جراحی لیزیک چشم چگونه است؟

جرحی-لیزیک-چشم

جراحی لیزیک چشم چگونه است؟

جراحی لیزیک چشم

لیزیک یک جراحی رایج چشم است که آستیگماتیسم، نزدیک بینی و دوربینی را درمان می کند. دید ۲۰/۲۰ برای شما تضمین نشده است و ممکن است برای برخی فعالیت ها به عینک یا لنز تماسی نیاز داشته باشید. حدود ۹۰ درصد از افرادی که این روش را انجام می دهند بینایی بین ۲۰/۲۰ و ۲۰/۴۰ دارند. با چشم پزشک خود صحبت کنید تا بفهمید آیا واجد شرایط لیزیک هستید یا خیر.

قرنیه چشم، عنبیه و عدسی چشم شما با هم کار می کنند تا پرتوهای نور را در امتداد یک محور بینایی به نقطه کانونی صحیح روی شبکیه در زمانی که دید طبیعی دارید خم کنند.
پرتوهای نور روی چشمی با دید طبیعی از طریق قرنیه، عنبیه و عدسی به نقطه کانونی صحیح شبکیه منکسر می شود.

عمل لیزیک چشم چیست؟

لیزیک نوعی عمل جراحی چشم است که در آن از لیزر برای رفع مشکلات بینایی، به ویژه آنهایی که ناشی از عیوب انکساری است، استفاده می شود. عیب انکساری جایی است که چشم شما نور را به درستی خم نمی کند و دید شما را مخدوش می کند. برای مثال می تواند باعث تاری دید، نزدیک بینی و دوربینی شود.

“LASIK” مخفف “کراتومیلوسیس درجا با کمک لیزر” است. “درجا” به “در موقعیت” یا “در محل” ترجمه می شود و “کراتومیلوسیس” اصطلاح پزشکی برای تغییر شکل قرنیه در چشم شما است.

 بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج را از ما بخواهید.

جراحی لیزیک چشم
جراحی لیزیک چشم

چه چیزی باعث عیب انکساری می شود؟

قرنیه بد شکل باعث عیوب انکساری می شود. قرنیه شما بالاترین و خارجی ترین لایه چشم شماست و عدسی شما بافتی انعطاف پذیر در پشت عنبیه شماست (غشای دایره ای پشت قرنیه که علاوه بر موارد دیگر رنگ چشم شما را به شما می دهد). عدسی چشم و قرنیه نور را روی شبکیه شما منعکس می کند (خم می کند) که اطلاعات را به مغز شما می فرستد. این اطلاعات به تصاویر تبدیل می شوند.

عمل لیزیک چشم چگونه عمل می کند؟

به زبان ساده، چشم پزشک شما شکل قرنیه شما را تغییر می دهد تا نور به درستی به شبکیه چشم شما برخورد کند. این روش توسط لیزر انجام می شود.

چه شرایطی با عمل لیزیک چشم درمان می شود؟

لیزیک به رفع عیوب انکساری کمک می کند. رایج ترین شرایط عیوب انکساری عبارتند از:

آستیگماتیسم: آستیگماتیسم یک بیماری بسیار شایع چشمی است که باعث تاری دید می شود.
نزدیک بینی (نزدیک بینی): نزدیک بینی یک اختلال بینایی است که در آن می توانید اشیاء نزدیک را به وضوح ببینید، اما آنهایی را که دور هستند را نه.
دوربینی (دوربینی): دوربینی نقطه مقابل نزدیک بینی است. شما می توانید اجسام را از دور ببینید، اما با آن ها از نزدیک مبارزه کنید.
عمل لیزیک چشم چقدر رایج است؟
از بین تمام لیزرهای درمان عیوب انکساری، لیزیک رایج ترین است. بیش از ۴۰ میلیون عمل لیزیک در سراسر جهان انجام شده است.

جزئیات رویه

چهار مرحله در جراحی لیزیک شامل لیزر ایجاد برش قرنیه در چشم، بلند کردن و خم کردن فلپ قرنیه، تغییر شکل قرنیه و تا کردن فلپ قرنیه به جای خود است.
عمل لیزیک قرنیه شما را تغییر می دهد تا بینایی شما بهبود یابد.

آیا جراحی لیزیک چشم بستری است یا سرپایی؟

جراحی لیزیک یک عمل سرپایی است. مجبور نیستید یک شب در بیمارستان بمانید.

جراحی لیزیک چشم در کجا انجام می شود؟

عمل لیزیک چشم شما در مرکز لیزر انجام می شود. شما مجبور نخواهید بود به بیمارستان بروید.

چه نوع ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی عمل لیزیک چشم را انجام می دهد؟

چشم پزشکان جراحی های لیزیک چشم را انجام می دهند. این متخصصان مشکلات بینایی را تشخیص و درمان می کنند. همان چشم پزشکی که از چشمان شما مراقبت کرده است ممکن است جراحی شما را انجام دهد.

ممکن است یک اپتومتریست، پرستار، دستیار پزشکی و یک تکنسین به چشم پزشک شما ملحق شود.

عمل لیزیک چشم چقدر طول می کشد؟

عمل لیزیک چشم کمتر از ۳۰ دقیقه طول می کشد. حتماً یک دوست یا یکی از اعضای خانواده در کنار شما باشد تا شما را به خانه برساند.

قبل از عمل لیزیک چشم چه اتفاقی می افتد؟

قبل از عمل لیزیک، شما و چشم پزشکتان در مورد نحوه عملکرد این عمل و انتظار چه چیزی صحبت خواهید کرد. به یاد داشته باشید که لیزیک بینایی کاملی به شما نمی دهد. ممکن است همچنان برای فعالیت هایی مانند رانندگی و مطالعه به عینک یا مخاطبین نیاز داشته باشید. اگر تصمیم به انجام عمل لیزیک دارید، چشم پزشک شما شش آزمایش انجام می دهد تا دوبار بررسی کند که شما کاندید مناسبی هستید. آنها به احتمال زیاد:

اندازه مردمک خود را بررسی کنید.
سطح و ضخامت قرنیه خود را اندازه گیری کنید.
کیفیت و میزان اشک های چشم خود را اندازه بگیرید (برای بررسی خشکی چشم).
عیوب انکساری را اندازه گیری کنید.
آزمایش کنید تا ببینید آیا بینایی شما اخیراً تغییر کرده است یا خیر.
اطمینان حاصل کنید که چشمان شما به طور کلی سالم هستند.

قبل از انجام این آزمایشات، باید از استفاده از لنزهای تماسی خودداری کنید. انجام این کار به چشم پزشک کمک می کند تا اندازه گیری های دقیق تری از قرنیه شما انجام دهد.

جراحی لازک و اسمایل چشم
جراحی لیزیک چشم

در مورد جراحی لازک و اسمایل چشم کرج بیشتر بخوانید.


 

مدت زمانی که باید از لنزهای تماسی به عینک تغییر دهید به نوع لنزهایی که استفاده می کنید بستگی دارد:

لنزهای سخت: چهار هفته

لنزهای نرم: دو هفته

لنزهای نرم توریک یا لنزهای نفوذپذیر گاز سفت و سخت: سه هفته.

۲۴ ساعت قبل از جراحی استفاده از محصولات زیر را متوقف کنید:

عطرها.
آرایش.
کرم ها
لوسیون ها

در نهایت، مطمئن شوید که یکی از اعضای خانواده یا دوستتان بعد از جراحی شما را به خانه می رساند. هنوز اجازه رانندگی نخواهید داشت.

 

صفحه اینستاگرام  دکتر مینا اوجانی

 

آیا در طول عمل لیزیک چشم خواب خواهم بود؟

خیر، شما در طول جراحی بیدار خواهید بود. اما، نگران نباشید، شما هیچ دردی را از لیزر احساس نخواهید کرد.

در جراحی لیزیک چشم چه اتفاقی می افتد؟

فرآیند لیزیک چشم را می توان به پنج مرحله تقسیم کرد:

بعد از اینکه صاف دراز کشیدید، چشم پزشک از قطره های چشمی برای بی حس کردن چشمان شما استفاده می کند. اگرچه دردی نخواهید داشت، اما ممکن است در طول عمل احساس فشار کنید. بیماران گزارش کرده اند که فشار مانند فشار دادن انگشت روی پلک شماست.

جراح شما یک نگهدارنده پلک و حلقه مکش روی چشم شما قرار می دهد. نگهدارنده شما را از پلک زدن و حلقه از حرکت چشم شما جلوگیری می کند. بینایی شما کم رنگ می شود یا احتمالاً کاملاً سیاه می شود.

با استفاده از لیزری که با اندازه گیری چشم شما برنامه ریزی شده است، جراح شما فلاپی به نازکی یک تکه کاغذ در قرنیه شما ایجاد می کند. سپس آن دریچه را بلند کرده و به عقب تا می‌کنند، مانند ورق زدن یک کتاب.

در مرحله بعد، جراح از شما می خواهد که به نوری که در چشمان شما می تابد خیره شوید. خیره شدن به آن چشمان شما را از حرکت باز می دارد. لیزر دوباره استفاده می شود، این بار برای تغییر شکل قرنیه به طوری که نور را بهتر شکست دهد. لیزر ممکن است صدای کلیک/تیکک ایجاد کند. ممکن است بوی موهای سوخته را استشمام کنید.

در نهایت، چشم پزشک شما فلپ بافت را به سمت پایین تا می کند. به سرعت شروع به بهبودی می کند – ظرف دو تا سه دقیقه در جای خود قرار می گیرد.

اگر روند جراحی لیزیک باعث ناراحتی شما شود، قابل درک است. هیچ کس دوست ندارد به لمس لیزر چشم خود فکر کند. ممکن است بدانید که لیزیک یک روش بی خطر است و تعداد کمی از افراد دارای عوارض جانبی طولانی مدت هستند، برای شما آرامش بخش است.

برای اطلاعات و سوالات بیشتر با ما تماس بکیرید.

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج

جراحی لیزیک چشم چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول