دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

مشخصات دکتر چشم خوب در کرج

اگر چشمانتان به طور محسوسی قرمز است، می سوزد و مشکل بینایی پیدا کرده اید؟ اگر دید شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است یا میدان دید شما به طور ناگهانی محدود شده است،ممکن است به بیماری های مختلف چشمی مبتلا شده باشید.

در این مطلب از شایع ترین بیماری ها و عواقب احتمالی آن ها خواهیم پرداخت و از دکتر چشم خوب در کرج نام خواهیم برد.

چشم یکی از مهم ترین اندام های حسی انسان است، زیرا ما از حس بینایی خود برای جهت دهی به محیط اطراف خود استفاده می کنیم. اهمیت زیاد چشم و بینایی تنها زمانی مشخص می شود که مشکلات چشمی به طور ناگهانی ظاهر شوند.حتی اگر این مشکلات در حد یک عفونت موقت چشم باشد.

علائم بیماری های چشمی می تواند آنقدر شدید باشد که کیفیت زندگی را به شدت کاهش دهد.در مقابل، بیماری های چشمی جدی وجود دارند که علائم آن به مراتب کمتر آشکار است و بنابراین فقط توسط چشم پزشک قابل تشخیص است. به همین دلیل، مهم است که به محض بروز هر گونه ناراحتی در چشم یا مشاهده بدتر شدن بینایی خود، فوراً به فوق تخصص چشم پزشکی کرج مراجعه کنید.

دکتر مینا اوجانی

مشکلات چشمی ناشی از التهاب

شایع ترین بیماری های چشمی از نوع التهاب چشم است.علائم بیماری های التهابی چشم از چشم‌های متورم، قرمز و آبریزش چشم تا افزایش حساسیت به نور و تاری دید تا درد شدید چشم متغیر است.

این شکایات ناشی از تأثیرات محیطی مانند گرد و غبار یا گرده است. اما باکتری‌ها و ویروس‌ها و همچنین تأثیر فیزیکی جسم خارجی نیز می‌توانند باعث عفونت چشم شوند.

ورم ملتحمه و گل مژه دو نوع بیماری التهابی بسیار شایع هستند که در بیشتر موارد نیز بی ضرر هستند. پس از تشخیص بیماری توسط چشم پزشک و شروع درمان مناسب با قطره یا پماد ، علائم بیماری به سرعت فروکش می کنند.

اما درمان هر عفونت چشمی در حد استفاده از یک پماد چشمی آسان نیست. علائم التهاب قرنیه ( کراتیت ) و همچنین التهاب قسمت میانی چشم (یووئیت) در ابتدا شبیه ورم ملتحمه است، اما در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به از دست دادن بینایی شود.

بنابراین در صورت تجربه ی بیماری های عفونی باید به سرعت به یک دکتر چشم خوب مراجعه کنید.

بیماری های چشمی مرتبط با سن و علائم آنها

برخی از بیماری های چشمی ارتباط مستقیمی با روند پیری در انسان دارند. شناخته شده ترین این بیماری ها آب مروارید و دژنراسیون ماکولا هستند که تحت تاثیر سن رخ می دهند. شکل آب مروارید که به آن آب مروارید سالخورده نیز می گویند، بدون هیچ گونه احساس درد رخ می دهد و با کدر شدن آهسته عدسی چشم ظاهر می شود. بعدم درمان به موقع این بیماری می تواند منجر به نابینایی کامل ( آمائوروزیس ) شود.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

جراح و متخصص چشم در کرج

دژنراسیون ماکولا نیز منجر به نابینایی می شود.هدف از درمان های مختلف برای این بیماری متوقف کردن پیشرفت بیماری یا حداقل کاهش قابل توجه آن است. به همین دلیل مهم است که به محض مشاهده علائمی مانند کاهش دید، تحریف دید یا از دست دادن بینایی به چشم پزشک شهر کرج مراجعه کنید.

سایر بیماری های چشمی

همه مشکلات چشمی ناشی از التهاب یا علائم پیری نیست. بیماری هایی مانند گلوکوم یا جداشدگی شبکیه در اثر تغییرات داخل چشم ایجاد می شوند. در مورد گلوکوم، افزایش فشار داخل چشم علت آسیب به عصب بینایی است، در حالی که نوعی جداشدگی شبکیه با فشار بسیار کم و فروپاشی زجاجیه همراه است. با این حال، تغییر فشار داخل چشم تنها یکی از علل احتمالی این دو بیماری چشمی است.

برای اطلاعات دقیق تر در مورد بیماری های چشمی می توانید به وبسایت دکتر مینا اوجانی،متخصص چشم پزشکی کرج مراجعه کنید:

آدرس وبسایت www.drminaojani.ir :

آدرس مطب:کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸

شماره تماس:۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰