عوارض بعد از جراحی آب مروارید چه مواردی هستند؟

جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

عوارض بعد از جراحی آب مروارید چه مواردی هستند؟

عوارض آب مروارید

آب مروارید قبل و بعد از جراحی آب مروارید جراحی آب مروارید یکی از رایج ترین جراحی های امروزی در ایالات متحده است. این می تواند یکی از ایمن ترین و موفق ترین جراحی هایی باشد که ممکن است بیمار در طول زندگی خود تجربه کند.

با این حال، مانند هر جراحی، همیشه خطر عوارض وجود دارد. برخی از خطرات شناخته شده جراحی آب مروارید عبارتند از عفونت، شناور شدن چشم، تشکیل بافت اسکار، التهاب، دررفتگی عدسی، خیرگی، هاله، افتادگی پلک، فشار بالای چشم، پارگی شبکیه یا جدا شدن شبکیه. در صورت نیاز به مراقبت های تخصصی شبکیه چشم پس از جراحی آب مروارید، ممکن است چشم پزشک شما را برای مشاوره به متخصص شبکیه ارجاع دهد.

یک عارضه شایع پس از جراحی آب مروارید، ادم سیستوئید ماکولا یا CME است. پس از جراحی آب مروارید درجات مختلفی از التهاب در چشم وجود دارد. این التهاب معمولاً با استفاده از قطره‌های چشمی استروئیدی به مدت چند هفته کنترل می‌شود که در یک رژیم معمول قطره‌ای که توسط جراح شما تجویز می‌شود، کنترل می‌شود.

جراح و متخصص چشم در کرج

دکتر مینا اوجانی ، جراح و متخصص چشم کرج و جراح چشم در تهران می باشد.

در برخی موارد، ماکولا می‌تواند حفره‌هایی از مایع در شبکیه ایجاد کند که باعث تورم/ادم می‌شود. این ادم معمولاً باعث کاهش چشمگیر بینایی در چشم جراحی می شود. بینایی پس از جراحی در ابتدا می‌تواند بسیار خوب باشد، سپس با ایجاد ادم به آرامی در طول زمان کاهش می‌یابد.

بسته به شدت تورم، چشم پزشک ممکن است تغییراتی در رژیم قطره بعد از عمل شما ایجاد کند. جراح شما ممکن است شما را برای مدیریت و درمان بیشتر به یک متخصص شبکیه چشم یا متخصص شبکیه ارجاع دهد. اگر دیابتی هستید یا اگر شبکیه چشم شما در گذشته به دلیل جدا شدن شبکیه یا انسداد ورید آسیب دیده باشد، این تورم بیشتر است.

متخصص شبکیه، مردمک ها را گشاد می کند و یک سری آزمایشات تخصصی را برای تعیین شدت CME انجام می دهد. اگر CME به خوبی به قطره های چشمی پاسخ ندهد، متخصص شبکیه ممکن است دوز داروی استروئیدی را با تزریق مستقیم به بافت های اطراف چشم یا داخل چشم تجویز کند.

این تزریق‌ها معمولاً دردناک نیستند و استروئیدها را در نزدیکی ماکولا برای دوز قوی‌تر تحویل می‌دهند. CME ممکن است چندین هفته تا چند ماه طول بکشد تا کاملاً از بین برود، در این زمان شما با متخصص شبکیه ویزیت دوره ای خواهید داشت. پس از رفع CME، متخصص شبکیه چشم شما را برای معاینه عینک به جراح آب مروارید خود بازگرداند.

برای تماشای نمونه کارهای دکتر مینا اوجانی بهترین متخصص چشم پزشکی کرج در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

یکی دیگر از عوارض جراحی آب مروارید می تواند دررفتگی لنز داخل چشمی یا IOL باشد. هنگامی که آب مروارید برداشته می شود، با یک PC (کپسول خلفی) IOL جایگزین می شود. PC IOL داخل یک کیسه طبیعی قرار می گیرد که توسط رشته های ریز زیادی به نام زونول پشتیبانی می شود.

گاهی اوقات در حین جراحی، زونول ها می توانند شل، ضعیف و حتی بشکنند. زونول‌های ضعیف یا شکسته می‌توانند باعث دور شدن IOL از موقعیت مرکزی خود در پشت عنبیه (قسمت رنگی چشم) و دررفتگی شوند.

کاهش ناگهانی و قابل توجه بینایی چیزی است که بیماران متوجه آن می شوند. ممکن است در زمان جراحی آب مروارید یا هر زمانی پس از کاشت دررفته شود. هنگامی که IOL دررفته می شود، اغلب باید برداشته و جایگزین شود.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم می باشند.

این عمل جراحی آب مروارید ثانویه در واقع چندین روش ترکیبی است. جراح شبکیه با دقت ویترکتومی را انجام خواهد داد. ویترکتومی برداشتن زجاجیه (ژله ای) است که فضای چشم بین IOL و شبکیه را پر می کند

 

.بلفاروپلاستی در کرج

 

این کشش شبکیه را از بین می برد تا بتوان لنز را با خیال راحت خارج کرد. عدسی معمولاً از طریق برش قبلی جراحی آب مروارید برداشته می شود. پس از انجام این روش ظریف، جراح آب مروارید یک IOL AC (حفظه قدامی) را در جلوی عنبیه قرار می دهد.

مکان های دیگری نیز وجود دارد که بسته به یکپارچگی ساختاری آناتومی چشم بیمار، می توان لنز را در داخل چشم قرار داد. در هر زمانی از روز بعد تا چند هفته، متخصصان شبکیه چشم امیدوار به بهبود چشمگیر بینایی هستند.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

  • دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

عوارض بعد از جراحی آب مروارید چه مواردی هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول