لیزیک چه مدت طول می کشد؟

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

لیزیک چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان لیزیک

لیزیک یک عمل جراحی غیر تهاجمی چشم است که از لیزر برای تغییر شکل قرنیه استفاده می کند و به بیماران این امکان را می دهد تا کمتر به عینک و لنزهای تماسی وابسته شوند. تعداد جراحی های لیزیک که سالانه در ایالات متحده انجام می شود بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ به میزان ۱۲۴۰۰۰ افزایش یافته است و پیش بینی می شود که سالانه با نرخ ۶.۴۸ درصد بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ رشد کند.

از آنجایی که لیزیک همچنان در بین جمعیت ایالات متحده رایج است، جراحان راه حل های پیشرفته تری برای اصلاح بینایی ایجاد خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش غیر تهاجمی به خواندن ادامه دهید. این تقسیم به شما کمک می کند تا بفهمید لیزیک چگونه کار می کند و چه شرایطی را درمان می کند.

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج  و  جراح و متخصص چشم کرج را از اینجا بشناسید.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

جراحی لیزیک شامل دو مرحله اصلی است:

ساختن فلپ

استفاده از لیزر برای تغییر شکل قرنیه زیر فلپ
هدف از این روش کاهش یا از بین بردن وابستگی به عینک و لنزهای تماسی است. عمل لیزیک چشم با قرار دادن قطره موضعی روی چشم شروع می شود که باعث بی حسی چشم می شود. معمولاً به بیمار یک مسکن نیز داده می شود. آرام بخش اثر آرام بخش دارد و به خواب بیمار بعد از عمل کمک می کند. این فرآیند فقط ده دقیقه طول می کشد تا کامل شود.

جراحی لیزیک چه چیزی را اصلاح می کند؟

برای کسانی که می پرسند آیا لیزیک می تواند آستیگماتیسم را برطرف کند، پاسخ مثبت است. لیزیک یک جراحی غیر تهاجمی چشم است و از فناوری لیزر اگزایمر برای تغییر شکل قرنیه استفاده می کند. درمان اختلالات بینایی رایج مانند:

نمودار اختلال بینایی

  • نزدیک بینی (نزدیک بینی)
  • دوربینی (دوربینی)
  • آستیگماتیسم

برای انجام لیزیک چند ساله باید باشید؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که برای انجام لیزیک باید چند سال داشته باشید. در حالی که شما می توانید لیزیک را در هر سنی انجام دهید – FDA بیان می کند که بیماران هنگام انجام لیزیک باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند – اکثر بیماران بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن دارند. ۴۰، چه جراحی اصلاحی چشم داشته باشند یا نه.

اینستاگرام دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

 

بعد از لیزیک چه تغییراتی در بینایی ایجاد می شود؟

تغییرات بینایی پس از عمل لیزیک – که دارای نرخ اثربخشی ۸۵٪ تا ۹۰٪ است – شامل تغییراتی در عیوب انکساری، حدت بینایی، حساسیت کنتراست و تابش خیره کننده است. تغییر شکل قرنیه در حین جراحی آن را صاف می کند و هرگونه انحراف را که می تواند باعث نزدیک بینی شود کاهش می دهد، بنابراین نیاز به لنزهای اصلاحی بعد از جراحی را کاهش می دهد.

در حالی که لیزیک در رفع مشکلات رایج بینایی موثر است، شما همچنان می توانید پس از انجام این روش به بیماری های چشمی مرتبط با سن مبتلا شوید.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

شرایط احتمالی چشم عبارتند از:

آب مروارید گلوکوم سندرم خشکی چشم عمل لیزیک چشم چقدر طول می کشد؟ سوال “لازک چقدر طول می کشد؟” پاسخ قطعی ندارد در حالی که اثرات جراحی لیزیک دائمی است، مزایای آن می تواند در طول زمان کاهش یابد.

برای اکثر بیماران، نتایج لیزیک مادام العمر باقی می ماند. حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از بیماران در سراسر کشور به دلیل تغییرات آناتومیکی در چشم/چشم نیاز به عمل جراحی تقویتی دارند.

آیا به جراحی افزایش لیزیک نیاز دارم؟

اگر مزایای جراحی لیزیک در طول زمان به میزان قابل توجهی کاهش یابد، می توانید به دنبال جراحی افزایش لیزیک باشید تا بینایی خود را به ظرفیت کامل بازگردانید. جراحی افزایش لیزیک روشی است که نتایج جراحی لیزیک را بهبود می بخشد. می توان از آن برای اصلاح عیب انکساری باقیمانده و کاهش خطر رگرسیون استفاده کرد.

قبل از جراحی، پزشکان ما آزمایش‌های چشمی مختلفی را انجام می‌دهند تا بتوانند یک برنامه درمانی متناسب با نیازهای اصلاح بینایی منحصر به فرد شما ایجاد کنند.

وقتی صحبت از چیزی به حیاتی مانند بینایی شما می شود، مراقبت های درجه یک را می خواهید که فقط کلینیک چشم کلیولند می تواند ارائه دهد. قبل از تعیین قرار ملاقات، خودآزمایش لیزیک را انجام دهید تا مشخص شود آیا لیزیک برای شما مناسب است یا خیر.

لیزیک چه مدت طول می کشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول