کلیه جراحی لیزی چشم در کرج

کلیه جراحی لیزی چشم

کلیه جراحی لیزی چشم در کرج

کلیه جراحی لیزی چشم

عوارض احتمالی جراحی آب مروارید

جراحی آب مروارید یکی از رایج ترین و موفق ترین جراحی هایی است که امروزه انجام می شود. اکثر افرادی که تحت درمان جراحی برای آب مروارید قرار می گیرند، بینایی بهتری را بدون عوارض طولانی مدت تجربه می کنند.

طبق گزارش انجمن جراحی آب مروارید و عیوب انکساری آمریکا (ASCRS)، سالانه سه میلیون آمریکایی تحت عمل جراحی آب مروارید قرار می گیرند که میزان موفقیت کلی آن ۹۸ درصد یا بیشتر است.

اگرچه جراحی آب مروارید بسیار موفقیت آمیز است، اما ممکن است عوارضی ایجاد شود. به خواندن ادامه دهید تا در مورد عوارض آب مروارید و نحوه جلوگیری، تشخیص و جستجوی درمان آنها بیشتر بدانید.

چگونه بیماران می توانند از همه خطرات اجتناب کنند؟

پاسخ واضح، جراحی نکردن است. اما یکی از بهترین تضمین ها در برابر عوارض، همکاری با یک جراح ماهر و با تجربه است.

برخی از چشم ها به دلیل سابقه تروما، جراحی قبلی شبکیه یا سایر تغییرات آناتومیکی که می تواند منجر به مشکلاتی در حین جراحی شود، بیشتر در معرض خطر هستند.

در مرکز چشم راکی، ما خوش شانس هستیم که دکتر ارلیش بیش از ۱۶۰۰۰ عمل جراحی انجام داده و مطالعاتی را برای FDA روی لنزهای داخل چشمی انجام داده است.

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشد که در کلیه جراحی لیزی چشم چشم تجربه و سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

برخی از خطرات جراحی آب مروارید چیست؟

مانند هر روش پزشکی، جراحی آب مروارید خطراتی را به همراه دارد.

شایع ترین عارضه جراحی آب مروارید، تورم قرنیه یا پنجره بیرونی چشم است.

به طور خاص، تورم در ۲۴ ساعت اول افزایش می یابد. بینایی شما ممکن است روز بعد از جراحی تارتر از آن چیزی باشد که بعد از عمل در اتاق ریکاوری به نظر می رسید.

اما اگر تورم قابل توجه باشد، ممکن است افزایش قطره چشمی استروئیدی توصیه شود یا از یک داروی اضافی استفاده شود.

جدی ترین و مخوف ترین خطر، اما خوشبختانه نادر (کمتر از ۱ مورد در ۱۰۰۰ جراحی)، عفونت داخل چشم است که آندوفتالمیت نامیده می شود.
برای جلوگیری از این عارضه قطره آنتی بیوتیک قبل از جراحی شروع شده و بعد از آن ادامه می یابد. برای محافظت بیشتر، در پایان جراحی، یک محلول آنتی بیوتیک در داخل محفظه جلویی چشم از طریق برش مورد استفاده برای برداشتن آب مروارید تزریق می شود.

برای به حداقل رساندن خطر عفونت، شستن دست ها قبل از تماس با چشم ها یا هنگام استفاده از داروهای تجویز شده بسیار مهم است. یک عفونت جدی می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود.

همچنین مهم است که نوک بطری قطره چشم را به مژه یا چشم نزنید. هنگام رها کردن قطره بطری را در فاصله کوتاهی از چشم نگه دارید تا از تماس آن جلوگیری شود.

به همین دلیل است که بیمارستان ها بطری های قطره چشم را پس از استفاده از آنها در طول مراقبت های قبل و بعد از عمل دور می اندازند. اگر در حال انجام عمل جراحی آب مروارید در چشم دوم هستید، توصیه می کنیم یک بطری جدید از داروخانه تهیه کنید.

فشار خون چشمی

فشار خون چشمی، افزایش فشار در چشم، یکی از شایع ترین خطرات جراحی آب مروارید است.

این معمولاً موقتی است و بیشتر در ۷۲ ساعت اول پس از جراحی مشاهده می شود. درمان به علت آن بستگی دارد، اما چشم پزشکان معمولاً قطره یا قرص های چشمی را برای درمان فشار خون بالا تجویز می کنند.

بیماران شب بعد از جراحی یک قطره چشمی کاهش دهنده فشار مصرف می کنند تا به حداقل رساندن افزایش فشار کمک کند. اگر فشار در اولین ویزیت بعد از عمل همچنان بالا باشد، قطره ها برای چند روز آینده یا هفته اول ادامه خواهند داشت.

کلیه جراحی لیزی چشم
کلیه جراحی لیزی چشم

پیشنهاد مطالعه: چه کسی در معرض خطر رتینوپاتی دیابتی  است؟


شبکیه جدا شده

جراحی آب مروارید می تواند خطر جداشدگی شبکیه را کمی افزایش دهد. سایر اختلالات چشمی، مانند نزدیک بینی بالا، می تواند خطر جدا شدن شبکیه بعد از جراحی آب مروارید را افزایش دهد.

یکی از نشانه های جداشدگی شبکیه، افزایش ناگهانی فلاش های نور یا فلوترها است. شناورها لکه های ریزی هستند که به نظر می رسد در میدان دید شما شناور هستند.

جداشدگی شبکیه یک اورژانس پزشکی است. اگر متوجه افزایش ناگهانی فلوترها یا فلاش های نور شدید، فوراً با متخصص چشم خود تماس بگیرید.

جداشدگی شبکیه به طور معمول بدون درد است و درمان زودهنگام اغلب از از دست دادن دائمی بینایی جلوگیری می کند. هرچه زودتر درمان شوید، احتمال اینکه بینایی سالم را دوباره به دست آورید، بیشتر می شود.

با این حال، حتی اگر به سرعت تحت درمان قرار گرفته باشید، باز هم ممکن است مقداری از دست دادن بینایی وجود داشته باشد.

با هر جراحی یا روشی، مهم است که همه گزینه های درمانی احتمالی و خطرات مرتبط را بدانید.

هنگامی که عوارض جراحی آب مروارید رخ می دهد، معمولاً می توان آنها را به صورت پزشکی یا با جراحی اضافی درمان کرد. با متخصص چشم خود در مورد خطرات احتمالی صحبت کنید تا مطمئن شوید که جراحی آب مروارید برای شما مناسب است.

آیا بعد از جراحی مشکلاتی ایجاد می شود؟

اگرچه نادر است، اما مشکلات می تواند ماه ها تا سال ها پس از جراحی آب مروارید رخ دهد.

با این حال، با توجه فوری پزشکی، این مسائل معمولاً با موفقیت قابل درمان هستند.

گاهی اوقات، بافت چشمی که عدسی داخل چشمی (IOL) را در بر می گیرد، کدر می شود و ممکن است باعث تاری دید شود. این وضعیت پس از آب مروارید نامیده می شود. پس از آب مروارید می تواند ماه ها یا حتی سال ها پس از جراحی آب مروارید ایجاد شود. با کپسولوتومی لیزر YAG می توان آن را با موفقیت درمان کرد.

این روش یک سوراخ کوچک در مرکز کپسول لنز ایجاد می کند و اجازه می دهد نور از آن عبور کند. این یک روش سرپایی سریع و بدون درد است که با موفقیت آب مروارید را درمان می کند.

برای محافظت از بینایی خود چه کاری می توانم انجام دهم؟

استفاده از عینک آفتابی و کلاه لبه دار برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش خورشید ممکن است به تاخیر انداختن آب مروارید کمک کند. سیگار کشیدن نیز خطر ابتلا به آب مروارید را تا حد زیادی افزایش می دهد. حفظ یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می تواند به کاهش خطر بیماری و اختلالات چشمی کمک کند.

اگر ۶۰ سال یا بیشتر سن دارید، توصیه می شود حداقل سالی یک بار یک معاینه جامع اتساع چشم انجام دهید.

علاوه بر آب مروارید، متخصص چشم شما می تواند علائم دژنراسیون ماکولا، گلوکوم و سایر اختلالات بینایی مرتبط با سن را بررسی کند. درمان زودهنگام بسیاری از بیماری های چشمی می تواند بینایی شما را نجات دهد.

بهترین-فوق-تخصص-شبکه-در-کرج

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

کلیه جراحی لیزی چشم در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول