جراحی آب مروارید | بهترین جراح آب مروارید کرج

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

جراحی آب مروارید | بهترین جراح آب مروارید کرج

جراحی آب مروارید در کرج

آب مروارید زمانی رخ می دهد که عدسی طبیعی در چشم شفافیت خود را از دست می دهد.در حدود سن ۴۰ سالگی، لنز طبیعی داخل چشمی ما شروع به از دست دادن ویژگی کششی خود می کند. یک لنز مصنوعی به جای لنز طبیعی تغییر شکل داده شده ما قرار می گیرد. اگر در بین لنزهایی که ما آنها را چند کانونی می نامیم ترجیح داده شود، این لنز جدید اکنون می تواند فوکوس دور، متوسط ​​و نزدیک را داشته باشد و دید واضحی را در هر فاصله به فرد می دهد.

 

اگر در شهر کرج زندگی می کنید و به دنبال بهترین جراح آب مروارید کرج هستید،این مقاله مناسب شماست.

آب مروارید بیماری عدسی چشم (عدسی) است که درست در پشت مردمک قرار دارد و به تصویر اجازه می دهد تا فوکوس شود. عدسی چشم ساختار شفافی است که از پروتئین تشکیل شده است. با افزایش سن، ساختار این پروتئین ها تغییر می کند و شفافیت خود را از دست می دهند. در نتیجه نور به پشت چشم دشوارتر می رسد.

از بین رفتن شفافیت و کدر شدن عدسی را آب مروارید می گویند. اگرچه آب مروارید معمولا در سنین بالا دیده می شود، اما در سنین جوانی و میانسالی می تواند مادرزادی باشد. شایع ترین علت آب مروارید تغییر در ساختار عدسی چشم با افزایش سن است.

 

علائم آب مروارید چیست و چه شکایاتی ایجاد می کند؟

 

عدسی مات می شود و تغییر رنگ می دهد. آب مروارید می تواند سال ها بدون هیچ علائمی پیشرفت کند. اما زمانی که به یک سطح خاص پیشرفت می کند، علائم ظاهر می شوند. شایع ترین علامت بیماری آب مروارید تاری دید است.

اگر آب مروارید درمان نشود، عدسی کاملاً کدر می شود و می تواند باعث کاهش شدید بینایی شود.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

دکتر مینا اوجانی، بهترین جراح آب مروارید کرج

دکتر مینا اوجانی ، عضو جامعه جراحان ریفراکتیو اروپا و دکتر و جراح چشم در کرج 

آدرس:کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸

شماره تماس:

۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰
۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

درمان آب مروارید چگونه است؟

به جز جراحی ، هیچ درمانی برای جلوگیری یا توقف پیشرفت آب مروارید وجود ندارد. با این حال، محدود کردن سیگار، کاهش قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، معاینات منظم بیمارانی که از داروهای خاص استفاده می کنند و تنظیم داروها در صورت لزوم ممکن است پیشرفت آب مروارید را کاهش دهند.

تنها روش درمان آب مروارید جراحی آب مروارید است. هیچ درمانی جز جراحی وجود ندارد.

درمان آب مروارید چه زمانی باید انجام شود؟

اگر آب مروارید به حدی رسیده باشد که بینایی و زندگی روزمره بیمار را تحت تأثیر قرار دهد، زمان جراحی فرا رسیده است. پس از آن دیگر به تعویق انداختن جراحی هیچ فایده ای ندارد.

چه آزمایشاتی قبل از جراحی آب مروارید انجام می شود؟

اول از همه بیماران باید تحت معاینه کامل چشم پزشکی کرج و یا هر شهری که در آن سکونت دارند قرار گیرند و قبل از عمل چند آزمایش خون ساده که توسط پزشک تجویز می شود را انجام دهند. این آزمایشات هم برای تعیین اینکه وضعیت بیماران برای انجام جراحی چگونه است و هم برای تعیین اینکه آیا بیماری های خاصی مانند بیماری های عفونی دارند یا خیر انجام می شود.

زیرا اگر وجود بیماری عفونی تشخیص داده شود، مانعی برای جراحی نیست، اما باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرایت آن به دیگران در محل جراحی انجام شود. همچنین بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند ممکن است در صورت لزوم طبق توصیه پزشک مجبور به قطع یا تغییر داروهای خود شوند.

در صورت نیاز به جراح آب مروارید و مراجعه به مطب دکتر مینا اوجانی می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید :

۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰
۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

جراحی آب مروارید | بهترین جراح آب مروارید کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول