زمان مناسب لیزیک

شما احتمالاً کاندید مناسبی برای جراحی انکساری نیستید اگر:

شما اهل ریسک نیستید. برخی از عوارض در درصدی از بیماران اجتناب ناپذیر است و هیچ داده بلندمدتی برای روش های فعلی در دسترس نیست.
شغل شما را به خطر می اندازد. برخی از مشاغل برخی از روش های انکساری را ممنوع می کنند. قبل از انجام هر روشی حتما با کارفرما/ جامعه حرفه ای/خدمات نظامی خود مشورت کنید.

هزینه یک مسئله است. اکثر بیمه های پزشکی برای جراحی انکساری هزینه ای پرداخت نمی کنند. اگرچه هزینه آن در حال کاهش است، اما هنوز قابل توجه است.

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج  و  جراح و متخصص چشم کرج را از اینجا بشناسید.

در سال گذشته نیاز به تغییر در نسخه لنز یا عینک خود داشتید. به این حالت ناپایداری انکساری می گویند. بیمارانی که عبارتند از:

در اوایل ۲۰ سالگی یا کمتر،
افرادی که هورمون های آنها به دلیل بیماری هایی مانند دیابت در نوسان است،
چه کسانی باردار یا شیرده هستند یا
کسانی که داروهایی مصرف می کنند که ممکن است باعث نوسانات بینایی شوند،
چه کسانی بیشتر در معرض ناپایداری انکساری هستند و باید در مورد خطرات احتمالی اضافی با پزشک خود صحبت کنند.

شما بیماری دارید یا داروهایی مصرف می کنید که ممکن است بر بهبود زخم تأثیر بگذارد. برخی شرایط مانند بیماری‌های خودایمنی (مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید)، وضعیت‌های نقص ایمنی (مانند HIV) و دیابت، و برخی داروها (مانند رتینوئیک اسید و استروئیدها) ممکن است از بهبودی مناسب پس از عمل انکساری جلوگیری کنند.
شما فعالانه در ورزش های تماسی شرکت می کنید. شما در بوکس، کشتی، هنرهای رزمی یا فعالیت های دیگری شرکت می کنید که در آن ضربات به صورت و چشم ها یک اتفاق عادی است.

شما بالغ نیستید. در حال حاضر هیچ لیزری برای لیزیک در افراد زیر ۱۸ سال تایید نشده است.

خانم دکتر مینا اوجانی  جراح و متخصص چشم کرج که در جراحی بیماری های چشمی تجارب فراوان دارند.

موارد احتیاط

ایمنی و اثربخشی روش های انکساری در بیماران مبتلا به برخی بیماری ها مشخص نشده است. اگر سابقه یکی از موارد زیر را دارید با پزشک خود مشورت کنید:

• هرپس سیمپلکس یا هرپس زوستر (زونا) که ناحیه چشم را درگیر می کند.
  • گلوکوم، مشکوک به گلوکوم یا فشار خون بالا چشمی.
  • بیماری های چشمی، مانند یووئیت / عنبیه (التهاب چشم)
  • صدمات چشمی یا جراحی های قبلی چشم.
  • قوز قرنیه

سایر عوامل خطر
پزشک باید شما را از نظر شرایط یا شاخص های خطر زیر غربالگری کند:

بلفاریت.

التهاب پلک ها همراه با پوسته پوسته شدن مژه ها، که ممکن است خطر عفونت یا التهاب قرنیه را پس از لیزیک افزایش دهد.
مردمک های بزرگ. اطمینان حاصل کنید که این ارزیابی در یک اتاق تاریک انجام می شود.

اگرچه هر کسی ممکن است مردمک بزرگ داشته باشد، بیماران جوانتر و بیمارانی که از داروهای خاص استفاده می کنند ممکن است به ویژه در شرایط نور کم در معرض داشتن مردمک بزرگ باشند.

اینستاگرام دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

این می تواند علائمی مانند تابش خیره کننده، هاله، انفجار ستاره ها و تصاویر ارواح (دوبینی) پس از جراحی ایجاد کند. در برخی بیماران این علائم ممکن است ناتوان کننده باشد. به عنوان مثال، ممکن است بیمار دیگر نتواند در شب یا در شرایط آب و هوایی خاص مانند مه رانندگی کند.

قرنیه نازک.

قرنیه پوشش شفاف نازک چشم است که روی عنبیه، قسمت رنگی چشم قرار دارد. اکثر روش های انکساری با تغییر شکل قرنیه (مثلاً با برداشتن بافت) قدرت تمرکز چشم را تغییر می دهند.

انجام عمل انکساری بر روی قرنیه بیش از حد نازک ممکن است منجر به عوارض کور شود.
جراحی انکساری قبلی (به عنوان مثال، RK، PRK، لیزیک). ممکن است جراحی انکساری اضافی توصیه نشود. تصمیم به انجام جراحی انکساری اضافی باید با مشورت پزشک و پس از بررسی دقیق وضعیت منحصر به فرد شما گرفته شود.

خشکی چشم.

جراحی لیزیک این وضعیت را تشدید می کند.

برای تعیین وقت مشاوره با ما تماس بگیرید یا به صورت آنلاین وقت بگیرید!