مراحلی که می توانید برای آماده شدن برای جراحی لیزیک انجام دهید؟

مراحل آماده شدن جراحی لیزیک

مراحلی که می توانید برای آماده شدن برای جراحی لیزیک انجام دهید؟

مراحل آماده شدن جراحی لیزیک

 

 

بدانید که جراحی ممکن است برای شما هزینه داشته باشد.

جراحی لیزیک معمولاً جراحی انتخابی در نظر گرفته می شود، بنابراین اکثر شرکت های بیمه هزینه جراحی را پوشش نمی دهند. آماده باشید تا هزینه های خود را از جیب خود بپردازید.

ترتیب یک سواری به خانه را بدهید.

شما باید از کسی بخواهید که شما را به محل عمل جراحی شما برساند. بلافاصله پس از جراحی، ممکن است هنوز اثرات دارویی که قبل از جراحی به شما داده شده است را احساس کنید و دید شما ممکن است تار باشد.

از آرایش چشم خودداری کنید.

در روز قبل و روز جراحی خود از آرایش چشم، کرم، عطر یا لوسیون استفاده نکنید. همچنین ممکن است پزشک به شما دستور دهد که مژه های خود را به صورت روزانه یا بیشتر در روزهای منتهی به جراحی تمیز کنید تا مواد زائد را از بین ببرید و خطر عفونت را به حداقل برسانید.

  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج و نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشند.

آنچه می توانید انتظار داشته باشید:

قبل از عمل

نتایج دراز مدت لیزیک در افرادی که قبل از جراحی به دقت ارزیابی می شوند تا اطمینان حاصل شود که کاندیدای خوبی برای این عمل هستند، بهتر است.

اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید که می تواند شکل قرنیه شما را تغییر دهد، باید به طور کامل استفاده از آن را متوقف کنید و حداقل چند هفته قبل از ارزیابی و جراحی فقط از عینک خود استفاده کنید. پزشک شما بسته به نوع تماسی که استفاده می کنید و مدت زمانی که از لنز استفاده کرده اید، دستورالعمل های خاصی را ارائه می دهد. مراحل آماده شدن جراحی لیزیک

در طول ارزیابی، چشم پزشک در مورد سابقه پزشکی و جراحی شما می پرسد و یک معاینه جامع چشم برای ارزیابی بینایی شما و ارزیابی اینکه آیا می توانید با خیال راحت این عمل را انجام دهید، به شما می دهد.

پزشک شما به دنبال علائم زیر خواهد بود:
  1. عفونت چشم
  2. التهاب
  3. خشکی چشم
  4. مردمک های بزرگ
  5. فشار چشم بالا

چشم پزشک شما همچنین قرنیه شما را اندازه گیری می کند و شکل، کانتور، ضخامت و هر گونه بی نظمی را یادداشت می کند. چشم پزشک ارزیابی می کند که کدام ناحیه از قرنیه شما نیاز به تغییر شکل دارد و مقدار دقیق بافتی که باید از قرنیه برداشته شود را تعیین می کند.

پزشکان معمولاً از فناوری هدایت‌شونده از طریق موج برای ارزیابی دقیق چشم شما قبل از عمل لیزیک استفاده می‌کنند. در این آزمایش، یک اسکنر نمودار بسیار دقیق، شبیه به نقشه توپوگرافی، از چشم شما ایجاد می کند. هرچه اندازه گیری ها دقیق تر باشد، چشم پزشک شما می تواند در برداشتن بافت قرنیه دقت بیشتری داشته باشد.

قبل از جراحی، پزشک شما در مورد خطرات و مزایای جراحی لیزیک، انتظارات قبل و بعد از جراحی و هر گونه سوالی که ممکن است داشته باشید صحبت خواهد کرد.

مراحل آماده شدن جراحی لیزیک
مراحل آماده شدن جراحی لیزیک

 


درباره فمتو لیزیک چه چیزهایی می دانید؟


در طول روش

عمل لیزیک معمولاً در ۳۰ دقیقه یا کمتر تکمیل می شود. در طول عمل، شما به پشت روی یک صندلی دراز می کشید. ممکن است برای کمک به آرامش به شما دارو داده شود.

پس از قرار دادن قطره های بی حس کننده در چشم، پزشک از ابزاری برای باز نگه داشتن پلک های شما استفاده می کند.

یک حلقه مکش که درست قبل از بریدن فلپ قرنیه روی چشم شما قرار می گیرد ممکن است باعث احساس فشار شود و دید شما ممکن است کمی تار شود.

جراح چشم شما از یک تیغه کوچک یا لیزر برش برای برش یک فلپ کوچک لولایی از جلوی چشم شما استفاده می کند. تا کردن فلپ به عقب به پزشک شما اجازه می دهد تا به بخشی از قرنیه که قرار است تغییر شکل دهد دسترسی پیدا کند.

با استفاده از یک لیزر برنامه ریزی شده، جراح چشم شما قسمت هایی از قرنیه شما را تغییر می دهد. با هر پالس پرتو لیزر، مقدار کمی از بافت قرنیه برداشته می شود. پس از تغییر شکل قرنیه، جراح فلپ را در جای خود قرار می دهد. فلپ معمولاً بدون بخیه بهبود می یابد.

در طول جراحی، از شما خواسته می شود که روی یک نقطه نوری تمرکز کنید. خیره شدن به این نور به شما کمک می کند چشم خود را ثابت نگه دارید در حالی که لیزر شکل قرنیه شما را تغییر می دهد. هنگامی که لیزر بافت قرنیه شما را از بین می برد، ممکن است بوی مشخصی را تشخیص دهید. برخی از افراد بویی شبیه بوی سوختن مو را توصیف می کنند.


انواع جراحی اصلاح بینایی کدامند؟


بعد از عمل

بلافاصله پس از جراحی، چشم شما ممکن است خارش، احساس شن، سوزش و آبریزش داشته باشد. احتمالاً تاری دید خواهید داشت. شما معمولاً درد کمی را تجربه خواهید کرد و معمولاً بینایی خود را به سرعت بازیابی خواهید کرد.

ممکن است به شما داروی مسکن یا قطره چشمی داده شود تا تا چند ساعت بعد از عمل راحت باشید. چشم پزشک شما همچنین ممکن است از شما بخواهد که در شب تا زمانی که چشم شما بهبود یابد، یک محافظ روی چشم خود بپوشید.

بعد از جراحی می توانید ببینید، اما بینایی شما فورا واضح نخواهد بود. حدود دو تا سه ماه پس از جراحی طول می کشد تا چشم شما بهبود یابد و بینایی شما تثبیت شود. شانس شما برای بهبود بینایی تا حدی بر اساس میزان بینایی شما قبل از جراحی است.

 

مراحل آماده شدن جراحی لیزیک
مراحل آماده شدن جراحی لیزیک

 

یک تا دو روز پس از جراحی، یک قرار ملاقات بعدی با چشم پزشک خود خواهید داشت. او نحوه بهبود چشم شما را می بیند و هرگونه عارضه ای را بررسی می کند. طبق توصیه پزشک، در شش ماه اول پس از جراحی، سایر قرارهای بعدی را برنامه ریزی کنید.

ممکن است چند هفته طول بکشد تا بتوانید دوباره از لوازم آرایش دور چشم خود استفاده کنید. همچنین ممکن است قبل از از سرگیری ورزش های تماسی شدید، شنا یا استفاده از جکوزی چندین هفته صبر کنید. مراحل آماده شدن جراحی لیزیک

توصیه های پزشک خود را در مورد اینکه چقدر زود می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید، دنبال کنید.

 کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج.

نتایج

لیزیک اغلب بینایی را بدون دردسر عینک یا لنزهای تماسی بهبود می بخشد. به طور کلی، شما شانس بسیار خوبی برای دستیابی به دید ۲۰/۲۵ یا بهتر بعد از جراحی انکساری دارید.

بیش از ۸ نفر از هر ۱۰ نفری که تحت عمل جراحی انکساری لیزیک قرار گرفته اند، دیگر نیازی به استفاده از عینک یا لنزهای تماسی برای اکثر فعالیت های خود ندارند.

نتایج شما به عیب انکساری خاص شما و سایر عوامل بستگی دارد. افراد با درجه پایین نزدیک بینی بیشترین موفقیت را در جراحی انکساری دارند. افرادی که دارای درجه بالایی از نزدیک بینی یا دوربینی همراه با آستیگماتیسم هستند، نتایج قابل پیش بینی کمتری دارند.

در برخی موارد، جراحی ممکن است منجر به اصلاح ناقص شود. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است برای دستیابی به اصلاح مناسب به جراحی دیگری نیاز داشته باشید.

به ندرت چشم برخی افراد به آرامی به سطح بینایی که قبل از عمل داشتند برمی گردد. این ممکن است به دلیل شرایط خاصی مانند بهبود غیر طبیعی زخم، عدم تعادل هورمونی یا بارداری اتفاق بیفتد. گاهی اوقات این تغییر در بینایی به دلیل مشکلات چشمی دیگری مانند آب مروارید است.

 

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج

 

در مورد هرگونه تغییر بینایی با پزشک خود صحبت کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

مراحلی که می توانید برای آماده شدن برای جراحی لیزیک انجام دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول