چرا چشم های من لرزش دارد؟

درمان لرزش چشم ها

چرا چشم های من لرزش دارد؟

درمان لرزش چشم ها

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

شاید قبلاً این را تجربه کرده باشید. وقتی چیزی حواس تان را پرت می کند، به کارهای روزمره تان می پردازید – چشمانتان تکان می خورد! شما آن را نادیده می گیرید و به خواندن ایمیل باز می گردید. اما بعد دوباره اتفاق می افتد!

بدون هیچ دلیلی، پلک شما با اسپاسم های متناوب در بقیه روز ادامه می یابد. اما چه چیزی می تواند باعث آن شود؟ الان جدی از خودت می پرسی “آیا این چیزی است که باید نگران آن باشم؟”

انقباض چشم چیست؟

پرش چشم انقباض غیرارادی و خود به خودی در بین ماهیچه های ظریف پلک است. به طور معمول، این اسپاسم های عضلانی در پلک پایین موضعی هستند، اما می توانند در هر دو چشم یا هر دو رخ دهند. در بیشتر موارد، انقباضات جزئی چشم به همان اندازه که شروع شده خود به خود برطرف می شود و با هیچ بیماری مرتبط نیست. با این حال، درمان انقباضات جزئی چشم ممکن است سخت باشد، زیرا تنها یک راه برای پایان دادن به آن وجود دارد: کشف علت و برخورد مناسب با آن.

دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشد که در درمان لرزش چشم ها چشم تجربه و سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

درمان لرزش چشم ها
درمان لرزش چشم ها

علل انقباض چشم

اکثر افراد در طول زندگی خود دچار نوعی انقباض جزئی پلک می‌شوند، زیرا عوامل خارجی مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث پرش چشم شود. در حالی که همه ما در زمان‌های خاصی احساس خستگی و استرس می‌کنیم، بدن ما به روش‌های مختلفی با آن برخورد می‌کند.

به نظر می رسد خستگی، استرس، فشار چشم و مصرف کافئین یا الکل از رایج ترین منابع پرش چشم هستند. در صورت نیاز به عینک، تغییر در نسخه پزشک، یا به طور مداوم در مقابل کامپیوتر کار می کنید، خستگی چشم یا استرس ناشی از بینایی ممکن است رخ دهد. علاوه بر این، بسیاری از کارشناسان معتقدند که مصرف بیش از حد کافئین یا الکل نیز می‌تواند باعث انقباضات جزئی چشم شود.

مواردی وجود دارد که پرش چشم بیش از یک آزاردهنده موقتی است و نشانه یک بیماری چشمی مانند خشکی چشم است. در همین حال، بلفاریت التهاب مزمن پلک است که ممکن است باعث انقباضات ناراحت کننده شود. درمان‌هایی وجود دارند که می‌توانند همراه با علائم دیگر، لرزش را تسکین دهند.

مانند اشک مصنوعی بدون نسخه، کمپرس سرد و گرم، یا کرم یا اسکراب تجویز شده. درصد کمی از افرادی که تکان چشم را تجربه می کنند، ممکن است دچار بلفارواسپاسم ضروری خوش خیم شوند. انقباض شدید و غیرارادی پلک به حدی که نمی توانید چشمان خود را باز کنید.

درمان انقباض چشم

اگر احساس می کنید چشمان شما شروع به تکان می کند، به انتخاب های اخیر سبک زندگی خود نگاهی بیندازید. چقدر خوابیده اید؟ آیا احساس استرس یا اضطراب می کنید؟ آیا زمان زیادی را در مقابل کامپیوتر سپری کرده اید؟ مهم است که عادت های خود را تنظیم کنید تا از لرزش جلوگیری کنید. سعی کنید منبع استرس خود را کاهش دهید، به خواب خود ادامه دهید و از مانیتور رایانه خود استراحت کنید تا به چشمان خود استراحت دهید. حتما مصرف کافئین خود را نیز کاهش دهید (با عرض پوزش، دوستداران قهوه).

اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، فوراً با چشم پزشک شبکه VSP تماس بگیرید. پزشک چشم‌های شما را معاینه می‌کند و با شما مشورت می‌کند تا روند بهبودی را تعیین کند.

  • لرزش بیش از ۷۲ ساعت طول می کشد که پلک را کاملا می بندد.
  • اسپاسم هایی که سایر عضلات صورت را درگیر می کند.
  • قرمزی، تورم یا ترشح از چشم یا افتادگی پلک فوقانی.

اطلاعات دریافت شده از طریق کانال های VSP Vision Care فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و توصیه پزشکی، توصیه های پزشکی، تشخیص یا درمان را شامل نمی شود. در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی داشته باشید، همیشه از چشم پزشک، پزشک یا سایر ارائه دهندگان سلامت واجد شرایط مشاوره بگیرید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

مشاهده صفحه اینستاگرام  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

چرا چشم های من لرزش دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول