برخی از انواع جراحی چشم چیست؟

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

برخی از انواع جراحی چشم چیست؟

جراحی چشم کرج

جراحی چشم برای درمان بیماری های مختلفی از جمله آب مروارید، گلوکوم، جدا شدن شبکیه، پارگی شبکیه، رتینوپاتی دیابتی و نزدیک بینی یا دوربینی استفاده می شود.

انواع متداول جراحی چشم در زیر توضیح داده شده است. توضیحات شامل اطلاعات ارائه شده توسط موسسه ملی چشم، مؤسسه ملی بهداشت است.

بلفاروپلاستی.

برای ترمیم افتادگی پلک، پزشک یک برش یا برش های کوچک برای برداشتن پوست و ماهیچه و برداشتن یا تغییر موقعیت چربی ایجاد می کند.

عمل جراحی آب مروارید.

آب مروارید ناحیه ای ابری در عدسی چشم است که می تواند دید واضح را سخت کند. پزشک از ابزارهای کوچکی برای برداشتن لنز کدر و جایگزینی آن با یک لنز مصنوعی استفاده می کند.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج
دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

پیوند قرنیه.

پزشک از ابزار خاصی برای باز نگه داشتن چشم شما استفاده می کند و در عین حال قسمت آسیب دیده قرنیه شما را برمی دارد و آن را با بافت اهدا کننده سالم جایگزین می کند. پزشکان می توانند پیوند قرنیه با ضخامت کامل (کراتوپلاستی نافذ) یا پیوند با ضخامت جزئی (کراتوپلاستی لایه ای) را انجام دهند.

جراحی های گلوکوم

برای کاشت گلوکوم، پزشک یک لوله کوچک به نام شانت را در سفیدی چشم شما قرار می دهد. این لوله کمک می کند تا مایع اضافی از چشم شما خارج شود و فشار چشم شما کاهش یابد. در ترابکولکتومی، پزشک یک سوراخ کوچک در بالای چشم، زیر پلک شما ایجاد می کند تا مایع اضافی تخلیه شود.

لیزیک (لیزر کراتومیلوسیس درجا).

در این جراحی لیزر چشم، پزشک از یک پرتو قوی نور (لیزر) برای تغییر شکل قرنیه استفاده می‌کند که بینایی را برای بزرگسالان مبتلا به نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم شفاف‌تر می‌کند. کراتکتومی فوتورفرکتیو که معمولاً PRK نامیده می شود، ممکن است به عنوان جایگزین لیزیک برای بیماران مبتلا به خشکی چشم یا قرنیه نازک استفاده شود.

جراحی های شبکیه چشم چندین روش برای ترمیم شبکیه آسیب دیده یا جدا شده وجود دارد که برخی از آنها ممکن است به صورت ترکیبی استفاده شوند. برای ایجاد اسکارهای کوچک که پارگی یا سوراخی را برطرف می‌کند و به نگه داشتن شبکیه چشم شما کمک می‌کند، ممکن است پزشک از یک پروب انجماد (کرایوپکسی) استفاده کند یا برای ایجاد یک سوختگی کوچک (فتوکاگولاسیون) از لیزر استفاده کند.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم می باشند.

در جراحی سگک صلبیه، جراح یک نوار کوچک و قابل انعطاف را در اطراف قسمت سفید چشم شما (صلبیه) قرار می دهد. این بند به آرامی دو طرف چشم شما را به سمت شبکیه فشار می دهد تا به آن کمک کند دوباره بچسبد.

در رتینوپکسی پنوماتیک، پزشک قبل از اعمال درمان انجماد یا سوزش، یک حباب هوای کوچک را به وسط کره چشم شما تزریق می کند تا شبکیه شما را به جای خود بازگرداند.

حباب به مرور زمان خود به خود ناپدید می شود. ویترکتومی شامل استفاده از یک ابزار مکش برای برداشتن بیشتر زجاجیه (ماده ژل مانندی که چشم را پر می کند) است که به جراح امکان دسترسی بهتر به شبکیه و فراهم کردن فضایی برای حباب می دهد.

بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج
بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج

نکته بیهوشی ویژه برای بیماران مبتلا به رتینوپکسی پنوماتیک:

اگر به زودی پس از انجام رتینوپکسی پنوماتیک برای هر نوع جراحی برنامه ریزی شده است، بسیار مهم است که قبل از عمل جراحی خود را به متخصص بیهوشی خود اطلاع دهید. برخی از داروهای بیهوشی می توانند با حباب هوا تداخل داشته باشند و اندازه آن را تغییر دهند، که ممکن است برای پنج روز تا چند ماه پس از جراحی چشم در چشم شما باقی بماند.

جراحی عضلات چشم استرابیسم وضعیتی است که در آن چشم ها به صورت جفت با هم حرکت نمی کنند. یک چشم ممکن است به داخل، خارج، بالا یا پایین بیفتد. جراحی تنها گزینه درمانی نیست، اما در صورت نیاز، جراح تلاش می‌کند تا با استفاده از تکنیک‌هایی که عضلات چشم را ضعیف یا تقویت می‌کند، آنها را به موقعیت مناسب بازگرداند. این می تواند شامل برداشتن بخشی از عضله یا اتصال مجدد عضله به نقطه دیگری در چشم باشد.

معرفی بهترین جراح لیزیک کرج

در صورت نیاز به عمل لیزیک می توانید با شماره های تماس زیر که مربوط به مطب دکتر مینا اوجانی است تماس بگیرید :

۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰
۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

برخی از انواع جراحی چشم چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول