مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آستیگماتیسم چیست؟

آستیگماتیسم یک مشکل رایج چشمی است که می تواند دید شما را تار یا مخدوش کند. زمانی اتفاق می افتد که قرنیه (لایه شفاف جلویی چشم) یا عدسی (بخش داخلی چشم شما که به تمرکز چشم کمک می کند) شکلی متفاوت از حالت طبیعی داشته باشد.

تنها راه برای تشخیص آستیگماتیسم معاینه چشم است. عینک یا لنزهای تماسی می تواند به شما کمک کند بهتر ببینید – و برخی از افراد می توانند برای رفع آستیگماتیسم خود تحت عمل جراحی قرار گیرند.

علائم آستیگماتیسم چیست؟

شایع ترین علائم آستیگماتیسم عبارتند از:

• تاری دید.
  • نیاز به چشمک زدن برای واضح دیدن.
  • سردرد.
  • خستگی چشم.
  • مشکل دید در شب.

اگر آستیگماتیسم خفیف دارید، ممکن است هیچ علامتی را متوجه نشوید. به همین دلیل است که انجام معاینات منظم چشم مهم است – چشم پزشک شما می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که تا حد امکان واضح می بینید. این به ویژه برای کودکان صادق است، زیرا ممکن است کمتر متوجه شوند که بینایی آنها طبیعی نیست.

دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشد که در درمان آستیگماتیسم چشم تجربه و سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

درمان افتادگی پلک

چه چیزی باعث آستیگماتیسم می شود؟

آستیگماتیسم زمانی اتفاق می افتد که قرنیه یا عدسی شما شکلی متفاوت از حالت طبیعی داشته باشد. این شکل باعث می شود نور هنگام ورود به چشم شما خم شود و باعث عیب انکساری شود.

پزشکان نمی دانند چه چیزی باعث آستیگماتیسم می شود و هیچ راهی برای پیشگیری از آن وجود ندارد. برخی از افراد با آستیگماتیسم متولد می شوند، اما بسیاری از افراد در کودکی یا بزرگسالی به آن مبتلا می شوند. برخی از افراد نیز ممکن است پس از آسیب چشم یا جراحی چشم دچار آستیگماتیسم شوند.

پیشنهاد مطالعه:  پینگکولا چیست؟

درمان افتادگی پلک

چشم پزشک من چگونه آستیگماتیسم را بررسی می کند؟

چشم پزشکان می توانند آستیگماتیسم را به عنوان بخشی از معاینه اتساع چشم بررسی کنند. امتحان ساده و بدون درد است.

درمان آستیگماتیسم چیست؟

رایج ترین درمان های آستیگماتیسم عینک یا لنزهای تماسی است. چشم پزشک لنزهای مناسب را تجویز می کند تا به شما کمک کند تا حد امکان واضح ببینید.

پزشکان همچنین می توانند از جراحی برای درمان آستیگماتیسم استفاده کنند. این جراحی شکل قرنیه شما را تغییر می دهد تا بتواند نور را به درستی متمرکز کند.

اگر آستیگماتیسم شما خفیف است، ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. چشم پزشک می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا نیاز به درمان دارید یا خیر و اینکه چه نوع درمانی برای شما بهترین است.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

مشاهده صفحه اینستاگرام  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

علائمی که باعث تشخیص آستیگماتیسم میشود چیست؟

2 دیدگاه برای “علائمی که باعث تشخیص آستیگماتیسم میشود چیست؟