در علائم خشکی در بین بیماران SMILE و لیزیک پس از عمل پس از شش ماه وجود ندارد. نسل پنجم لیزیک امروزی، معروف به EagleVision، شامل یک تکنیک جراحی منحصر به فرد است که برای به حداقل رساندن علائم خشکی چشم پس از عمل طراحی شده است.

 

تصحیح دید بیش از حد یا کمتر

اگر در طی روش SMILE، بافت قرنیه بیش از حد یا خیلی کم برداشته شود، می تواند منجر به اصلاح بیش از حد یا کمتر شود. بنابراین مشکلات بینایی شما را بدتر از قبل از جراحی می کند و نیاز به درمان مجدد دارد. در صورت اصلاح بیش از حد، نزدیک بینی شما ممکن است با دوربینی جایگزین شود.

 

دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم کرج و  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج  دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشند که دارای تجربه بسیار هستند.

 

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | دکتر-مینا-اوجانی
بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | دکتر-مینا-اوجانی

 

بخش قابل توجهی از بیماران SMILE اختلال در حدت بینایی را تا سه ماه پس از عمل گزارش می کنند. متأسفانه، آنها باید قبل از انجام عمل جراحی تقویت بینایی برای تنظیم دقیق اصلاح بینایی، صبر کنند تا بینایی آنها تثبیت شود.

توجه به این نکته مهم است که پس از انجام SMILE، این روش قابل تکرار نیست. شما باید تحت عمل جراحی PRK یا لیزیک قرار بگیرید تا هرگونه مشکل اصلاح نادرست را برطرف کنید.

یک متاآنالیز در سال ۲۰۱۶ از ۱۱ مطالعه بالینی که نتایج SMILE و لیزیک را با هم مقایسه کردند نشان داد که حساسیت قرنیه در یک هفته و شش ماه پس از عمل در بیمارانی که از روش‌های SMILE استفاده می‌کردند در مقایسه با لیزیک بالاتر بود.

یک مطالعه بیومکانیکی که استحکام کششی قرنیه‌های بعد از عمل را اندازه‌گیری کرد، نشان داد که قرنیه‌های SMILE در مقایسه با قرنیه لیزیک ۴۰ درصد بیشتر از استحکام کششی خود را پس از جراحی از دست دادند.

 

تاب برداشتن قرنیه (معروف به اکتازی) می‌تواند منجر به مشکلات بینایی و عوارض مرتبط با آن شود که فقط با عینک یا لنز قابل اصلاح هستند. در موارد شدید ممکن است نیاز به پیوند قرنیه باشد. لیزیک دربرابر اسمایل

 


صفحه اینستاگرام دکتر مینا اوجانی


 

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | دکتر-مینا-اوجانی
بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | دکتر-مینا-اوجانی

 

خطرات SMILE ممکن است بیشتر از مزایای آن باشد:

ثابت نشده است که SMILE در مقایسه با انکسار لیزیک با هدایت جبهه موج، نتایج بصری بهتر یا بهبودی سریع‌تری ارائه می‌کند. بنابراین، ما آن را به سادگی توصیه نمی کنیم. لیزیک نتایج عالی ثابتی را ارائه می دهد. و این تنها یکی از دلایلی است که چرا این روش اصلاح بینایی انتخابی در میان برترین اقدامات چشم پزشکی در ایالات متحده است.

 

چگونه بهترین جراحی اصلاح بینایی را برای خود انتخاب کنم؟

این احتمالاً مهمترین سؤالی است که هر بیمار باید به آن پاسخ دهد و با انتخاب بهترین جراح که می تواند شروع می شود. در مطب جراحی چشم خانم دکتر مینا اوجانی ، ما مفتخریم که پیشرفته‌ترین تکنیک‌های جراحی و فناوری پیشرفته لیزیک را ارائه می‌کنیم تا ایمن‌ترین و مؤثرترین روش طراحی شده برای بهینه‌سازی تجربه درمان و نتایج بصری را برای بیماران خود ارائه دهیم.

 

تحقیق در مورد جراحی انکساری با توجه به همه گزینه هایی که در حال حاضر به بازار عرضه می شوند و ادعاهای سرگیجه آور مطرح شده می تواند یک کار دلهره آور باشد. من نمی توانم به اندازه کافی بر اهمیت انجام تکالیف قبل از انجام یک عمل جراحی غیرقابل برگشت روی چشم تأکید کنم.

 


ما از شما دعوت می کنیم تا مشاوره رایگان لیزیک خود را از ما درخواست کنید.


 

پزشکما چشمان شما را از نزدیک معاینه خواهند کرد و در مورد سلامت کلی، سبک زندگی و اهداف بینایی شما سوال خواهند کرد. همه این عوامل توسط جراح شما در هنگام مشاوره در مورد واجد شرایط بودن شما برای روش های مختلف اصلاح بینایی در نظر گرفته می شود. لیزیک دربرابر اسمایل

چشم پزشک ما همچنین نحوه انجام جراحی را توضیح خواهند داد و به تمام سوالات شما پاسخ خواهند داد. ما می خواهیم شما احساس راحتی کنید که اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب بهترین را دارید. و علاوه بر این، احساس راحتی می کنید که برای هر یک و همه نیازهای بعدی خود در دستان مناسب هستید.

تفاوت های جراحی چشم به روش لیزیک و روش اسمایل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول