مشکلات چشمی

ورم ملتحمه (چشم صورتی)

ورم ملتحمه یا چشم صورتی، یک بیماری چشمی است که باعث قرمزی و التهاب بافت شفاف پوشاننده چشم و داخل پلک ها (ملتحمه) می شود. معمولاً در اثر عفونت های باکتریایی یا ویروسی ایجاد می شود، اما ممکن است به دلیل محرک ها (مواد شیمیایی، آلاینده ها یا آلرژن ها) نیز باشد.

اکثر موارد ورم ملتحمه عفونی ویروسی هستند و نیازی به درمان با آنتی بیوتیک ندارند. ورم ملتحمه باکتریایی را می توان با قطره ها یا پمادهای آنتی بیوتیکی که پزشک شما تجویز کرده است، درمان کرد. ترشحات پوسته ای ممکن است باز کردن پلک ها را دشوار کند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است یک کمپرس گرم و مرطوب روی چشم ها اعمال شود تا پوسته پوسته به آرامی از بین برود.

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج  و  جراح و متخصص چشم کرج را از اینجا بشناسید.

برای کاهش شیوع ورم ملتحمه عفونی، دست‌ها را مرتب بشویید، قطره‌های چشمی، لوازم آرایشی، حوله یا پارچه‌های شستشو را به اشتراک نگذارید.

یووئیت

یووئیت التهاب لایه های میانی چشم (Uvea) است.
یووئیت التهاب لایه های میانی چشم (Uvea) است. Uvea لایه ای از چشم است که شامل شریان ها و وریدهایی است که ساختارهای مهم مورد استفاده در بینایی را تغذیه می کنند. علل یووئیت عبارتند از تروما یا آسیب به چشم، عفونت ها یا بیماری های روماتولوژیک یا التهابی که سایر قسمت های بدن را تحت تأثیر قرار می دهند. علامت اصلی یووئیت درد در کره چشم است. چشم قرمز به نظر می رسد (خونریزی) و ممکن است متوجه تاری دید، حساسیت به نور و لکه هایی در بینایی خود شوید. مشکلات چشمی

درمان یووئیت به علت آن بستگی دارد. قطره های ضد التهاب یا آنتی بیوتیک همراه با داروهای مسکن ممکن است تجویز شود.

آلرژی چشم

آلرژی شدید چشمی ممکن است باعث آسیب به چشم شود که بینایی را تهدید می کند.

آلرژی شدید چشمی ممکن است باعث آسیب به چشم شود که بینایی را تهدید می کند. آلرژی می تواند باعث التهاب مزمن شود که ممکن است برای همیشه به قرنیه آسیب برساند. علل آلرژی چشم معمولاً به دلیل حساسیت های فصلی، حساسیت به مواد آرایشی یا داروها یا گرد و غبار است. قطره های چشمی بدون نسخه که حاوی آنتی هیستامین یا ضد احتقان هستند معمولا مفید هستند. اگر داروهای OTC جواب نداد، یا اگر درد، ترشح یا قرمزی شدید چشم را تجربه کردید، با پزشک مشورت کنید.

استی (Sty) گل مژه

(همچنین با املای گل مژه) عفونت غده چربی در پایه مژه است. گل مژه (همچنین با املای گل مژه) عفونت غده چربی در پایه مژه است. به صورت یک جوش قرمز و برجسته در لبه پلک ظاهر می شود. علائم گل مژه درد، حساسیت، قرمزی و تورم همراه با یک جوش کوچک است. به دلیل تورم پلک ممکن است خود کره چشم تحریک شود یا انگار چیزی آن را خراش می دهد.

اینستاگرام دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج

درمان گل مژه شامل کمپرس گرم به مدت ۱۰ دقیقه تا شش بار در روز روی ناحیه آسیب دیده اعمال می شود. اگر گل مژه به سر رسید و چرک ترشح کرد، باید به آرامی با آب و صابون تمیز شود. مشکلات چشمی

این پارگی معمولاً منجر به از بین رفتن گل می‌شود. اگر گل مژه بسیار بزرگ، دردناک است یا بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، به پزشک مراجعه کنید. قوز قرنیه قرنیه سطح شفافی است که جلوی چشم را می پوشاند. قرنیه سطح شفافی است که جلوی چشم را می پوشاند.

خانم دکتر مینا اوجانی  جراح و متخصص چشم کرج که در جراحی بیماری های چشمی تجارب فراوان دارند.

به طور معمول صاف و گرد است و از خط کره چشم پیروی می کند. ضعف در ساختار قرنیه می تواند منجر به فشار در کره چشم شود و باعث ایجاد یک برآمدگی مخروطی شکل غیر طبیعی در جلوی چشم در وضعیتی به نام قوز قرنیه شود. تغییر شکل قرنیه، تمرکز چشم را حتی با کمک عینک یا لنز مشکل می کند. قوز قرنیه همچنین می تواند در طی برخی جراحی های چشم عوارضی ایجاد کند.

درمان شامل لنزهای تماسی سفت و سخت یا پیوند قرنیه است. بلفاریت بلفاریت التهاب پلک ها است. بلفاریت التهاب پلک ها است. التهاب را می توان در پلک خارجی (قدامی) یا داخلی (خلفی) مشاهده کرد و علائم آن شامل سوزش، خارش، تورم، پوسته پوسته شدن پوست در پایه مژه ها، پوسته پوسته شدن پلک ها، اشک ریزش یا تاری دید است.

علل شایع بلفاریت مشکلات غدد چربی در پایه پلک ها، عفونت ها یا سایر بیماری های پوستی است. درمان شامل بهداشت خوب پلک، از جمله تمیز کردن مکرر، شستشوی سبک، استفاده از مخلوط آب و شامپو بچه است. موارد شدید بلفاریت ممکن است به آنتی بیوتیک یا استروئید نیاز داشته باشد.

شالازیون (کیست پلک)

شالازیون (که به آن کیست میبومین، کیست تارسال یا گرانولوم ملتحمه نیز می‌گویند) التهاب یک غده کیستیک کوچک در پلک است. دهانه غده مسدود می شود و غده متورم می شود. شالازیون ها با کمپرس گرم درمان می شوند، اگرچه در موارد نادر ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک داشته باشند. اگر شالازیون شدید شود، باعث تغییر در بینایی شود یا پایدار باشد، ممکن است با جراحی برداشته شود.

برای تعیین وقت مشاوره با ما تماس بگیرید یا به صورت آنلاین وقت بگیرید!