جراحی لازک و لیزیک چشم مناسب چه کسی است؟

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

جراحی لازک و لیزیک چشم مناسب چه کسی است؟

جراحی لازک و لیزیک چشم کرج

 

 

جراحی لازک چشم مناسب چه کسی است؟

لازک برای طیف وسیعی از مشکلات بینایی، از جمله نزدیک بینی، دور بینی و آستیگماتیسم مناسب است. درست مانند PRK، این یک گزینه عالی برای افرادی است که قرنیه نازک دارند، یا در معرض خطر بیشتری از آسیب های ناشی از ورزش های پرتحرک هستند.

از آنجایی که ما در حال جایگزینی اپیتلیوم هستیم، برخی استدلال کرده‌اند که LASEK همچنین باعث بهبودی راحت‌تر می‌شود. گفته می‌شود، روند بهبودی زمان می‌برد – ما معمولاً انتظار کمی ناراحتی را در عواقب فوری داریم که دوباره با یک لنز تماسی نرم تکمیل می‌شود و بینایی طبیعی در عرض دو روز تا یک هفته پس از جراحی باز می‌گردد.

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج  و   جراح و متخصص چشم کرج

 جراحی لیزیک چشم مناسب چه کسی است؟

پس از پوشش LASEK، بیایید اکنون خواهر و برادر مشابه آن را بررسی کنیم. لیزیک که مخفف کراتومیلوسیس درجا با کمک لیزر است، حدود ۲۵ سال است که مورد استفاده قرار گرفته است. تفاوت بزرگ چیست؟ اساساً در نحوه ایجاد فلپ قبل از جراحی است.

با لیزیک، لیزر فمتوثانیه ای ویزوماکس فوق العاده دقیق، فلپ چشم را با ایجاد صفحه ای از میکرو حباب ها، در حدود ۱۰۰ میکرون زیر سطح، تشکیل می دهد (حباب ها به طور طبیعی پس از جراحی حل می شوند). هنگامی که این بخش کوچک لایه برداری شد، از لیزر دوم برای اصلاح اختلال بینایی استفاده می شود. کل فرآیند چند ثانیه طول می کشد.

اما مزیت بزرگ لیزیک این است که بعدا اتفاق می افتد. از آنجایی که اپیتلیوم دست نخورده باقی می ماند، دید شما از همان ابتدا از نظر اپتیکی عالی است.

بسیاری از بیماران می توانند در عرض ۲۴ ساعت به سر کار بازگردند. بیشتر آنها می توانند انتظار داشته باشند که بینایی ۲۰-۲۰ در یک یا دو روز داشته باشند.

این فاکتور واقعی لیزیک است. بیماران من اغلب نتایج فوری را معجزه آسا توصیف می کنند، و گاهی اوقات برای من نیز چنین احساسی دارد.

 

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج
بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

 

مناسب چه کسی است؟

مزیت بزرگ لیزیک این است که برای اکثر افراد -کوته‌بین، بلندبین و بیماران مبتلا به آستیگماتیسم مناسب است. همانطور که گفته شد، نتایج بسیار سریع هستند و بهبودی معمولاً بسیار راحت است. بنابراین اکثر افرادی که چشم‌های طبیعی دارند، لیزیک را بیش از سایر روش‌های درمانی انتخاب می‌کنند. لیزیک به طور کلی برای افرادی که قرنیه نازک دارند یا از خشکی چشم رنج می برند نامناسب است.

خطر عوارض فلپ نیز وجود دارد – البته باید اضافه کنم که این موارد بسیار نادر هستند و معمولاً با یک عمل جراحی قابل اصلاح هستند.

لبخند

اگر PRK پدربزرگ جراحی لیزر چشم است، SMILE بچه جدید این بلوک است. اولین بار در دهه ۲۰۰۰ وارد بازار شد و در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین درمان های موجود است. بیش از ۱.۵ میلیون درمان تا به امروز انجام شده است.

در واقع خبر خوب این است که ما اکنون آن را در اینجا در Anderson Eye Care ارائه می دهیم. تا همین اواخر فقط در لندن و یکی دو مرکز دیگر در سطح کشور موجود بود.

این مخفف با صدایی دوستانه نیز دارد – SMILE در واقع مخفف استخراج عدسی با برش کوچک است (اگرچه برخی از افراد به آن “لیزیک سوراخ کلید” نیز می گویند). همانطور که از نام آن پیداست، با استفاده از لیزر فمتوثانیه برای ایجاد چیزی که به عنوان عدسی در قرنیه شناخته می شود، کار می کند. سپس یک شکاف کوچک ۲-۳ میلی متری در آن ایجاد می شود. جراحی لازک و لیزیک چشم کرج

سطح قرنیه با لیزر و عدسی برداشته می شود و شکل قرنیه تغییر می کند که اختلال بینایی را اصلاح می کند. هنوز با من؟ ویدئوی زیر را تماشا کنید تا مراحل را در عمل ببینید!

برای مشاهده صفحه اینستاگرام جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج
بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

 

مناسب چه کسی است؟

SMILE می تواند طیف وسیعی از بیماران را از کوتاه بینی شدید تا آستیگماتیسم درمان کند. به عنوان یک روش بدون فلپ، ممکن است برای بیماران مبتلا به خشکی چشم و سایر مشکلات سطح چشم مناسب تر باشد.

پایداری اساسی قرنیه نیز حفظ می شود، زیرا SMILE آن ۱۰۰ میکرون بافت جلویی را در طول درمان حفظ می کند. این بدان معناست که بازگشت به فعالیت‌ها بسیار سریع‌تر است، از شنا یا ورزش‌های تماسی گرفته تا پوشیدن و پاک کردن آرایش چشم.

بهتر از همه، SMILE منجر به بهبودی سریع و راحت‌تر می‌شود – اگرچه بینایی ممکن است در ابتدا برای مدت کمی طولانی‌تر از لیزیک تار باشد.

متشکرم که مطالعه کردید!

بنابراین این خلاصه کوتاه من را کامل می کند. امیدوارم برایتان مفید باشد. اجازه دهید در پایان اضافه کنم که مانند تمام درمان های چشم، دلایل انتخاب یک جراحی نسبت به دیگری از فردی به فرد دیگر تغییر می کند.

تنها راه برای دانستن اینکه کدام یک برای شما بهترین است، البته دریافت نظر متخصص است.

اگر به طور جدی یکی از این گزینه‌های درمانی عالی را در نظر می‌گیرید، چرا یک قرار ملاقات در اینجا در کرج رزرو نکنید؟

ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم تا احتمالات را بررسی کنید. به همین ترتیب، اگر برای این درمان‌ها مناسب نیستید، ما می‌توانیم طیف کاملی از سایر روش‌های جراحی انکساری مانند جراحی ICL یا تعویض لنز را ارائه دهیم.

در صورت داشتن هرگونه سوال به قسمت تماس با ما مراجعه نمایید.

جراحی لازک و لیزیک چشم مناسب چه کسی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول