جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

بعد از جراحی آب مروارید

ناگفته نماند که در طول دوره بهبودی جراحی آب مروارید باید چشم خود را تمیز و محافظت کنید. قرار دادن زودهنگام چشم عمل شده در معرض آلودگی، گرد و غبار، عوامل بیماری زا و خطر ضربه زدن می تواند عواقب مخربی بر بینایی شما داشته باشد، البته زمان بهبودی شما را طولانی تر نمی کند. بلافاصله پس از عمل آب مروارید، یک محافظ پلاستیکی محافظ روی چشم عمل شده چسبانده می شود.

جراح چشم شما ممکن است از شما بخواهد که این را برای ۲۴ ساعت اول، از جمله یک شب، و سپس فقط در شب برای هفته بعد یا بیشتر نگه دارید. سعی کنید از مناطقی که می دانید برای چشم شفابخش خطرناک هستند، مانند زیرزمین خاکی، محل ساخت و ساز کثیف، یا حتی یک پارک بادخیز اجتناب کنید.

در هفته اول یا بیشتر، ممکن است بخواهید از هرگونه صابون یا آرایش در اطراف ناحیه چشم خود و همچنین وارد کردن آب غیر استریل به چشم مانند استخرها و سونا خودداری کنید.

دکتر مینا اوجانی ، جراح و متخصص چشم کرج و جراح چشم هستند.

مراقب هر گونه علائم غیرمنتظره باشید:

اگرچه مقداری درد، قرمزی، ریزش و حساسیت به نور بلافاصله پس از عمل کاملاً طبیعی است، برخی علائم می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که چشم شما آنطور که باید بهبود نمی‌یابد.

این علائم عبارتند از:

• افزایش درد و قرمزی
  • ترشح از چشم
  • بدتر شدن بینایی
  • سردرد یا حالت تهوع
  • دیدن شناورها یا چراغ های چشمک زن.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، باید بلافاصله و بدون تاخیر با جراح چشم خود تماس بگیرید. اگر نمی توانید با کلینیک معمول چشم پزشکی خود تماس بگیرید، ممکن است بخواهید با اپتومتریست محلی خود تماس بگیرید یا خود را به نزدیکترین بخش اورژانس بیمارستان ببرید.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم می باشند.

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

پس از دوره پس از عملیات

حتی مدت ها پس از دوره پس از عمل، مراقبت از چشم پس از جراحی آب مروارید به همین جا ختم نمی شود. بسیاری از مردم بر این باورند که از آنجایی که پس از برداشتن آب مروارید دیگر نیازی به عینک یا لنز ندارند، دیگر نیازی به انجام آزمایشات چشمی منظم نیست. اگرچه قرار نیست دوباره آب مروارید شما را اذیت کند، اما هنوز احتمال بروز بیماری چشم دیگری وجود دارد.

بیماران مسن‌تر، جمعیت‌شناسی معمولی برای جراحی آب مروارید، همچنین در معرض خطر بیشتری برای سایر بیماری‌های چشمی مانند گلوکوم و دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن قرار دارند، که حفظ تماس منظم با اپتومتریست یا چشم‌پزشک محلی را مهم‌تر می‌کند. در استرالیا، توصیه کلی این است که اگر بالای ۶۵ سال دارید، سالی یک بار به اپتومتریست مراجعه کنید، حتی اگر فکر نمی کنید مشکل چشمی یا بینایی دارید.

توجه: هر عمل جراحی یا تهاجمی خطراتی را به همراه دارد. قبل از اقدام، باید نظر دوم را از یک پزشک واجد شرایط مناسب بخواهید.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

• دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰