آنچه چشمان شما در مورد سلامتی شما می گویند

سلامتی چشم

آنچه چشمان شما در مورد سلامتی شما می گویند چیست؟

مدت زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

آنچه چشمان شما در مورد سلامتی شما می گویند: آیا تا به حال در آینه نگاه کرده اید و می بینید که چشمان شما قرمز شده است؟ یا آویزان؟ یا پوسته اضافی؟

گاهی اوقات یک کمپرس سرد و سفر به داروخانه تمام چیزی است که نیاز دارید. در مواقع دیگر، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

چگونه می توانی تفاوت را بیان کنی؟ نگاهی اجمالی به برخی از شرایط رایج به شما کمک می کند بدانید که آیا چیزی جزئی است یا ارزش یک نگاه مجدد را دارد.

دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشد که در سلامتی چشم تجربه و سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

آنچه چشمان شما در مورد سلامتی شما می گویند : آیا تا به حال در آینه نگاه کرده اید و می بینید که چشمان شما قرمز شده است؟

سرخی

من فکر می کنم رایج ترین مشکل چشمی که مردم تجربه می کنند قرمزی چشم است. یک چشم قرمز با لکه‌ای از خون در قسمت سفید چشم ممکن است واقعاً ترسناک به نظر برسد، اما معمولاً فقط یک کبودی زیر سطح چشم است. ما آن را خونریزی زیر ملتحمه می‌نامیم.» او می‌گوید که باید طی چند هفته برطرف شود.

تیلور می‌گوید اگر هر دو چشم قرمز، خارش و آبریزش هستند، ممکن است آلرژی باشد. این علائم معمولاً به دلیل حساسیت های محیطی (فصلی) ایجاد می شوند، اما می توانند به این معنی باشند که شما به محصولی که استفاده کرده اید حساسیت دارید. اشک بدون نسخه به رفع رطوبت کمک می کند و قطره های چشمی آنتی هیستامین باید خارش را متوقف کند. اگر در ۱۰ روز بهتر نشدید با پزشک خود تماس بگیرید.

چشم صورتی

پزشک شما ممکن است این را ورم ملتحمه حاد بنامد. خارش دارد و قرمز است و ترشحات سفید یا زردی ترشح می کند. “به طور معمول ویروسی است و یک هفته تا ۱۰ روز طول می کشد. می تواند از یک چشم شروع شود و به چشم دیگر برود. تیلور می گوید آبریزش بینی و علائم سرماخوردگی نیز بسیار رایج هستند.

اگر فکر می کنید به آن مبتلا هستید، برای اطمینان با پزشک خود تماس بگیرید. این می تواند بسیار مسری باشد، بنابراین دست های خود را زیاد بشویید و از حوله یا پارچه های دستشویی مشترک استفاده نکنید. برخی از بیماری ها، مانند بیماری خشکی چشم یا عفونت چشم، بسیار شبیه چشم صورتی هستند. پزشک شما تفاوت و نحوه درمان آن را خواهد دانست.

خشکی چشم

این مشکل رایج را به گردن محیط، تغییرات هورمونی یا برنامه روزانه خود بیاندازید. تیلور می‌گوید: «افرادی که برای مدت طولانی به رایانه، تلفن‌های همراه، کتاب‌ها یا تلویزیون خیره می‌شوند، ممکن است در پایان روز بسیار ناراحت شوند، زیرا به اندازه کافی پلک نمی‌زنند».

چند بار در روز چشمان خود را با اشک مصنوعی از داروخانه محل خود مرطوب کنید. اگر جواب نداد به پزشک مراجعه کنید. برخی از شرایط، مانند اشکال خاصی از آرتریت، با خشکی چشم مرتبط هستند. داروهای دیگری که مصرف می کنید نیز می توانند باعث آن شوند.

برجستگی های قرمز روی پلک شما

چشمان شما به طور طبیعی روغن می سازد. اگر غدد چربی مسدود شوند، می توانند باعث عفونت در فولیکول های مژه شما شوند. نتیجه؟ یک برآمدگی دردناک، قرمز و پوسته‌دار روی پلک شما به نام گل مژه.

برای کاهش درد، روزی پنج یا شش بار کمپرس گرم و مرطوب را روی حساس ترین قسمت برآمدگی قرار دهید. همچنین می توانید روزی یک بار مژه های خود را با چند قطره شامپو بچه و آب داغ بشویید. اگر این کمکی نکرد با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است برای تخلیه ضایعه به آنتی بیوتیک، پماد استروئیدی یا حتی جراحی نیاز داشته باشید.

انقباض چشم

پرش پلک شایع و آزاردهنده است اما معمولا جدی نیست. به آن میوکیمی پلک می گویند. اغلب، هیچ علت مشخصی وجود ندارد و خود به خود از بین می رود. ممکن است با مصرف کافئین، استرس یا خواب بسیار کم مرتبط باشد. راه حل: ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی در آن مناطق.

اگر بیش از یک هفته دچار انقباضات شدید یا سایر قسمت‌های صورتتان شروع به تکان خوردن کرد، به چشم پزشک مراجعه کنید. این نادر است، اما می تواند چیز جدی تری باشد.

خستگی چشم

وقتی تمام روز به نمایشگرها خیره می‌شوید، ممکن است چشم‌هایتان خسته شوند.

علت دیگر خستگی چشم؟ آنها فقط می توانند خشک شوند. شواب می گوید، مقداری اشک مصنوعی امتحان کنید. هنوز تسکین نیست؟ ممکن است به عینک نیاز داشته باشید، به خصوص اگر بالای ۴۰ سال دارید.

آنچه چشمان شما در مورد سلامتی شما می گویند

یک نظر برای “آنچه چشمان شما در مورد سلامتی شما می گویند