جراحی لازک و اسمایل چشم کرج

جراحی لازک و اسمایل چشم

جراحی لازک و اسمایل چشم کرج

جراحی لازک و اسمایل چشم

با پیشرفت‌های پزشکی که هر روز اتفاق می‌افتد، همگام شدن با آخرین روش‌ها می‌تواند دشوار باشد. در مورد اصلاح بینایی، که اکنون وارد نسل سوم روش‌های خود می‌شویم، گزینه‌های مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. سال‌هاست که جراحی لیزیک راهی برای رهایی از عینک بوده است، اما یک روش جدید در کانون توجه قرار گرفته است: جراحی چشم با لیزر SMILE. بنابراین،

دکتر مینا اوجانی بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشد که در جراحی لازک و اسمایل چشم چشم تجربه و سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

جراحی چشم لبخند چیست؟

ابتدا اجازه دهید جراحی چشم SMILE چیست. SMILE، مخفف Small Incision Lenticule Extraction، از فناوری پیشرفته توسعه یافته توسط Carl Zeiss Meditec, Inc برای تغییر شکل قرنیه شما بسیار شبیه لیزیک استفاده می کند، اما این کار را با برش بسیار کوچکتر انجام می دهد.

SMILE از یک لیزر فمتوثانیه برای تراشیدن یک بافت عدسی شکل در چشم استفاده می کند و یک برش میکروسکوپی روی سطح قرنیه ایجاد می کند. سپس جراح بافتی را که به آن عدسی نیز می‌گویند، از طریق برش برداشته و قرنیه تغییر می‌کند و در نتیجه نزدیک‌بینی را اصلاح می‌کند.

با برداشتن عدس، بیمار به طور طبیعی بهبود می یابد و ظرف یک تا دو روز بهبود می یابد. این روش سریع، بدون درد است و مورد اعتماد چشم پزشکان در سراسر جهان است. از نظر فناوری، این سومین نسل از جراحی های انکساری است که عمل لیزیک چشم را انجام می دهد.

این به این دلیل است که اساساً یک روش لیزری یک مرحله ای است و نتایج خیره کننده ای را با جراحی کمتر تهاجمی ارائه می دهد. بنابراین، اکنون که درک مقدماتی از چیستی SMILE داریم، بیایید ببینیم که چگونه با لیزیک و PRK مقایسه می شود.

مزایای لیزیک

برای چندین سال، عمل لیزیک رایج ترین روش برای اصلاح بینایی شما بوده است. می تواند با موفقیت نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم را درمان کند. در طول این روش، یک فلپ کوچک از بافت قرنیه با لیزر ایجاد می‌شود که به همان لیزر اجازه می‌دهد قرنیه شما را تغییر دهد.

هنگامی که فلپ قرنیه جایگزین می شود، بیمار تقریباً بلافاصله می تواند واضح تر ببیند. زمان بازیابی بصری نیز سریع است. اکثر بیماران می توانند رانندگی کنند و روز بعد به محل کار خود بازگردند. جای تعجب نیست که این عمل به عملی ترین روش اصلاح بینایی تبدیل شده است.

 

معایب لیزیک

برای کسانی که ضخامت قرنیه نازکی دارند، لیزیک گزینه مناسبی نیست زیرا این روش نیاز به ایجاد فلپ از بافت دارد. در واقع، درجه خاصی از ضخامت برای انجام جراحی مورد نیاز است. افراد با شکل نامنظم قرنیه ممکن است به روش دیگری مانند SMILE نیز ارجاع داده شوند. علاوه بر این، کسانی که از علائم خشکی چشم رنج می برند در معرض خطر خشکی مزمن چشم پس از عمل قرار دارند.

جراحی لازک و اسمایل چشم
جراحی لازک و اسمایل چشم

SMILE جوانب مثبت

در مقایسه با لیزیک، SMILE به طور متوسط حدت بینایی بیشتری ایجاد می کند، اما شاید بزرگترین تفاوت این است که یک روش یک مرحله ای است. در طول عمل، نیازی به لیزر اگزایمر نیست، زیرا عمل فقط به لیزر فمتوثانیه برای کل عمل نیاز دارد. SMILE در مقایسه با لیزیک یا PRK بسیار کمتر تهاجمی است. فلپ قرنیه لازم نیست و به بیمار اجازه می دهد با یک برش کوچکتر به دید واضح تری دست یابد. ایجاد فلپ می تواند اعصاب قرنیه را تحت فشار قرار دهد و در برخی موارد به طور موقت باعث کاهش کیفیت بینایی شود.

SMILE معایب

SMILE از هر نظر بالاتر از لیزیک است به جز اینکه این عمل فقط برای افراد نزدیک بین قابل استفاده است. در حال حاضر، این روش برای افرادی که دوربینی یا آستیگماتیسم دارند در دسترس نیست. با این حال، نزدیک به ۴۰ درصد از جمعیت ایالات متحده نزدیک بینی یا نزدیک بینی دارند و این تعداد در حال افزایش است. علاوه بر این، زمان بهبود بینایی SMILE کمی بیشتر از لیزیک است. بیماران لیزیک تقریباً بلافاصله پس از عمل می توانند تفاوت را مشاهده کنند در حالی که SMILE به حدود یک تا دو روز نیاز دارد تا اثر کند.


پیشنهاد مطالعه: رتینوپاتی نارس (ROP) چیست؟


در مورد PRK چطور؟

طرفداران PRK

PRK اولین نسل اصلاح بینایی با لیزر است. مانند لیزیک، این روش می‌تواند نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم را درمان کند. لایه بیرونی قرنیه که معمولاً به آن اپیتلیوم گفته می شود، توسط جراح به صورت دستی برداشته می شود و از لیزر اگزایمر برای تغییر شکل قرنیه استفاده می شود. PRK برای بیمارانی که قرنیه های نازک یا نامنظم دارند عالی است. این روش همچنین جایگزین خوبی برای کسانی است که مستعد خشکی مزمن چشم هستند.

معایب PRK

روش PRK زمان بازیابی بصری بسیار طولانی دارد. در واقع حدود یک هفته طول می کشد تا سلول ها در لایه بیرونی قرنیه بازسازی شوند. در نهایت، پس از دو تا شش هفته بهبودی، سطح قرنیه شروع به صاف شدن می‌کند که باعث دید واضح‌تر می‌شود. اگر هر دو چشم به طور همزمان انجام شود، بیمار باید به مدت یک هفته از کار یا رانندگی خودداری کند. در مقایسه با SMILE یا لیزیک، PRK همچنین منجر به افزایش احتمال ناراحتی بعد از جراحی می شود.

بنابراین، به نظر شما چه کسی در لیزیک در مقابل لبخند برنده شد؟

آیا به PRK فکر می کنید؟ اینها سوالاتی هستند که بهتر است پس از دریافت مشاوره عمیق از چشم پزشک به آنها پاسخ داده شود، اما چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اگر نزدیک بین هستید، SMILE به دلیل تکنولوژی کم تهاجمی که دارد، ممکن است بهترین انتخاب باشد.

همچنین این پیشرفته ترین روش است و ممکن است نتایج کمی بهتر داشته باشد. لیزیک از آنجایی که نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم را درمان می‌کند، انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند، اما اگر بافت قرنیه شما بیش از حد نازک باشد، ممکن است به روش دیگری نیاز داشته باشید.

اگر اینطور است، PRK ممکن است بهترین گزینه شما باشد. مانند لیزیک، این لیزیک قادر به درمان تمام شرایط بینایی است اما زمان بهبودی بسیار طولانی تری دارد. اما باز هم، فقط یک معاینه جامع چشم با چشم پزشک می تواند به شما بگوید که کدام روش برای شما مفیدتر است.

بهترین-چشم-پزشک-کرج

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

جراحی لازک و اسمایل چشم کرج

3 دیدگاه برای “جراحی لازک و اسمایل چشم کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول