اگر در حین جراحی لیزر چشم پلک بزنید چه اتفاقی می افتد؟

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

اگر در حین جراحی لیزر چشم پلک بزنید چه اتفاقی می افتد؟

جراحی لیزر چشم

شما این کار را از ۵ تا ۱۵ بار در دقیقه، هر دقیقه، هر ساعت بیداری از روز انجام می دهید. این ۳۰۰۰۰ بار است که ۹۹.۹ درصد آن بدون اینکه شما از آن آگاه باشید اتفاق می افتد. واقعاً شگفت‌انگیز است: ما به روز خود ادامه می‌دهیم در حالی که بدنمان تمام کارهایمان را برای ما انجام می‌دهد.

لغزاندن چین های نازک ویفری پوست به بالا و پایین هر زمان که به کمی رطوبت یا محافظت آنتی باکتریال در برابر محرک ها نیاز داشته باشیم یا به مانعی در برابر اجسام روبرو یا کمک دیگری برای بهتر دیدن در شرایط و محیط داده شده نیاز داشته باشیم.

و آیا ذکر کردم که همه اینها بدون اطلاع ما اتفاق می افتد؟ خوب، این تا زمانی است که نوبت به نشستن روی آن صندلی می رسد، زمانی که کوهی از تکنولوژی و یک جراح متخصص وجود دارد که فقط روی شما و کره چشم شما تمرکز می کند. ناگهان، برای اولین بار در زندگی، تنها کاری که می خواهید انجام دهید پلک زدن است.

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج  و  جراح و متخصص چشم کرج را از اینجا بشناسید.

 

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

اما شما این کار را نمی کنید. و نه به این دلیل که شما تمام اراده خود را برای جلوگیری از بسته شدن آن درپوش‌های کوچک منحرف کرده‌اید. حتی به این دلیل که یک ابزار فلزی ملایم وجود دارد که آنها را باز نگه می دارد (اگرچه وجود دارد). دلیل اینکه شما آن پلک‌ها را باز نگه می‌دارید و مثل یک قاتل سریالی با چشم‌های پولادین مستقیم به جلو خیره می‌شوید، این است که در واقع هیچ تمایلی برای انجام این کار و پلک زدن وجود ندارد.

ببینید، در طول جراحی لیزر چشم، احساس می‌کنید پلک‌های آن‌ها طبق معمول کار خود را انجام می‌دهند. این به این دلیل است که جراح نقش پلک زدن را بر عهده می گیرد و قطره های بی حس کننده را به طور منظم برای بی حس کردن قرنیه استفاده می کند.

این قطره هدف دیگری نیز دارد:

کمک به آرامش و جلوگیری از هرگونه ناراحتی یا احساس درد، هر چند خفیف باشد. به همین دلیل است که بیمارانی که تحت عمل لیزر چشم قرار گرفته‌اند، گزارش می‌دهند که هنگام استفاده از ساکشن کاپ چیزی جز کمی فشار احساس نمی‌کنند.

همه این‌ها نشان می‌دهند که نه تنها نمی‌توانید در طول جراحی لیزر چشم پلک بزنید و پلک‌هایتان نمی‌توانند تصادفاً در این عمل اختلال ایجاد کنند، پس از گذشت چند ثانیه اول، حتی این فکر به ذهنتان خطور نخواهد کرد. اما این بدان معنا نیست که چشمان شما در حین جراحی حرکت نخواهند کرد – که مطمئناً حرکت خواهند کرد.

پروفسور دن رینشتاین توضیح می‌دهد که چگونه نگاه کردن، پلک زدن، سرفه یا عطسه در حین عمل بر نتایج جراحی لیزر چشم تأثیر نمی‌گذارد.

حرکت چشمان شما در طول عمل اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل، امروزه اکثر لیزرهای مورد استفاده در کلینیک ها مجهز به فناوری ردیابی چشم هستند. این سیستم‌های پیچیده تضمین می‌کنند که وقتی چشم شما در طول عمل حرکت می‌کند، پالس‌های لیزر فقط در جایی که باید باشند قرار می‌گیرند.

اینستاگرام دکتر مینا اوجانی

 

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

ردیابی چشم با عکاسی از چشم تا ۱۰۰۰ بار در ثانیه و به طور همزمان تجزیه و تحلیل تصاویر برای تعیین موقعیت آن کار می کند. اگر دقیقاً در مکان مناسب برای درمان نباشد، لیزر منتظر می ماند یا تنظیم می شود تا حرکت را جبران کند. جراح و متخصص چشم کرج

همانطور که قطره های چشمی و طیف پلک به این معنی است که پلک زدن نمی تواند جراحی لیزر چشم را مختل کند، فناوری ردیابی چشم نیز مانع از تأثیرگذاری سرفه، عطسه یا پریدن بر نتایج عمل می شود.

هر طور که ممکن است سعی کنید، انجام کاری که جراحی لیزر چشم را مختل کند تقریبا غیرممکن است. و به هر حال، قبل از اینکه فرصتی برای تلاش پیدا کنید، همه چیز تمام خواهد شد.

برای اینکه بدانید چرا جراحی لیزر چشم یکی از ایمن‌ترین روش‌های روی کره زمین است، بیشتر بخوانید یا همین امروز برای رزرو مشاوره خود با ما تماس بگیرید.

اگر در حین جراحی لیزر چشم پلک بزنید چه اتفاقی می افتد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول