تصحیح بینایی با روش SMILE چگونه است؟

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

تصحیح بینایی با روش SMILE چگونه است؟

اصلاح بینایی با لیزر

 

روش SMILE (استخراج عدسی برش کوچک) شامل تغییر شکل قرنیه با برداشتن یک عدسی کوچک (عدسی) از لایه مرکزی قرنیه است. در این فرآیند از یک لیزر فمتوثانیه استفاده می شود و عدس از طریق چهار برش کوچک روی سطح قرنیه استخراج می شود. بیماران SMILE معمولاً طی چند روز بهبود می یابند.

نتیجه خالص، مانند مورد لیزیک، این است که قرنیه برای اصلاح عیوب انکساری (یا تمرکز) در بینایی تغییر شکل می‌دهد.

 

جراحی چشم با لیزر SMILE چه تفاوتی با لیزیک دارد؟

یکی از تفاوت های مهم بین SMILE و عمل لیزیک این است که SMILE فقط می تواند اشکال ساده نزدیک بینی (نزدیک بینی) را اصلاح کند.

SMILE نمی تواند دوربینی، آستیگماتیسم قابل توجه، نزدیک بینی بالا، یا سایر نقص های بینایی که معمولاً به عنوان انحرافات مرتبه بالاتر شناخته می شوند را اصلاح کند. این موارد فقط با استفاده از فناوری پیشرفته تر اصلاح بینایی لیزر لیزیک قابل اصلاح هستند.

 

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج  و  جراح و متخصص چشم کرج می باشند که با بیشترین تجربه در زمینه جراحی مشکلات چشمی سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

 

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج
بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

 

لیزیک چگونه کار می کند؟

لیزیک (کراتومیلوسیس درجا به کمک لیزر) با SMILE تفاوت دارد زیرا از دو لیزر مختلف برای ایجاد نتیجه دقیق تر استفاده می کند. ابتدا یک لیزر فمتوثانیه یک فلپ لولایی نازک میکروسکوپی از سطح خارجی (اپیتلیال) قرنیه تشکیل می دهد.

سپس فلپ قرنیه به عقب تا می شود تا بافت زیرین قرنیه (استروما) نمایان شود. در مرحله بعد، لیزر اگزایمر با استفاده از اشعه UV ملایم استروما را به طور دقیق تراشیده می کند تا قرنیه بتواند نور را با دقت بیشتری متمرکز کند.

 

یک برنامه کامپیوتری پیچیده از فناوری عصر فضا برای اندازه گیری توپوگرافی و عیب انکساری بیش از ۱۲۰۰ ناحیه قرنیه استفاده می کند تا یک طرح جراحی منحصر به فرد برای هر چشم ایجاد کند. این برنامه کامپیوتری لیزر اگزایمر را نیز هدایت می کند.

عمل تغییر شکل قرنیه برای هر چشم کمتر از یک دقیقه طول می کشد، پس از آن فلپ به آرامی در جای خود قرار می گیرد و خود به خود بهبود می یابد.

 

بازیابی بینایی از لیزیک بسیار سریعتر از SMILE است. اکثر بیماران به اندازه کافی راحت هستند که به جای دو یا سه روز معمول بیماران SMILE، روز بعد به سر کار بازگردند.

 


صفحه اینستاگرام دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج


 

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج
بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

 

SMILE مدعی بهبود سریعتر و خطر کمتر است، آیا این درست است؟

خیر. تبلیغات SMILE ادعا می کند که بیماران به دلیل برش های کوچکی که در آن ایجاد می شود، سریعتر از لیزیک می توانند به فعالیت های روزانه خود بازگردند. تبلیغات می گوید که بیماران آن سریعتر بهبود می یابند و زمان بهبودی سریع تری نسبت به لیزیک دارند. اما تحقیقات نشان داده است که این از دو جنبه نادرست است.

 

اول، مطالعات نشان داده است که بیماران لیزیک می توانند روز بعد از عمل جراحی به سر کار خود برگردند (یا حتی به باشگاه بروند). آنها همچنین نشان داده اند که بیماران لیزیک در مقایسه با بیماران SMILE بهبودی زودهنگام بهتری از بینایی را تجربه می کنند.

مطالعات نشان داده‌اند که دستیابی به نتایج بصری SMILE بیشتر از لیزیک طول می‌کشد و ممکن است یک ماه یا بیشتر طول بکشد تا به حداکثر سطح برسد.

 

ثانیاً، ادعای SMILE مبنی بر برش کوچکتر (و در نتیجه بهبود سریعتر زخم) گمراه کننده است زیرا جراحی SMILE در واقع شامل ایجاد چهار برش کوچک قرنیه در اطراف دور عنبیه شما است. مجموع این چهار برش طول زخم بیشتری نسبت به برش لیزیک ایجاد می کند.

از آنجایی که کل برش SMILE در واقع بزرگتر است، استدلال بهبود سریعتر زخم آنها از پنجره خارج می شود.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

تصحیح بینایی با روش SMILE چگونه است؟

یک نظر برای “تصحیح بینایی با روش SMILE چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول