فمتولاسیک چیست؟

جدیدترین تکنولوژی لیزر

فمتولاسیک چیست؟

جدیدترین تکنولوژی لیزر

مدت زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

فمتو لیزیک جدیدترین تکنولوژی لیزر است که برای افرادی که قرنیه نازک دارند در نظر گرفته شده است. فمتو لیزیک یا Z-Lasik لیزر درمانی پیشرفته ای است که برای درمان عیوب انکساری استفاده می شود.

پیش از این – با تکنیک های لیزر قدیمی تر – جراحی لیزر چشم ابتدا روی سطح قرنیه شروع شد و پس از آن از طریق یک فلپ ساخته شده در قرنیه عمیق تر شد. در این تکنیک قدیمی تر، فلپ با دست و با چاقوی جراحی ساخته می شد.

با جراحی لیزر چشم فمتو لیزیک، فلپ قرنیه را با لیزر ایجاد می کنیم: فمتو-دوم. عمل لیزیک در حال حاضر حتی ایمن تر است. خطرات عوارض در طول عمل بسیار کمتر است و فلپ ها بسیار نازک تر هستند. این شانس بهتری برای ثبات بیشتر قرنیه در طول زمان ارائه می دهد.

لیزیک ADVANCED ALL LASER – LASIK BLADELESS

لیزیک بدون تیغ – روشی با قابلیت لیزر کامل که در آن حباب‌ها با دقت، دقت و تکرارپذیری بی‌نظیر ایجاد می‌شوند. فناوری در بهترین حالت، این روش را قادر می‌سازد ساده، آسان، ایمن و با دقت بی‌نظیر باشد.

LASIK BLADE LESS LASIK V/S BLADE FREE LASIK

لیزیک بدون تیغ اوج فناوری را برای اصلاح بینایی لیزری ارائه می دهد. بدون تیغه اجازه داده است که جراحی لیزر چشم به سطوح بالایی از دقت، سهولت و ایمنی برای افراد دست یابد. در جراحی لیزر چشم بدون تیغه، فلپ قرنیه با استفاده از لیزر فمتوثانیه به جای میکروکراتوم (یک تیغه نوسانی) که در جراحی سنتی لیزیک استفاده می‌شود، تولید می‌شود.

دلایل برتری لیزیک بدون تیغ (لیزر فمتوثانیه) بر تیغه (میکروکراتوم) لیزیک چندگانه است.

لیزیک بدون تیغه در هر موقعیتی یک فلپ بی عیب و نقص ایجاد می کند. این اتفاق در هنگام استفاده از میکروکراتوم نمی افتد. میکروکراتوم گاهی اوقات می‌تواند یک فلپ «سوراخ دکمه» ایجاد کند که اجازه ادامه درمان را نمی‌دهد و همچنین خطر زخم شدن قرنیه را ایجاد می‌کند. کار با لیزر فمتوثانیه به جز این خطر را برطرف می کند. فلپ کامل به معنای دید بیشتر است.

جدیدترین تکنولوژی لیزر
جدیدترین تکنولوژی لیزر

دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشد که در جدیدترین تکنولوژی لیزر چشم تجربه و سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

فلپ‌های باریک‌تری که لیزر فمتوثانیه تولید می‌کند در طولانی‌مدت در مقایسه با فلپ‌های تیغه‌ای ایمن‌تر هستند، زیرا پس از عمل قرنیه به دلیل پهن‌تر بودن، پایداری بیشتری دارد. این امر خطر یک اثر ناخواسته به نام اکتازیا را به حداقل می‌رساند، جایی که قرنیه می‌تواند پس از مدتی به جلو برآمده شود و گاهی اوقات برای رفع نیاز به پیوند قرنیه است.

تصحیح بینایی لیزر بدون تیغه (لیزر فمتوثانیه) همیشه در آزمایش های پزشکی که کیفیت بینایی را بررسی می کنند، بهتر از لیزرهای تیغه ای (میکروکراتوم) عمل می کند.

مشخصات فلپ و سطح صافی آن بسیار پیشرفته‌تر است و دید به خوبی یا بهتر از عینک‌های آنها می‌دهد. فلپ تولید شده توسط تیغه از بیرون ظریف تر و در داخل ضخیم تر است، این نوع ناهمواری می تواند دید را تار کند.

فلپ تولید شده با لیزر فمتوثانیه (بدون تیغه) دارای ضخامت قابل اعتمادی در قطر کل آن است که احتمال ایجاد ریز چین و چروک را به حداقل می رساند، پروفیل فلپ ایده آل بهترین دید ممکن را در تصحیح بینایی لیزری ارائه می دهد. لیزیک بدون تیغه (لیزر فمتوثانیه) اجازه می دهد تا قرار دادن فلپ به خوبی ایجاد شود، چیزی که با تیغه غیرممکن است.

چشم پزشک یک تصویر مجازی از قرار دادن فلپ که روی قرنیه فرد مبتلا قرار گرفته است ارائه می دهد و قبل از ایجاد آن می تواند موقعیت فلپ را تنظیم و بهبود بخشد تا هر بار به درستی در مرکز قرار گیرد. این باعث بینایی و ایمنی برتر می شود.


پیشنهاد مطالعه: جراحی آب مروارید کرج


فلپ لیزری با یک برش کناری عمودی ساخته می‌شود که بار دیگر با فلپ یا فلپ میکروکراتوم قابل دستیابی نیست. این امر احتمال بروز مشکلی به نام رشد درونی اپیتلیال را که در آن بافت سطحی قرنیه در زیر فلپ بذر می‌شود، کاهش می‌دهد.

این همچنین پروفیل فلپ برتر را تسهیل می کند زیرا فلپ به سمت پایین می لغزد، شبیه به یک درپوش منهول مینیاتوری. تصحیح بینایی لیزری همراه با معرفی فلپ‌های لیزر فمتوثانیه‌ای بدون تیغه در جهت جدید و هیجان‌انگیزی تکامل یافته است. در نهایت به وعده امن ترین و دقیق ترین روش ممکن عمل می کند.

FEMTOLASER ZIEMER: سریعترین فمتولاسر جهان است حباب روی دور به دلیل اسکن دوگانه (اسکن آهسته + سریع) خوب است. بنابراین بدون چسب فلپ و بالابر فلپ صاف. انرژی کمتر به بافت – التهاب کمتر – بهبودی سریع. ایجاد نتایج با زیمر برای برتری از هر لیزر فموسکند دیگری که در حال حاضر در بازار موجود است.

جدیدترین تکنولوژی لیزر
جدیدترین تکنولوژی لیزر

مزایای Z-LASIK

در مقایسه با سایر روش‌های لیزیک بدون تیغه مبتنی بر فناوری فمتولایزر قدیمی، Z-Lasik مزایای بسیاری را ارائه می‌کند که منجر به نتایج بهتر می‌شود:

Z-Lasik تاثیر بسیار کمی بر چشم دارد: این روش برای هر چشم فقط چند دقیقه طول می کشد. مدت زمان تماس لیزر با چشم بیمار به حداقل می رسد.
زی لیزیک راحت و بدون درد است: سر بیمار در حین عمل ثابت نمی شود.

Z-Lasik همچنین در موارد شدید کمک می‌کند: به لطف فرکانس بسیار بالای پالس‌های لیزر، لایه‌های قرنیه با دقت بی‌سابقه‌ای جدا می‌شوند و یک فلپ بسیار نازک ایجاد می‌کنند. بنابراین Z-Lasik در بیمارانی که قبلاً کاندید جراحی لیزر نبودند مؤثر است. این شامل بیماران مبتلا به نزدیک بینی شدید یا قرنیه نازک می شود.
بدون التهاب: انرژی لیزر مورد استفاده برای Z-Lasik حدود ۱۰۰ برابر کمتر از سایر روش های لیزر است. این برای بافت قرنیه ملایم تر است و از واکنش های التهابی موقت چشم جلوگیری می کند.

نتیجه سریع: دوره نقاهت به طور قابل توجهی کوتاه تر از سایر تکنیک ها است. معمولاً بیماران در عرض چند ساعت قادر به دیدن خوب هستند.
عوارض جانبی کمتر: Z-Lasik جراح را قادر می سازد تا ناحیه درمان را بزرگتر کند. این امر خطر عوارض جانبی نامطلوب مانند خشکی چشم، بدتر شدن دید در شب یا هاله ها (حلقه های نوری که منابع نقطه ای نور را احاطه کرده اند) را کاهش می دهد. جدیدترین تکنولوژی لیزر

ایمنی – بدون تیغه به معنای درمان بسیار ایمن تر است. از بین بردن خطر عوارض خاصی که ممکن است با استفاده از تیغه رخ دهد.

قدرت – لیزر LDV یک فلپ نازک بسیار ثابت ایجاد می کند که قرنیه شما را به طور قابل توجهی در مقایسه با فلپ ساخته شده توسط یک تیغه مکانیکی قوی تر می کند. دستگاه های مکانیکی نسبت به سازندگان فلپ لیزری جدید تمایل به برش عمیق تر و با دقت بسیار کمتری دارند.

دقت – پس از استفاده از لیزر LDV و تا زدن فلپ به پهلو، سطح قرنیه بسیار صاف و خشک می شود. این بدان معناست که درمان لیزیک شما دقیق تر خواهد بود و در نتیجه دید بهتری به شما می دهد.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

فمتولاسیک چیست؟

یک نظر برای “فمتولاسیک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول