چه کسانی واجد شرایط لیزیک هستند؟

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

چه کسانی واجد شرایط لیزیک هستند؟

واجد شرایط لیزیک

هنگام تعیین اینکه آیا لیزیک برای شما ارزشش را دارد یا خیر، واجد شرایط بودن شما برای این عمل جراحی مطرح خواهد شد. صحبت با چشم پزشک سریع ترین و مطمئن ترین راه برای تعیین این موضوع خواهد بود. همه افراد کاندیدای مناسبی برای جراحی لیزر چشم نیستند، زیرا همه چشم ها متفاوت هستند.

برای دستیابی به بهترین نتایج، بیماران باید چشم های سالم با سطح طبیعی اختلال بینایی داشته باشند – نسخه ای بین -۳.۰۰ و -۷.۰۰ و همچنین آستیگماتیسم کمتر از -۲.۰۰.

از آنجایی که لیزیک شکل قرنیه را تغییر می دهد، بیماران مبتلا به آستیگماتیسم یا نزدیک بینی نیز نتایج طولانی مدت تری را تجربه می کنند.

بیماری ها یا عفونت های چشمی، خشکی چشم، گلوکوم، بزرگ شدن مردمک چشم، آب مروارید و سایر عوامل می توانند نتایج را محدود کنند یا شما را از واجد شرایط بودن محروم کنند.

صرف نظر از وضعیت فعلی شما، جراح کیفیت چشم های شما را ارزیابی می کند و راهنمایی های بیشتری ارائه می دهد. شما می خواهید یک ارزیابی حرفه ای دریافت کنید. بسته به درجه مشکلات احتمالی شما، جراحی لیزر چشم در واقع می تواند بینایی شما را بدتر کند.

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج  و  جراح و متخصص چشم کرج را از اینجا بشناسید.

ثبات بینایی

ثبات بینایی ممکن است عامل دیگری برای واجد شرایط بودن باشد. اپتومتریست ها توصیه می کنند قبل از انجام عمل جراحی صبر کنید تا بینایی شما ثابت شود. سن و سایر شرایط مانند بارداری و مصرف دارو می تواند باعث تغییرات بینایی شود. علاوه بر این، بیمارانی که بین سنین ۲۵ تا ۳۵ سال تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، اغلب بهترین نتایج را با سریع‌ترین زمان بهبودی می‌بینند.

برای افراد نزدیک بین، بینایی به طور دوره ای در اوایل بزرگسالی تغییر می کند، بنابراین هنوز سن دقیقی برای لیزیک وجود ندارد. با این حال، اکثر، اگر نه همه، پزشکان اصرار دارند که بیماران حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

سلامت مالی

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا لیزیک برای شما مناسب است یا خیر، مهم است که سلامت مالی خود را در نظر بگیرید.

به طور متوسط، لیزیک بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار برای هر چشم هزینه دارد. هنگام انتخاب یک جراح، مهم است که به دلیل تخصص آنها به جای قیمت فروش، با کسی پیش بروید و می خواهید که او در مورد هزینه های عمل کاملاً شفاف باشد.

از آنجایی که لیزیک به عنوان یک عمل زیبایی در نظر گرفته می شود، اغلب از برنامه های بیمه ای که پوشش می دهد حذف می شود. این می تواند تبدیل به یک هزینه از جیب شما شود. با این حال، شما بی شانس نیستید. بسیاری از طرح های بیمه مراقبت از چشم تخفیف هایی را برای عمل لیزیک ارائه می دهند و خود مرکز لیزیک نیز تبلیغاتی ارائه می دهد.

مزایای لیزیک

لیزیک یک روش قابل اعتماد و با زمان آزمایش شده است. با دریافت تاییدیه FDA بیش از بیست سال پیش، نتایج مثبت بیشماری وجود داشته است.

دید بهتر

بزرگ‌ترین مزیت جراحی لیزر چشم، یک مزیت واضح است – بینایی به‌طور قابل توجهی بهتر. اکثر افراد پس از لیزیک دیگر نیازی به لنزهای اصلاحی ندارند. برخی حتی بینایی ۲۰/۲۰ را به دست می آورند.

تعمیر و نگهداری آسان

نگهداری مورد نیاز بعد از لیزیک بسیار کمتر از عینک یا کنتاکت است. بیماران دیگر مجبور نیستند با دردسرهای تمیز کردن یا خیساندن روزانه دست و پنجه نرم کنند و دیگر هرگز نگران خراشیدگی لنز خود نباشند. بعلاوه، ممکن است در درازمدت در هزینه لنزهای جدید و سایر لوازم صرفه جویی کنند.

نتایج سریع

علاوه بر این، این روش به خودی خود سریع است. در کل، به طور متوسط حدود ۲۰ دقیقه برای کل جراحی طول می کشد. به علاوه، کمترین زمان خرابی وجود دارد. در عرض دو روز، اکثر بیماران به فعالیت های عادی باز می گردند.

نتایج نیز به سرعت ظاهر می شوند. تعداد بسیار کمی از افراد بلافاصله با دید بهتر از عمل جراحی خارج می شوند، اما اکثریت قریب به اتفاق در عرض چند ساعت نتایج مثبتی دارند.

خطرات و عوارض جانبی لیزیک

علی‌رغم اکثر روش‌هایی که منجر به انتقال آرام و بهبودی سریع می‌شوند، مانند همه جراحی‌ها، خطرات احتمالی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

شایع ترین عوارض جانبی در بسیاری از موارد موقتی هستند و اغلب ظرف چند ماه پس از انجام عمل برطرف می شوند. خشکی چشم، سوزش یا خارش بلافاصله پس از جراحی کاملا طبیعی است و حتی می توان انتظار داشت. افراد دیگر گزارش می دهند که یک تابش خیره کننده یا هاله خفیف در دید خود مشاهده می کنند.

عوارض جانبی دائمی

چند مورد وجود داشته است که در آن این عوارض جانبی برای برخی افراد دائمی بوده است، اگرچه نادر است. همچنین چندین گزینه موجود برای کمک به کاهش شرایط احتمالی پایدار وجود دارد.

بیماران بالقوه باید بدانند که جراحی لیزر چشم ممکن است بینایی هر بیمار را به طور کامل برطرف نکند. برای افرادی که بینایی بسیار ضعیفی دارند، لیزیک ممکن است کافی نباشد. در این موارد، بیماران معمولاً هنوز باید از لنزهای اصلاحی استفاده کنند، اما با نسخه کمتر از قبل.

اینستاگرام دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

از دست دادن بینایی

در حالی که بسیار غیرمعمول است، تغییرات کمبود بینایی شما در محدوده احتمالی است. از دست دادن بینایی معمولاً در نتیجه زخم‌های شدید، عفونت یا سایر مشکلات در حین بهبودی است که پیش‌بینی آن دشوار است. اپتومتریست شما می‌تواند تشخیص دهد که آیا شما در معرض خطر بیشتری برای این مشکلات هستید یا خیر، و همچنین به شما در مورد مراقبت‌های مناسب پس از جراحی راهنمایی می‌کند.

تصمیم بگیرید که آیا لیزیک برای شما مناسب است یا خیر
آیا لیزیک ارزشش را دارد؟ برای اکثر افراد، پاسخ می تواند یک بله قاطع باشد!

لیزیک برای همه ایده خوبی نیست و نتایج به دلیل عوامل زیادی متفاوت است. با این حال، اگر واقعاً کاندیدای قوی هستید، نتایج می تواند زندگی را تغییر دهد. مشاوره با اپتومتریست شما، خطرات و مزایای خاص شما را بیشتر روشن می کند.

آیا می خواهید با یک متخصص در مورد لیزیک صحبت کنید و ببینید آیا کاندیدای خوبی خواهید بود؟ امروز یک قرار ملاقات با  ما تعیین کنید.

چه کسانی واجد شرایط لیزیک هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول