چه کسانی باید عمل حذف عینک انجام دهند

چه کسانی باید عمل حذف عینک انجام دهند

چه کسانی باید عمل حذف عینک انجام دهند

عمل حذف عینک یا Lasik، یک روش جراحی لیزری است که اغلب برای کسانی که از کمبود بینایی نزدیک و یا دور ناراحتی می‌کنند، استفاده می‌شود. عمل حذف عینک با استفاده از لیزر به منظور تصحیح خطای شکست و شدت چشم، مانند کوتاه‌بینی و دوربینی، انجام می‌شود.

چندین گروه از افراد می‌توانند از عمل حذف عینک بهره‌مند شوند:

۱. افرادی که دارای کوتاه بینی هستند:

افرادی که بینایی نزدیک خود را به شکل واضح تجربه نمی‌کنند و وابسته به عینک یا لنز هستند، می‌توانند به عمل حذف عینک تمایل داشته باشند.

۲. افرادی که دارای دوربینی هستند:

افرادی که بینایی دور خود را به شکل واضح تجربه نمی‌کنند و برای خواندن یا دیدن اشیا دورتر از معمول، نیاز به عینک یا لنز دارند، می‌توانند به عمل حذف عینک روی آورند.

۳. افراد با آستیگماتیسم:

آستیگماتیسم یک عارضه چشمی است که موجب بی‌وضوحی تصاویر می‌شود. در صورتی که بیشترین مرحله از بی‌وضوحی، با استفاده از عینک یا لنز برطرف نشود، افراد ممکن است به عمل حذف عینک روی آورند.

بیشتر بخوانید : لیزیک چشم 

۴. افرادی که همراهی عینک‌ها در مواقع ورزشی یا فعالیت‌های روزمره برایشان مشکل است:

برخی از افراد ترجیح می‌دهند بدون عینک و لنز به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند، این افراد می‌توانند به عمل حذف عینک روی آورند.

۵. افرادی که به شکل خاص مشکلات عینک فراهم می‌کنند:

بعضی از افراد ممکن است به علت حساسیت به عینک، عدم راحتی به دلیل استفاده از عینک یا لنز، یا بروز عوارض جانبی، به عمل حذف عینک نیاز داشته باشند.

مهم است که افرادی که به انجام عمل حذف عینک علاقه دارند، به مشورت با پزشک تخصصی چشم‌پزشکی بپردازند. پزشک می‌تواند بررسی‌های لازم را انجام داده و توصیه‌های مناسبی برای هر فرد بدهد تا از مزایا و محدودیت‌های احتمالی قبل، در حین و بعد از عمل آگاه شوند.

 

📞برای ویزیت و مشاوره با متخصصین ما در ارتباط باشید

✅آشنایی بیشتر با دکتر مینا اوجانی. 

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

 

 

 

چه کسانی باید عمل حذف عینک انجام دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول