مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

جراحی لیزری چشم که با نام لیزیک (لیزر کراتومیلوسیس درجا) نیز شناخته می‌شود، یک جراحی بسیار مؤثر و محبوب است که برای اصلاح مشکلات بینایی، خواه نزدیک‌بینی (نزدیک‌بینی)، دوربینی (دوربینی) یا آستیگماتیسم (قدرت سیلندر) استفاده می‌شود.

این در حال دگرگون کردن روشی است که ما جهان را با دیدی بدون عینک می بینیم. در گذشته و همچنین در حال حاضر، ما باید به سایر اقدامات اصلاحی مانند استفاده از عینک های طبی یا لنزهای تماسی تکیه کنیم. این درمان‌ها موثر، اما پرهزینه و دست و پا گیر هستند و در دراز مدت، شکننده هستند و نیاز دارند که پوشنده چندین سازش را انجام دهد.

اگرچه لیزرها محدودیت‌های خاصی دارند، مثلاً باید سن بالای ۱۸ سال داشته باشد. آمادگی پزشکی شما برای دستیابی به نتایج عالی مورد نیاز است. نتایج شما به عیب انکساری و سایر عوامل بستگی دارد. افراد مبتلا به نزدیک بینی خفیف با یا بدون آستیگماتیسم (قدرت سیلندر) بیشترین موفقیت را در جراحی انکساری دارند.

لیزیک چگونه کار می کند؟

جراحی چشم با لیزر به دو صورت تجاری موجود است. PRK و لیزیک؛ PRK نسخه قدیمی تر است در حالی که لیزیک بعدا توسعه یافت. اساساً تمام عیوب قدرت انکساری چشم ناشی از شکل قرنیه است. در لیزیک، لیزر اگزایمر یک پرتو خنک از نور فرابنفش با طول موج خاص (معمولاً ۱۹۳ نانومیکرون) ساطع می کند تا بافت قرنیه را دقیقاً تغییر دهد.

هنگامی که سطح قرنیه به روشی مناسب تغییر شکل می‌دهد، به پرتوهای نور اجازه می‌دهد تا به درستی روی شبکیه متمرکز شوند تا دید واضحی داشته باشند. لیزر با صاف کردن قرنیه نزدیک‌بینی را اصلاح می‌کند و با تندتر کردن قرنیه دوربینی را اصلاح می‌کند. جراحی لیزر چشم به حدی دقیق است که اطمینان حاصل می کند که اصلاحات دقیق و در یک محیط استریل انجام می شود تا خطر عفونت به حداقل برسد.

دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشد که در جراحی چشم با لیزر چشم تجربه و سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

برای نتیجه بهتر، لیزرها دارای ردیاب چشم هستند و به تمرکز نور لیزر مناسب بر روی مرکز قرنیه و محور بینایی کمک می کنند. عمل جراحی لیزر به خودی خود کمتر از ۱۰ دقیقه برای هر چشم طول می کشد، اگرچه لیزر کار خود را در کمتر از یک دقیقه انجام می دهد. برای تثبیت کامل بینایی حدود یک هفته تا چند هفته طول می کشد، اگرچه بینایی شما باید طی یک یا دو روز نسبتاً طبیعی باشد.

پیشنهاد مطالعه: افتادگی پلک چگونه درمان می شود؟

جراحی چشم با لیزر

آیا انجام لیزر چشم دردناک است؟

وقتی صحبت از هر نوع جراحی به میان می آید، درد در بیماران بسیار نگران کننده است. وقتی صحبت از چشم ها می شود، ترس ما چند برابر می شود. خبر خوب این است که جراحی لیزیک چشم دردناک نیست. درست قبل از عمل، جراح قطره های چشمی بی حس کننده را در هر دو چشم شما می ریزد. در حالی که ممکن است هنوز کمی در طول عمل احساس فشار کنید، هیچ دردی احساس نخواهید کرد.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که بعد از جراحی لیزر چشم لیزیک یا PRK، کمی ناراحتی از جمله درد و احساس خراش قابل انتظار است. سپس به قرنیه زمان داده می شود تا به طور طبیعی بهبود یابد. ممکن است در مراحل اولیه بهبودی کمی احساس ناراحتی کنید اما به سرعت فروکش می‌کند.

پس از عمل، چشمان شما ممکن است احساس خارش، سوزش یا احساس وجود چیزی در چشم داشته باشید. یک سپر محافظ برای جلوگیری از مالیدن چشم ها یا مالیدن تصادفی آنها به شما داده می شود.

اگر درد شدیدی را تجربه می کنید، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

مشاهده صفحه اینستاگرام  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

آیا جراحی چشم با لیزر دردناک است؟

یک نظر برای “آیا جراحی چشم با لیزر دردناک است؟