دکتر چشم پزشک | معرفی دکتر چشم پزشکی خوب در کرج

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

دکتر چشم پزشک | معرفی دکتر چشم پزشکی خوب در کرج

بیماری های چشم بر اساس قسمتی از اندام آسیب دیده طبقه بندی می شوند و بنابراین به بیماری های پلک، قرنیه، شبکیه چشم، دستگاه اشکی، ملتحمه، عنبیه و عدسی تقسیم می شوند.

یکی دیگر از دسته بندی های متفاوت بیماری ها توسط آسیب شناسی شبکیه نشان داده می شود و شامل رتینوپاتی دیابتی، ترومبوز شبکیه و اشکال مختلف ماکولوپاتی است.

برخی از مهم ترین بیماری هایی که در صورت ابتلا به آن ها باید به دکتر چشم مراجعه کرد عبارتند از :

آب مروارید :

آب مروارید فرآیندی است که منجر به کاهش شفافیت عدسی چشم می شود که منجر به کاهش بینایی می شود.آب مروارید می تواند یک یا هر دو چشم را تحت تاثیر قرار دهد.این بیماری توسط فوق تخصص چشم پزشکی کرج و یا هر شهر دیگر قابل درمان است.

قوز قرنیه :

قوز قرنیه یک بیماری دژنراتیو قرنیه است که به طور معمول هر دو چشم را درگیر می کند.این مشکل زمانی ایجاد می شود که قسمت مرکزی قرنیه شروع به نازک شدن می کند و به تدریج به سمت خارج منحنی می شود. سپس یک انحنای نامنظم قرنیه رخ می دهد که شکل کروی خود را از دست می دهد و مخروطی می شود.

دکتر چشم پزشکی خوب در کرج ، پزشکی است که به تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با چشم می پردازد.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

جدا شدن شبکیه :

جداشدگی شبکیه یک بیماری چشم است که به دنبال برداشتن نورورتین از لایه زیرین به نام اپیتلیوم رنگدانه شبکیه رخ می دهد. نورورتین (شامل گیرنده های نور و تمام سلول های عصبی که امکان انتقال سیگنال بصری را فراهم می کند) به لایه اپیتلیوم رنگدانه می چسبد، که اجازه عبور مواد مغذی از مشیمیه زیرین و تخریب عناصر خارجی گیرنده های نور را می دهد.

ناخنک:

ناخنک یک بیماری سطح چشم است که در اثر رشد غیرطبیعی ملتحمه بالای قرنیه ایجاد می شود. این آسیب می تواند کم و بیش از نظر رشد کند باشد و بیشتر در بزرگسالان بالای ۵۰ سال رخ می دهد.علت این بیماری قرار گرفتن طولانی مدت در معرض عوامل جوی، به ویژه خورشید و باد است.

پیرچشمی :

این مشکل با از دست دادن تدریجی توانایی دیدن واضح اشیاء نزدیک و چیزهای کوچک آشکار می شود.

اختلالات شبکیه چشم:

شبکیه یک پوشش نازک در پشت چشم است که از سلول هایی تشکیل شده است که تصاویر را جمع آوری کرده و به مغز منتقل می کند . اختلالات شبکیه این انتقال را مسدود می کند و می تواند انواع مختلفی داشته باشد. دکتر چشم پزشکی خوب در کرج می تواند این بیماری را تشخیص داده و درمان کند.

شایع ترین اختلال، دژنراسیون ماکولا وابسته به سن است، اما رتینوپاتی دیابتی و جداشدگی شبکیه نیز وجود دارد که زمانی رخ می دهد که شبکیه از لایه زیرین جدا شود.

برای جلوگیری از این مشکل، می توانید خانه خود را به یک مرطوب کننده مجهز کنید که هوای خانه را خیلی خشک نمی کند و از قطره چشمی خاصی استفاده کنید که اثرات اشک واقعی را بازتولید می کند.

معمولاً از ۴۰ سالگی شروع می شود و اولین راه برای درک آن این است که بفهمیم اگر برای خواندن صفحات کتابی که با حروف کوچک نوشته شده است، در برخی مواقع لازم است آن را چند سانتی متر دورتر ببرید. برای غلبه بر این مشکل، فقط از عینک مطالعه، لنزهای تماسی یا جراحی لیزر استفاده کنید.

معرفی دکتر چشم پزشکی خوب در کرج

اگر در شهر کرج سکونت دارید ، پیشنهاد می کنیم برای درمان بیماری های چشمی به مطب دکتر مینا اوجانی مراجعه کنید:

مشخصات دکتر مینا اوجانی، دکتر چشم پزشکی کرج :

  • عضو جامعه جراحان ریفراکتیو اروپا
  • عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • عضو انجمن چشم پزشکی ایران

آدرس:کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸

شماره تماس:۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

دکتر چشم پزشک | معرفی دکتر چشم پزشکی خوب در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول