مواردی که باید هنگام جراحی لیزر چشم در نظر گرفت چیست؟

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

مواردی که باید هنگام جراحی لیزر چشم در نظر گرفت چیست؟

جراحی لیزر چشم در کرج

اگرچه جراحی لیزر چشم بی خطر است، اما هیچ جراحی کاملاً بدون خطر نیست. در حالی که چشم پزشکان حرفه ای آموزش دیده و با تجربه هستند، گاهی اوقات مشکلات غیر منتظره ای ایجاد می شود. قبل از انجام جراحی اصلاحی چشم به عنوان یک گزینه، درک این مشکلات مهم است. کلینیک مایو موارد زیر را به عنوان خطرات و عوارض نادر، اما احتمالی اصلاح لیزر چشم فهرست می کند.

اصلاح نادرست:

برای اصلاح عیوب انکساری مانند نزدیک بینی و آستیگماتیسم، چشم پزشکان باید بافتی را از چشم شما خارج کنند تا شکل آن تغییر کند. اگر پزشک خیلی کم برداشت کند، ممکن است باز هم نیاز به اصلاح داشته باشید و باید جراحی دوم انجام شود.

اصلاح بیش از حد:

در برخی موارد، چشم پزشک به طور تصادفی بافت بیش از حد را از چشم خارج می کند. حل یک عیب انکساری، اما ایجاد یک عیب متفاوت. رفع این مشکل خاص می تواند بسیار دشوار باشد.

آستیگماتیسم:

اگر بافت به طور یکنواخت از چشم خارج نشود، می تواند باعث آستیگماتیسم شود. آستیگماتیسم نیاز به اصلاح از طریق تماس، عینک یا جراحی دیگر دارد.

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج
دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

 

خشکی چشم موقت:

جراحی انکساری می تواند باعث شود چشمان شما به طور مرتب اشک تولید نکنند. این ممکن است بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد، با این حال، می توانید با اشک مصنوعی یا قطره های چشمی آن را کاهش دهید.

هاله های نور و تابش خیره کننده:

بیماران اغلب پس از جراحی انکساری افزایش نور یا حلقه های اطراف چراغ ها را گزارش می کنند. این امر به ویژه در شرایط نور کم صادق است، به عنوان مثال، رانندگی در شب اغلب به شدت تحت تأثیر تابش خیره کننده چراغ های خیابان و اتومبیل های روبرو است.

عوارض “فلپ”:

لیزیک و لازک هر دو شامل ایجاد “فلپ” در بافت چشم است. در برخی موارد، فلپ ممکن است در درمان مشکل داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از بافت قرنیه می تواند به اشتباه زیر فلپ رشد کند و باعث ایجاد اسکار شود. همچنین احتمال عفونت یا تولید بیش از حد اشک وجود دارد.

دوره ریکاوری

مدت زمان نقاهت مورد نیاز پس از اصلاح چشم با لیزر بسته به بیمار و همچنین روش متفاوت است. هیچ بیمار نباید پس از عمل جراحی خود به خانه برود (در واقع، قبل از اینکه بتوانید دوباره با خیال راحت رانندگی کنید، باید یک قرار ملاقات بعدی با پزشک خود تعیین کنید)، با این حال، در برخی موارد، ممکن است بتوانید روز بعد به سر کار بروید.

بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج
بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج

بیمارانی که تحت پی آر کی قرار می گیرند معمولا به بیشترین زمان بهبودی نیاز دارند. بینایی معمولاً به طور موقت کاهش می یابد، اما پس از چند روز یا چند هفته، بینایی بیمار شروع به بهبود می کند. از طرف دیگر، لیزیک و لازک معمولاً به سرعت بهبود می یابند. بسیاری از بیماران متوجه می شوند که بینایی آنها تا روز بعد بهبود یافته است.

صرف نظر از اینکه چه روشی دارید، باید به طور کامل از توصیه های پزشک خود پیروی کنید. مصرف تمام داروها دقیقاً طبق دستورالعمل به مدت چند هفته از تمام فعالیت های شدید و ورزش خودداری کنید و از چشمان خود در برابر آلودگی، گرد و غبار و هر چیزی که می تواند باعث عفونت شود محافظت کنید. چشمان خود را مالش ندهید، زیرا می تواند از بهبودی جلوگیری کند، به بافت آسیب پذیر آسیب برساند یا باعث عوارض فلپ شود.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

  • دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

مواردی که باید هنگام جراحی لیزر چشم در نظر گرفت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول