جراح و متخصص چشم در کرج

با دانستن اینکه نزدیک بینی هر ساله بر تعداد زیادی از کودکان تاثیر می گذارد، ممکن است در مورد سایر عیوب انکساری مانند دوربینی (که دوربینی نیز نامیده می شود) تعجب کنید. دور اندیشی چیست؟ این یک مشکل بینایی است که با ویژگی های زیر تعریف می شود:

اگر در شهر کرج زندگی می کنید و به دنبال بهترین جراح لیزیک کرج هستید،خواندن ادامه ی این مطلب را به شما توصیه میکنیم.

این بهترین دید را از چیزهایی که دور هستند ارائه می دهد اما می تواند دیدن جزئیات از فاصله نزدیک را چالش برانگیز کند.
دوربینی می تواند به دلیل داشتن یک انحنای کوچک قرنیه یا ناهنجاری دیگری در شکل یا اندازه چشم باشد که نور را به قسمت نامناسب چشم هدایت می کند. که می تواند دید نزدیک را تار کند.

به عنوان یک والدین، ممکن است در مورد اثرات دور بینی در کودکان ناراحت باشید. امروز، ما می‌خواهیم راه‌هایی را برای تشخیص اینکه آیا کودک شما ممکن است دوربینی داشته باشد یا خیر و به سؤالات متداول پاسخ می‌دهیم، مانند «آیا فرزند من از دوربینی بیشتر خواهد شد؟» بیایید شروع کنیم.

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

علائم دوربینی در کودکان چیست؟

دوربینی می‌تواند روی فرزند شما تأثیر بگذارد، به همان شکلی که می‌تواند روی شما در بزرگسالی تأثیر بگذارد، زیرا دیدن یا تمرکز روی پروژه‌های نزدیک به صورت را دشوار می‌کند.

اگر فکر می‌کنید فرزندتان دوربین‌دار است، مراقب این علائم باشید:

در هنگام مشاهده اشیاء از نزدیک، چروک شدن یا زور زدن چشم ها.
چشم های خسته پس از انجام تکالیف مدرسه یا سایر کارهای نزدیک به مدت طولانی بدون وقفه.
مشکل در توجه به فعالیت ها و مواردی که به صورت نزدیک هستند.

گاهی اوقات، اگر کودک شما زمان زیادی را صرف کارهای نزدیک بدون استراحت دادن به چشمان خود کند، ممکن است احساس کند خلق و خوی کوتاهی دارد. پیشنهاد می‌کنیم به فرزندتان یادآوری کنید که اشکالی ندارد که چند دقیقه از فعالیت‌هایی که بر چشم‌های او تأثیر می‌گذارد دوری کنید. کار در فواصل زمانی برای چشمان کودک شما مهم است تا استراحت مورد نیاز خود را دریافت کند.

آیا فرزندم از دور بینی بیشتر خواهد شد؟

هر کس متفاوت است. علائم برخی از کودکان ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد، در حالی که علائم برخی دیگر ممکن است قوی تر شود. اگر نگران این هستید که چگونه فرزندتان می تواند علائم دوربینی خود را با بزرگتر شدن مدیریت کند، توصیه می کنیم برای او یک معاینه چشم جامع سالانه برنامه ریزی کنید.

پس از ۶ سالگی، هر کودک باید هر سال به چشم پزشک مراجعه کند. اپتومتریست می بیند که آیا فرزند شما نیاز به تغییر در نسخه دارد یا خیر. به خاطر داشته باشید که همه افراد برای دوربینی به عینک یا عینک نیاز ندارند. برخی از کودکان دور بین – و بزرگسالان – می توانند بدون لنزهای اصلاحی خوب عمل کنند.

از چشم پزشک خود بپرسید که چه چیزی برای چشم کودک شما مناسب است. تیم ما از نتایج آزمایش چشم برای ارائه توصیه هایی برای بینایی کودک شما استفاده خواهد کرد. و اگر سوالی دارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

خلاصه: آیا دوربینی با افزایش سن بهبود می یابد؟

کودکان مبتلا به دوربینی می توانند علائم زیادی را تجربه کنند، از جمله، اما نه محدود به آن، فشار چشم یا بی قراری پس از تثبیت فعالیت دید نزدیک برای دوره های طولانی. در حالی که این علامت لزوماً به معنای دور بین بودن کودک شما نیست، این علامتی است که بسیاری از کودکان دور بین – و بزرگسالان – مشترک دارند.

آیا در مورد این سوال کنجکاو هستید: “آیا فرزند من از دوربینی بیشتر خواهد شد؟” هیچ راهی برای تشخیص اینکه آیا علائم یا وضعیت دوربینی کودک شما از بین می رود وجود ندارد. برای نظارت بر پیشرفت، پیشنهاد می کنیم هر سال کودک خود را برای معاینه چشم بیاورید.

معاینه چشم به دکتر مستقل بینایی سنجی نگاهی کامل به سلامت چشم کودک شما می دهد. همچنین بینشی در مورد هر گونه عیوب انکساری موجود یا جدید ارائه می دهد.

معرفی بهترین جراح لیزیک کرج

در صورت نیاز به عمل لیزیک می توانید با شماره های تماس زیر که مربوط به مطب دکتر مینا اوجانی است تماس بگیرید :