افتادگی پلک چگونه درمان می شود؟

درمان افتادگی پلک

افتادگی پلک چگونه درمان می شود؟

درمان افتادگی پلک

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

درمان افتادگی پلک به علت خاص و شدت پتوز بستگی دارد.

اگر این بیماری نتیجه سن یا چیزی است که شما با آن متولد شده اید، ممکن است پزشک توضیح دهد که نیازی به انجام هیچ کاری نیست زیرا این وضعیت معمولاً برای سلامتی شما مضر نیست. با این حال، اگر می خواهید افتادگی را کاهش دهید، ممکن است جراحی پلاستیک را انتخاب کنید.

اگر پزشک متوجه شود که افتادگی پلک شما ناشی از یک بیماری زمینه ای است، احتمالاً برای آن درمان خواهید شد. این معمولاً باید از افتادگی پلک ها جلوگیری کند.

اگر پلک شما دید شما را مسدود می کند، به درمان پزشکی نیاز خواهید داشت. پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند.

عینک هایی که می توانند پلک را بالا نگه دارند که عصا پتوز نامیده می شود، گزینه دیگری است. این درمان اغلب زمانی موثرتر است که افتادگی پلک موقتی باشد. اگر کاندید مناسبی برای جراحی نباشید، ممکن است عینک نیز توصیه شود.

دکتر مینا اوجانی جراحی زیبایی پلک کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشد که در درمان افتادگی پلک چشم تجربه و سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

درمان افتادگی پلک
درمان افتادگی پلک

 


پیشنهاد مطالعه: برآمدگی روی کره چشم


عمل جراحی

پزشک شما ممکن است جراحی پتوز را توصیه کند. در طی این روش، عضله بالابرنده سفت می شود. این کار پلک را به سمت بالا و در موقعیت مورد نظر بالا می برد. برای کودکانی که پتوز دارند، پزشکان گاهی اوقات جراحی را برای جلوگیری از شروع تنبلی چشم (آمبلیوپی) توصیه می کنند.

با این حال، خطراتی در ارتباط با جراحی وجود دارد، از جمله خشکی چشم، خراشیده شدن قرنیه و هماتوم. هماتوم مجموعه ای از خون است. علاوه بر این، برای جراحان غیرمعمول نیست که پلک را خیلی بالا یا خیلی پایین قرار دهند.

جایگزین دیگر، عمل “اسلینگ” است که در آن از عضلات پیشانی برای بالا بردن پلک ها استفاده می شود.

عصا پتوز

عصا پتوز یک گزینه غیرجراحی است که شامل اضافه کردن یک ضمیمه به فریم عینک شما می شود. این چسب یا عصا با نگه داشتن پلک در جای خود از افتادگی جلوگیری می کند.

دو نوع عصاهای پتوز وجود دارد: قابل تنظیم و تقویت شده. عصاهای قابل تنظیم به یک طرف قاب ها وصل می شوند، در حالی که عصاهای تقویت شده به دو طرف قاب ها متصل می شوند.

عصا را می توان تقریباً روی همه انواع عینک نصب کرد، اما روی فریم های فلزی بهترین عملکرد را دارند. اگر به عصا علاقه دارید، با یک چشم پزشک یا جراح پلاستیک که با افرادی که پتوز دارند کار می کند، مشورت کنید.

درمان افتادگی پلک
درمان افتادگی پلک

آیا می توان از پتوز جلوگیری کرد؟

هیچ راهی برای جلوگیری از افتادگی پلک وجود ندارد. فقط دانستن علائم و معاینه منظم چشم می تواند به شما در مبارزه با این اختلال کمک کند.

اگر متوجه شدید که فرزندتان دچار افتادگی پلک شده است، فوراً او را نزد پزشک ببرید تا تحت درمان و نظارت قرار گیرد.

از آنجایی که پتوز می تواند بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد، باید آن را جدی بگیرید. ممکن است بتوانید با مراجعه فوری به پزشک از بدتر شدن آن جلوگیری کنید.

چشم انداز بلند مدت برای افراد مبتلا به پتوز چیست؟

افتادگی پلک معمولاً برای سلامتی مضر نیست. با این حال، اگر پلک‌های شما دید شما را مسدود می‌کند، باید تا زمانی که این عارضه درمان نشود از رانندگی اجتناب کنید.

دیدگاه بلند مدت شما به علت افتادگی پلک بستگی دارد. بیشتر اوقات، این وضعیت فقط یک مسئله زیبایی است.

با این حال، از آنجایی که افتادگی پلک گاهی اوقات می تواند نشانه یک بیماری خطرناک تر باشد، همیشه ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

مشاهده صفحه اینستاگرام  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

افتادگی پلک چگونه درمان می شود؟

یک نظر برای “افتادگی پلک چگونه درمان می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول