دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

عمل جراحی آب مروارید کرج

جراحی آب مروارید یک جراحی سریع و بدون درد برای برداشتن عدسی کدر است که باعث مشکلات بینایی می شود. شما یک لنز جدید داخل چشمی دریافت می کنید که نزدیک بینی و دوربینی را نیز تصحیح می کند. فقط در صورتی نیاز به جراحی دارید که آب مروارید شما را از انجام کارهای معمول خود باز دارد. جراحی باعث بهبود بینایی در ۹۷ درصد افراد می شود. اکثر مردم هیچ عارضه ای ندارند.

جراحی آب مروارید چیست؟

جراحی آب مروارید نوعی جراحی چشم برای برداشتن آب مروارید (عدسی کدر) و بهبود بینایی است. چشم شما مانند دوربین دارای لنزی است که نور را متمرکز می کند. لنز شما بیشتر از آب و پروتئین ساخته شده است.

با تشکیل آب مروارید، پروتئین ها به طور طبیعی شروع به تجزیه شدن می کنند و باعث کدر شدن و زرد شدن عدسی می شوند. پیری شایع ترین علت آب مروارید است. با این حال، برخی شرایط پزشکی و داروها، جراحات و جراحی های قبلی چشم نیز می توانند باعث آب مروارید شوند.

آب مروارید مانع از عبور صحیح نور از عدسی شما می شود. در نتیجه، علائمی مانند تاری دید، هاله‌های اطراف نورهای روشن یا دوبینی را ایجاد می‌کنید.

جراحی آب مروارید عدسی کدر را برداشته و با یک عدسی شفاف و مصنوعی جایگزین می کند. یک چشم پزشک جراحی را انجام می دهد و به شما کمک می کند تا بهترین نوع لنز داخل چشمی (IOL) را انتخاب کنید.

اکثر افراد به عنوان بخشی از جراحی آب مروارید خود IOL کاشته می کنند. IOL شفاف هستند بنابراین نور می تواند از آن عبور کند و همانطور که باید توسط چشم شما متمرکز شود. IOL قدرت های تمرکز متفاوتی را برای اصلاح نزدیک بینی و دوربینی ارائه می دهد.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم

جراح شما همچنین ممکن است IOL های تخصصی را برای اصلاح آستیگماتیسم و ​​پیرچشمی پیشنهاد دهد. در حالی که این موارد تحت پوشش بیمه نیستند، ممکن است به شما کمک کنند پس از جراحی آب مروارید کمتر به عینک یا تماس با ما وابسته باشید.

جراحی آب مروارید در حال حاضر تنها راه اثبات شده برای درمان آب مروارید در بزرگسالان است. برای اکثر افراد، جراحی بینایی را بازیابی می کند و هیچ عارضه ای ندارد. این یک روش سریع و سرپایی با بهبودی سریع است. ممکن است فقط در یک چشم نیاز به جراحی داشته باشید. اگر آب مروارید در هر دو چشم نیاز به جراحی داشته باشد، چشم پزشک شما دو عمل جراحی را در یک یا دو هفته از هم برنامه ریزی میکند.

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

جراحی آب مروارید چقدر دردناک است؟

اکثر افراد در حین یا بعد از جراحی آب مروارید احساس درد کمی می کنند یا اصلاً احساس درد نمی کنند. شما یک بی‌حسی موضعی (قطره‌های چشمی) برای بی‌حس کردن چشم خود در طول جراحی دریافت خواهید کرد. مدت کوتاهی پس از جراحی، چشم شما ممکن است احساس شن و یا کمی حساس کند، اما داروهای مسکن بدون نسخه باید این را بهبود بخشد.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم می باشند.

چه کسانی به جراحی آب مروارید نیاز دارند؟

اگر آب مروارید در یک یا هر دو چشم باعث مشکلات بینایی شود که در فعالیت های معمول شما اختلال ایجاد می کند، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

متخصص مراقبت از چشم شما همچنین ممکن است در صورت نیاز به دیدن پشت چشم برای مدیریت سایر بیماری های چشمی مانند:
  1. دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن
  2. رتینوپاتی مرتبط با دیابت

مهم است بدانید که جراحی آب مروارید از دست دادن بینایی ناشی از این شرایط دیگر را درمان نمی کند. فقط از دست دادن بینایی به دلیل آب مروارید را بهبود می بخشد.

بهترین متخصص جراحی چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

چگونه تصمیم بگیرم که آیا زمان جراحی آب مروارید فرا رسیده است؟

آب مروارید یک اورژانس پزشکی نیست. بنابراین، اگر تازه فهمیده اید که آب مروارید دارید، برای برنامه ریزی جراحی احساس عجله یا فشار نکنید. معمولاً می‌توانید منتظر بمانید تا جراحی انجام شود تا زمانی که بهترین زمان برای شما باشد.

هنگامی که برای اولین بار متوجه علائم آب مروارید می شوید، یک نسخه جدید برای عینک یا تماسی ممکن است کمک کننده باشد. اما آب مروارید معمولا با گذشت زمان بدتر می شود. هنگامی که آب مروارید شما را از انجام کاری که نیاز دارید یا می خواهید انجام دهید باز دارد، ممکن است زمان جراحی فرا برسد. با جراح چشم خود در مورد بهترین زمان جراحی در شرایط فردی خود صحبت کنید.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

• دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰