جراحی لیزیک چشم شامل چه مواردی است؟

جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

جراحی لیزیک چشم شامل چه مواردی است؟

موارد جراحی لیزیک چشم

انواع مختلفی از جراحی انکساری لیزری وجود دارد. لیزیک شناخته شده ترین و رایج ترین انجام شده است. بسیاری از مقالات، از جمله این مقاله، از اصطلاح “لیزیک” برای اشاره به انواع جراحی های لیزر چشم استفاده می کنند.

به طور معمول، تصاویر بر روی شبکیه در پشت چشم متمرکز می شوند. با نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم، آنها در نهایت یا در جلو یا پشت شبکیه متمرکز می‌شوند و در نتیجه باعث تاری دید می‌شوند.

دکتر مینا اوجانی ، جراح و متخصص چشم کرج و جراح چشم می باشند.

نزدیک بینی (نزدیک بینی)

وضعیتی است که در آن اجسام نزدیک را به وضوح می بینید، اما اجسام دور را تار می بینید. هنگامی که کره چشم شما کمی بلندتر از حد طبیعی است یا زمانی که قرنیه به شدت منحنی می شود، پرتوهای نور در جلوی شبکیه متمرکز می شوند و دید دور را تار می کنند. شما می توانید اجسامی را که نزدیک هستند با وضوح بیشتری ببینید، اما آنهایی را که دور هستند نه.

دوربینی (دوربینی)

وضعیتی است که در آن شما می توانید اجسام دور را به وضوح ببینید، اما اجسام نزدیک تار هستند. زمانی که کره چشم کوتاه‌تر از حد متوسط دارید یا قرنیه بیش از حد صاف است، نور به جای تمرکز بر روی آن، پشت

شبکیه چشم متمرکز می‌شود. این امر دید نزدیک و گاهی اوقات دید دور را تار می کند.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم تهران.

بهترین متخصص جراحی چشم کرج | دکتر مینا اوجانی
بهترین متخصص جراحی چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

آستیگماتیسم

باعث تاری دید کلی می شود. هنگامی که قرنیه به طور ناهموار منحنی یا مسطح می شود، نتیجه آستیگماتیسم است که تمرکز دید نزدیک و دور را مختل می کند.

به طور سنتی، تاری دید با خم شدن (انکسار) اشعه های نور با عینک یا لنزهای تماسی اصلاح می شود. اما تغییر شکل قرنیه (بافت شفاف گنبدی شکل در جلوی چشم) خود نیز می تواند انکسار و اصلاح دید لازم را فراهم کند.

قبل از عمل لیزیک، جراح چشم شما اندازه گیری های دقیق چشم شما را ارزیابی می کند و سلامت کلی چشم را ارزیابی می کند. ممکن است به شما دستور داده شود که یک داروی آرام بخش خفیف درست قبل از عمل مصرف کنید.

پس از اینکه به راحتی روی میز عمل دراز کشیدید، قطره های بی حس کننده چشم تجویز می شود. سپس او از نوع خاصی از لیزر برش برای تغییر دقیق انحنای قرنیه شما استفاده می کند. با هر پالس پرتو لیزر، مقدار کمی از بافت قرنیه برداشته می‌شود و به جراح چشم اجازه می‌دهد منحنی قرنیه شما را صاف کند یا آن را تندتر کند.

برای تماشای نمونه کارهای دکتر مینا اوجانی بهترین متخصص چشم پزشکی کرج در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

معمولاً جراح یک فلپ در قرنیه ایجاد می کند و سپس قبل از تغییر شکل قرنیه آن را بالا می آورد. همچنین تغییراتی وجود دارد که در آن یک فلپ بسیار نازک بالا می‌آید یا اصلاً از فلپ استفاده نمی‌شود یا اصلاً فلپ بلند می‌شود. هر تکنیک مزایا و معایبی دارد.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

  • دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

جراحی لیزیک چشم شامل چه مواردی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول