انواع مختلف معاینه چشم توسط جراح و متخصص چشم کرج

جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

انواع مختلف معاینه چشم توسط جراح و متخصص چشم کرج

 معاینه چشم کرج

انواع مختلف معاینه چشم

تست عضلات چشم

این تست عضلات کنترل کننده حرکت چشم را ارزیابی می کند. چشم پزشک شما به دنبال یک جسم متحرک، مانند یک خودکار یا نور کوچک، نگاه می کند. او به دنبال ضعف عضلانی، کنترل ضعیف یا هماهنگی ضعیف است.

تست حدت بینایی

این تست میزان وضوح دید شما را اندازه گیری می کند. پزشک از شما می‌خواهد که حروف مختلف الفبا را که روی نمودار یا صفحه‌ای که در فاصله‌ای دورتر قرار دارد، چاپ شده است، شناسایی کنید. با حرکت به سمت پایین نمودار، خطوط نوع کوچکتر می شوند.

هر چشم به طور جداگانه آزمایش می شود. همچنین ممکن است دید نزدیک شما با استفاده از کارتی با حروف در فاصله خواندن آزمایش شود.

جراح و متخصص چشم کرج را بیشتر بشناسید.

ارزیابی انکسار

امواج نور هنگام عبور از قرنیه و عدسی شما خم می شوند. اگر پرتوهای نور به طور کامل روی پشت چشم شما متمرکز نشوند، شما دچار عیب انکساری هستید. این می تواند به این معنی باشد که شما به نوعی اصلاح مانند عینک، لنزهای تماسی یا جراحی انکساری نیاز دارید تا واضح تر ببینید.

ارزیابی عیب انکساری شما به پزشک کمک می کند تا نسخه لنز را تعیین کند که واضح ترین و راحت ترین دید را به شما ارائه دهد. ارزیابی همچنین می تواند مشخص کند که شما به لنزهای اصلاحی نیاز ندارید.

پزشک شما ممکن است از یک انکسار کامپیوتری برای تخمین نسخه شما برای عینک یا لنز استفاده کند. یا ممکن است از تکنیکی به نام رتینوسکوپی استفاده کند. در این روش، پزشک نوری را به چشم شما می تابد و عیب انکساری را با ارزیابی حرکت نور منعکس شده توسط شبکیه چشم از طریق مردمک شما اندازه گیری می کند.

چشم پزشک معمولاً این ارزیابی انکسار را با نگاه کردن به دستگاه ماسک مانندی که حاوی چرخ هایی از لنزهای مختلف (فوروپتر) است، تنظیم می کند. او از شما می خواهد قضاوت کنید که کدام ترکیب از لنزها واضح ترین دید را به شما می دهد.

جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی
جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

تست میدان بینایی (پیرامونی)

میدان بینایی شما تمام وسعت چیزی است که می توانید بدون حرکت چشمان خود به طرفین ببینید. تست میدان بینایی تعیین می کند که آیا شما در دیدن هر نقطه ای از میدان دید کلی خود مشکل دارید یا خیر. انواع تست میدان بینایی عبارتند از:

امتحان تقابل. چشم پزشک دقیقاً روبروی شما می نشیند و از شما می خواهد که یک چشم را بپوشانید. شما مستقیماً به جلو نگاه می کنید و هر بار که می بینید دست او به سمت چشم حرکت می کند به او بگویید.  معاینه چشم کرج

تست دستی، از جمله آزمون های صفحه مماس و گلدمن. شما در فاصله کوتاهی از صفحه نمایش می نشینید و روی هدفی در مرکز آن تمرکز می کنید. شما به پزشک می گویید که چه زمانی می توانید جسمی را ببینید که به سمت دید محیطی شما حرکت می کند و چه زمانی ناپدید می شود.
پریمتری خودکار همانطور که به صفحه ای با چراغ های چشمک زن نگاه می کنید، هر بار که نوری را می بینید دکمه ای را فشار می دهید.

با استفاده از پاسخ‌های شما به یک یا چند مورد از این آزمایش‌ها، چشم پزشک شما پر بودن میدان دید شما را تعیین می‌کند. اگر قادر به دیدن در مناطق خاصی نیستید، توجه به الگوی کاهش میدان بینایی می تواند به چشم پزشک کمک کند تا وضعیت چشم شما را تشخیص دهد.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

  • دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

به اینستاگرام دکتر مینا اوجانی مراجعه و نمونه کارهای ایشان مشاهده کنید.

انواع مختلف معاینه چشم توسط جراح و متخصص چشم کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول