جراحی لیزر چشم

احتمال ایجاد عوارض ناشی از جراحی لیزر چشم بسیار کم است، اما به جای خود عمل، مشکلات بعد از جراحی منجر به از دست دادن بینایی می شود. بیشتر عوارض معمولاً موقتی هستند، در عرض چند ماه از بین می‌روند و مطمئناً بینایی را تهدید نمی‌کنند. مشکلات کوتاه‌مدت رایج‌تر شامل خشکی چشم و تابش خیره کننده نورهای روشن در شب است که کوری بسیار نادر است.

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج  و  جراح و متخصص چشم کرج را از اینجا بشناسید.

پس از جراحی لیزر چشم، مجموعه‌ای از قطره‌های چشمی به شما داده می‌شود تا به بهبودی چشم‌ها، ایجاد راحتی و ایمن نگه داشتن شما از عفونت کمک کند.

اگر دستورالعمل های جراح شما برای استفاده از این قطره ها رعایت نشود، خود را در معرض خطر ابتلا به عفونت های چشمی تهدید کننده بینایی قرار می دهید. همچنین مهم است که هنگام بازگشت به فعالیت هایی مانند شنا و ورزش های شدید، دستورالعمل های آنها را برای زمان بندی ها دنبال کنید.

به خصوص در چند روز اول پس از جراحی، استراحت چشمان شما واقعاً مهم است و اقدامات شما در آن دوره می تواند بر کل روند بهبودی شما تأثیر زیادی بگذارد. با این حال، عفونت های ناشی از جراحی لیزر چشم بسیار نادر است و حدود ۰.۰۲٪ از بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورت عدم درمان، عفونت ها می توانند منجر به نابینایی شوند.

بنابراین، بسیار مهم است که از آنتی بیوتیک هایی که به شما داده شده است استفاده کنید و در صورت داشتن هر گونه نگرانی با کلینیک خود تماس بگیرید.

دکتر مینا اوجانی | بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج | جراح و متخصص چشم کرج

برخی منابع حتی می گویند که “بیشتر موارد عوارض لیزیک با پیروی از روش های مراقبت های پس از تعیین شده توسط جراح قابل اجتناب است”. همچنین خطر کاهش دید در شب با ۰.۵-۱٪ از بیماران مبتلا به هاله اطراف نورهای روشن در تاریکی وجود دارد. با این حال، این وضعیت معمولاً موقتی است و در عرض ۶ ماه از بین می‌رود.

اینستاگرام دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

نابینایی کامل – در جایی که هیچ درک نوری ندارید – ناشی از جراحی لیزر چشم بسیار نادر است. شورای جراحی انکساری آمریکا بیان می کند که هیچ کس تا به حال از جراحی لیزر چشم به طور کامل نابینا نشده است و “مراقبت های پس از آن ناکافی” علت مستقیم هر نابینایی ناشی از جراحی لیزر چشم است.

به طور خلاصه، هیچ کس بدون توانایی دیدن از روی میز عمل پایین نیامده است. هر گونه مشکل بصری بالقوه در هفته های آینده در موارد نادری ایجاد می شود که بیمار از دستورالعمل های مراقبت های بعدی انحراف داشته باشد. علاوه بر این، پیشرفت های تکنولوژیکی در صنعت جراحی لیزر چشم، نرخ موفقیت را به طور مداوم بهبود می بخشد.

برای تعیین وقت مشاوره با ما تماس بگیرید یا به صورت آنلاین وقت بگیرید!