هر آنچه که باید در مورد جراحی آب مروارید بدانید؟

جراحی آب مروارید در تهران

هر آنچه که باید در مورد جراحی آب مروارید بدانید؟

جراحی آب مروارید در تهران

جراحی آب مروارید چیست؟

هدف از جراحی آب مروارید درمان آب مروارید است. آب مروارید به دلیل انباشته شدن پروتئین ها باعث کدر شدن عدسی چشم شما می شود. در نتیجه، بینایی شما به مرور زمان بدتر می شود. آنها عامل اصلی نابینایی در جهان هستند.

عدسی چشم شما در پشت عنبیه و مردمک شما قرار دارد و به شما کمک می کند تا بر روی اجسام با فواصل مختلف از شما تمرکز کنید. بیشتر انواع جراحی آب مروارید شامل تعویض عدسی کدر با پیوند مصنوعی است.

جراحی آب مروارید یکی از رایج ترین و ایمن ترین جراحی هایی است که در ایالات متحده انجام می شود. ۹۵ درصد از افرادی که تحت این روش قرار می گیرند، وضوح دید خود را بهبود می بخشند.

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج  و متخصص شبکیه و جراح آب مروارید می باشند.

علائمی که ممکن است به جراحی آب مروارید نیاز داشته باشید:

با افزایش سن احتمال ابتلا به آب مروارید بیشتر می شود و به مرور زمان بدتر می شود.

مراحل اولیه تغییر لنز باعث اختلال بینایی قابل توجهی نمی شود و نیازی به جراحی ندارد. معمولاً زمانی که آب مروارید شروع به تأثیر قابل توجهی روی بینایی شما می کند، پزشک جراحی را توصیه می کند. مشکل داشتن در فعالیت های روزمره منبع مورد اعتماد – مانند رانندگی، مطالعه یا دیدن در نور شدید – نشانه این است که ممکن است به جراحی آب مروارید نیاز داشته باشید.

راه های خاصی که آب مروارید ممکن است بینایی شما را مختل کند عبارتند از:

  • تاری دید
  • اختلال دید در شب
  • رنگ ها محو شده اند
  • حساسیت به تابش خیره کننده و نورهای روشن
  • هاله های اطراف چراغ ها
  • دوبینی

آب مروارید همچنین می تواند مادرزادی باشد، به این معنی که در بدو تولد وجود دارد. آب مروارید مادرزادی یکی از علل اصلی نابینایی در دوران کودکی است. با این حال، اگر جراحی قبل از ۶ هفتگی کودک انجام شود، نتیجه خوبی خواهند داشت. جراحی آب مروارید در تهران

جراحی آب مروارید در تهران
جراحی آب مروارید در تهران

چه کسی باید به دلیل ابتلا به آب مروارید جراحی شود؟


انواع جراحی آب مروارید

اکثر انواع مدرن جراحی آب مروارید شامل جایگزینی لنز با پیوندی به نام لنز داخل چشمی (IOL) است. برخی از رایج ترین تکنیک های جراحی آب مروارید منبع مورد اعتماد عبارتند از:

فیکوامولسیفیکاسیون

در طول فیکوامولسیفیکاسیون، جراح برشی به طول ۲ تا ۳ میلی متر در جلوی چشم شما برای پروب اولتراسونیک ایجاد می کند. پروب آب مروارید را با ارتعاش می شکند و قطعات را با مکش خارج می کند. سپس یک لنز تاشو از طریق برش وارد می شود.

این روش زخم کوچکی را پشت سر می گذارد که معمولاً برای بهبودی نیازی به بخیه ندارد.

جراحی آب مروارید خارج کپسولی دستی (MECS)

در طول MECS، جراح یک برش نسبتاً بزرگ به طول بین ۹ تا ۱۳ میلی‌متر ایجاد می‌کند و لنز شما را برمی‌دارد و IOL جایگزین را وارد می‌کند.

این تکنیک در مقایسه با فیکوامولسیفیکاسیون به دلیل برش بزرگتر، خطر عوارض بیشتری دارد. با این حال، به دلیل هزینه کم، هنوز در بسیاری از نقاط جهان اجرا می شود.

جراحی آب مروارید با برش کوچک دستی (MSICS)

MSICS گونه ای از تکنیک MECS است. این شامل یک برش V شکل کوچکتر است که در قسمت بیرونی چشم شما باریکتر و در داخل پهن تر است. برش بیرونی حدود ۶.۵ میلی متر تا ۷ میلی متر و برش داخلی تا ۱۱ میلی متر است.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که فیکوامولسیفیکاسیون و MSICS نتایج طولانی مدت مشابه و خطرات عوارض مشابهی دارند. با این حال، فیکوامولسیفیکاسیون ممکن است نتایج کوتاه مدت بهتری در ۳ ماه پس از جراحی داشته باشد در حالی که انجام MSIC ارزان تر است.

جراحی آب مروارید در تهران

جراحی آب مروارید با لیزر فمتوثانیه (FLACS)

در طول FLACS، جراح ممکن است از لیزر برای ایجاد برش در چشم شما به جای برش دستی استفاده کند. همچنین، لیزر می تواند آب مروارید را تقسیم و نرم کند و برای از بین بردن آن به انرژی فیکوامولسیفیکاسیون کمتری نیاز دارد. این می تواند منجر به بهبودی سریعتر شود.

در نهایت، لیزر می تواند یک برش کمانی ایجاد کند که می تواند آستیگماتیسم را اصلاح کند. آستیگماتیسم زمانی است که جلوی چشم شکلی نامنظم داشته باشد که اغلب باعث تاری دید می شود. این باعث می شود که بتوانید بدون عینک کار کنید. با این حال، این روش گران تر از سایر تکنیک ها است. هنوز بحث هایی در مورد اینکه آیا مزایای حاشیه ای بیشتر از هزینه است وجود دارد.

جراحی آب مروارید در تهران

برای ورود به صفحه اینستاگرام دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

جراحی آب مروارید داخل کپسولی

جراحی آب مروارید داخل کپسولی یک روش قدیمی تر است که شامل برداشتن کل عدسی و کپسول عدسی از چشم از طریق یک برش بزرگ است. اکنون به ندرت انجام می شود زیرا خطر عوارض بالایی دارد.

گزینه های لنز بعد از جراحی آب مروارید

شما چندین گزینه دارید که می توانید به عنوان جایگزینی برای لنز طبیعی خود استفاده کنید. نوع لنزی که باید انتخاب کنید به سبک زندگی و محدوده قیمت شما بستگی دارد.

لنزهای مونوفوکال

لنزهای مونوفوکال رایج ترین نوع تعویض لنز هستند و معمولاً تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. سایر لنزها ممکن است توسط ارائه دهندگان بیمه حق بیمه در نظر گرفته شوند و پوشش داده نشوند.

لنزهای تک کانونی برای به حداکثر رساندن بهترین دید شما در یک فاصله خاص تنظیم شده اند. اغلب، افراد انتخاب می کنند که آنها را برای دید از راه دور تنظیم کنند و از عینک مطالعه برای دید نزدیک استفاده کنند.

لنزهای توریک

لنزهای توریک به اصلاح آستیگماتیسم کمک می کنند.


عمل جراحی آب مروارید چقدر موثر است؟


عمق فوکوس گسترده

لنزهای عمق فوکوس گسترده دارای یک ناحیه اصلاحی هستند که برای به حداکثر رساندن فاصله و دید متوسط شما کشیده شده است. این برای استفاده از رایانه و انجام بسیاری از کارها مفید است.

دارای لنزهای تک کانونی

بر خلاف لنزهای مونوفوکال سنتی، فاصله کانونی لنزهای تک کانونی را می توان بر اساس فعالیت عضلات چشم تنظیم کرد.

لنزهای چند کانونی

این لنزها با تقسیم نوری که به چشم می‌آید به شما کمک می‌کنند اشیاء دور و نزدیک را ببینید. نقطه مقابل این است که تقسیم نور می تواند باعث ایجاد هاله و انفجار ستاره در بینایی برخی افراد شود. اگرچه اکثر مردم می توانند سازگار شوند، اما برخی نمی توانند.

ممکن است بخواهید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج

هر آنچه که باید در مورد جراحی آب مروارید بدانید؟

یک نظر برای “هر آنچه که باید در مورد جراحی آب مروارید بدانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول