جراحی فمتو لیزیک کرج

جراحی فمتو لیزیک

جراحی فمتو لیزیک کرج

جراحی فمتو لیزیک

فمتو لیزیک

فمتو لیزیک جدیدترین فناوری لیزر چشمی است که برای افرادی که بدون عینک یا تماسی نمی توانند ببینند در نظر گرفته شده است. چه از کوتاه بینی (نزدیک بینی)، بلندبینی (هیپر متروپی/دوربینی) و آستیگماتیسم رنج ببرید: همه این شرایط بینایی می تواند با لیزر اکسایمر و بدون مشکل درمان شود.

عمل فمتو لیزیک چیست؟

فمتو لیزیک جدیدترین نوع لیزر چشمی است که برای درمان مشکلات بینایی شما استفاده می شود. پیش از این – با تکنیک های لیزر قدیمی تر – جراحی لیزر چشم ابتدا روی سطح قرنیه شروع شد و پس از آن از طریق یک فلپ ساخته شده در قرنیه عمیق تر شد.

در این تکنیک قدیمی تر، فلپ با دست و با چاقوی جراحی ساخته می شد. با جراحی لیزر چشم فمتو لیزیک، فلپ قرنیه را با جدیدترین نوع لیزر یعنی فمتو دوم ایجاد می کنیم. روش لیزیک در حال حاضر حتی ایمن تر است: خطرات عوارض در طول عمل بسیار کمتر است و فلپ ها بسیار نازک تر هستند. این شانس بهتری برای ثبات بیشتر قرنیه در طول زمان ارائه می دهد.

دکتر مینا اوجانی بهترین چشم پزشک کرج  ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشد که در جراحی فمتو لیزیک چشم تجربه و سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

لیزر فمتو لیزیک چگونه کار می کند؟

جراح با استفاده از انرژی لیزر مادون قرمز، یک الگوی دقیق از فضاهای کوچک و همپوشانی درست زیر سطح قرنیه ایجاد می کند.
لیزر با سرعت بسیار بالایی کار می کند: پالس های ۱ کوادریلیوم ثانیه یا ۱ فمتوثانیه. این پالس های هدایت دقیق نور لیزر، بافت قرنیه را در سطح مولکولی در هر فمتوثانیه، بدون ایجاد گرما یا تداخل با بافت اطراف، تجزیه می کند.
هنگامی که لیزر روی چشم حرکت می کند، فلپ کامل شده را در قرنیه برش می دهد. هنگامی که این فلپ ایجاد شد، جراح می تواند آن را با یک ابزار جراحی طراحی شده به سمت بالا کج کند.
پس از آن لیزر اکسایمر برای ترمیم مجدد قرنیه و اصلاح مشکلات چشم استفاده می شود. در نهایت جراح فلپ را در جای خود قرار می دهد.

جراحی فمتو لیزیک
جراحی فمتو لیزیک

مزایای روش فمتو لیزیک

به طور قابل توجهی خطر مشکلات مربوط به فلپ قرنیه را کاهش می دهد.
کاهش خطر التهاب یا عفونت.
سطح درمان بزرگتر با ثبات بهتر.
نیاز کمتری به تکرار درمان.
با Femto-Lasik، فلپ قرنیه به قدری نازک و تمیز است که معمولاً هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی کند. با فلپ های نازک، بستر بافت بیشتری باقی می ماند. این تضمین بیشتری برای پایداری قرنیه در دراز مدت ارائه می‌کند و اصلاح طیف وسیع‌تری از اختلالات بینایی را ممکن می‌سازد.

جراح از قبل و با اطمینان از فرم، ضخامت، اندازه و وضعیت فلپ اطلاع دارد. این به استراتژی درمانی برای سطوح بالاتر اختلال بینایی مرتبط است. در جایی که فلپ توسط چاقوی جراحی برش داده می شود، تنها پس از آن است که جراح می تواند قضاوت کند که فلپ چگونه به نظر می رسد.

ابعاد کره چشم برای جراحی فمتو لیزیک چشم مهم نیست.
بهبودی شما سریعتر است و می توانید زودتر دوباره به درستی ببینید.
نتایج برای بینایی عالی هستند.

با لیزر فمتو لیزیک فشار کمتری در حین جراحی به چشم وارد می شود و این به معنای راحتی بیشتر بیمار است.


پیشنهاد مطالعه: جراحی فمتو لیزیک و عوارض آن چیست؟


مراحل عمل فمتو لیزیک چیست؟

قبل از عمل جراحی قبل از عمل یک بار دیگر اندازه گیری های قبل از عمل را انجام می دهیم. به چشم شما بی حسی موضعی داده می شود. بنابراین نیازی به بیهوشی عمومی ندارید در حین جراحی پرسنل پرستاری به شما کمک می کنند تا به تخت عمل در اتاق لیزر درمانی بروید.

چشمان شما کاملا ضد عفونی شده و با باند استریل پوشانده شده است. مژه های شما از مسیر خارج می شوند و دوز بیشتری از بی حسی موضعی به چشمان شما داده می شود. دستگاهی که پلک ها را نگه می دارد در جای خود قرار می گیرد تا پلک زدن و بسته شدن چشم را متوقف کند.

ساخت فلپ قرنیه ۲۶ ثانیه طول می کشد و از دستگاهی استفاده می شود که روی چشم قرار می گیرد. بنابراین نیازی به نگرانی نیست: به هیچ وجه نمی توانید در موقعیت این ساز دخالت کنید. پس از باز کردن فلپ، جراح از لیزر Excimer برای درمان بیماری خاص چشم شما استفاده می کند.

این شامل این است که شما به مدت ۱ ثانیه به نور هدف نگاه می کنید و پس از آن لیزر به طور خودکار حرکت چشم شما را دنبال می کند. در نهایت، فلپ به عقب تا می شود، خوب آبکشی می شود و در جای خود ثابت می شود.

بعد از جراحی شما به منطقه ریکاوری و ریلکسیشن آورده می شوید که در آن حدود ۳۰ دقیقه استراحت می کنید. شما نباید در روز انجام عمل رانندگی کنید، بنابراین بهتر است همراه خانواده یا دوست خود بیایید!

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز توصیه نمی شود. داروی بعد از عمل قطره و عینک محافظ چشمی است که باید به مدت ۲۴ ساعت استفاده کنید. معاینات بعدی بعد از عمل بعد از روز اول، بعد از یک هفته و بعد از یک ماه برنامه ریزی شده است.

بهترین-چشم-پزشک-کرج

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

جراحی فمتو لیزیک کرج

یک نظر برای “جراحی فمتو لیزیک کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول