لیزیک، لازک یا PRK: کدام نوع از جراحی لیزر چشم برای شما بهترین است؟

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

لیزیک، لازک یا PRK: کدام نوع از جراحی لیزر چشم برای شما بهترین است؟

لیزیک، لازک یا PRK

تصور کنید مجبور نیستید زندگی را از پشت لنز تجربه کنید. تصور کنید صبح از خواب بیدار می شوید و روز خود را بدون کشتی گرفتن با لنزهای تماسی یا شکار عینک خود شروع می کنید. تصور کنید بتوانید عینک آفتابی بدون نسخه را بدون نیاز به قرار دادن آن روی عینک خود بزنید. همه این سناریوها از طریق شگفتی پزشکی مدرن جراحی لیزر چشم امکان پذیر است.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم می باشند.

دنیای جراحی لیزر چشم برای بسیاری از بیماران جذاب است و وضوح، راحتی و رهایی از عینک یا تماس را فراهم می کند. اما مانند هر جراحی، هر روشی برای هر بیمار مناسب نیست. سه عمل اصلی اصلاحی وجود دارد: لیزیک، لازک و PRK. هر سه این روش ها برای تغییر شکل قرنیه شما طراحی شده اند. اما هر سه آنها از نظر روش بسیار متفاوت هستند.

 

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم

 

بنابراین چگونه می دانید کدام یک برای شما مناسب است؟

جراحی انکساری مفهوم جدیدی نیست. به گفته مرکز تعالی چند رسانه ای پزشکی، محققان بر این باورند که قدمت جراحی اصلاحی چشم به یونان باستان می رسد. ظهور جراحی انکساری همانطور که می دانیم در اواسط دهه ۸۰ با اختراع لیزر اگزایمر آغاز شد. محققان پتانسیل را دیدند و شروع به بررسی امکان استفاده از لیزر اگزایمر برای انجام جراحی انکساری کردند.

اولین عمل لیزر چشم در سال ۱۹۸۷ انجام شد و کراتکتومی فوتورفرکتیو یا PRK نام داشت. اگرچه روش های جدیدی طراحی شده است زیرا بسیاری از چشم پزشکان هنوز PRK را برای برخی از بیماران ترجیح می دهند.

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

دیدگاهی مدرن در مورد جراحی لیزر چشم

علم پزشکی همیشه در حال پیشرفت است و به همین دلیل، فناوری‌ها و روش‌های نوین جدید برای جراحی لیزر چشم همیشه در حال ظهور هستند. به عنوان مثال، فناوری Wavefront اندازه گیری های بسیار دقیقی از چشم انجام می دهد. به ویژه انحنای قرنیه این اندازه‌گیری‌های خاص به پزشک اجازه می‌دهد تا چشم شما را با دقت بیشتری تصحیح کند و قرنیه شما را به شکلی که برای شما و چشم‌های شما سفارشی است شکل دهد، نه اینکه نسخه شما را تکرار کند، که اینطور نیست.

روش‌های چشمی کاملاً بدون تیغه، روش‌هایی برای جایگزینی عدسی چشم و حتی روش‌هایی هستند که به‌طور خاص برای افرادی که قرنیه نازکی در ذهن دارند طراحی شده‌اند. در عرض ۳ دهه، جراحی لیزر چشم تقریباً کاملاً قابل تنظیم شده است و اصلاح دقیق و طولانی مدت بینایی را ساده‌تر از همیشه کرده است.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

  • دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

لیزیک، لازک یا PRK: کدام نوع از جراحی لیزر چشم برای شما بهترین است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول