آیا عوارض احتمالی برای جراحی لیزیک وجود دارد؟

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

آیا عوارض احتمالی برای جراحی لیزیک وجود دارد؟

جراحی لیزیک دکتر مینا اوجانی

در حالی که عوارضی که منجر به از دست دادن بینایی می شود نادر است، برخی عوارض جانبی، به ویژه خشکی چشم و اختلالات بینایی موقت، نسبتاً رایج هستند. اما این مشکلات معمولاً پس از چند هفته یا چند ماه برطرف می‌شوند و تعداد کمی از افراد آن را یک مشکل طولانی مدت می‌دانند.

دکتر مینا اوجانی ، جراح و متخصص چشم کرج و جراح چشم کرج

خشکی چشم.

عمل لیزیک باعث کاهش موقت تولید اشک می شود. برای شش ماه اول یا بیشتر پس از جراحی، چشمان شما ممکن است احساس خشکی غیرمعمولی داشته باشند.

حتی پس از بهبودی، ممکن است علائم خشکی چشم افزایش یابد. چشم پزشک ممکن است استفاده از قطره چشم را در این مدت توصیه کند. اگر خشکی چشم شدید را تجربه می‌کنید، می‌توانید روش دیگری را انتخاب کنید تا پلاگین‌های مخصوصی را در مجرای اشک خود قرار دهید تا از تخلیه اشک از سطح چشم‌تان جلوگیری شود.

تابش خیره کننده، هاله و دید دوگانه.

بعد از جراحی ممکن است در شب در بینایی مشکل داشته باشید. ممکن است متوجه تابش خیره کننده، هاله های اطراف نورهای روشن یا دید دوگانه شوید. این به طور کلی از چند روز تا چند هفته طول می کشد، اما همچنین می تواند به یک مشکل مزمن تبدیل شود.

اصلاحات نادرست اگر لیزر بافت بسیار کمی را از چشم شما جدا کند، نتایج دید واضح تری را که انتظارش را داشتید دریافت نخواهید کرد. اصلاحات کمتر برای افرادی که نزدیک بین هستند رایج تر است. ممکن است برای برداشتن بافت بیشتر در عرض یک سال به جراحی انکساری دیگری (به نام افزایش) نیاز داشته باشید.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم می باشند.

بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج
بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج

 

اصلاحات بیش از حد همچنین ممکن است لیزر بافت بیش از حد چشم شما را از بین ببرد. اصلاح بیش از حد ممکن است دشوارتر از اصلاحات نادرست باشد.

آستیگماتیسم.

آستیگماتیسم می تواند در اثر برداشتن ناهموار بافت ایجاد شود. ممکن است نیاز به جراحی اضافی، عینک یا لنزهای تماسی داشته باشد.

برای تماشای نمونه کارهای دکتر مینا اوجانی بهترین متخصص چشم پزشکی کرج در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

اکتازی قرنیه.

اکتازی قرنیه یکی از عوارض جدی‌تر است و به دلیل نزدیک‌بینی پیشرونده ناشی از تند شدن انحنای قرنیه رخ می‌دهد.
مشکلات فلپ تا کردن یا برداشتن فلپ از جلوی چشم در حین جراحی می‌تواند عوارضی از جمله عفونت و اشک‌های اضافی ایجاد کند. بیرونی ترین لایه بافت قرنیه (اپیتلیوم) ممکن است به طور غیر طبیعی در زیر فلپ در طول فرآیند بهبود رشد کند.

از دست دادن یا تغییر بینایی به ندرت ممکن است به دلیل عوارض جراحی دچار از دست دادن بینایی شوید. برخی از افراد نیز ممکن است مانند گذشته واضح یا واضح نبینند.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

  • دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

آیا عوارض احتمالی برای جراحی لیزیک وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول