نتایج پس از جراحی عمل بینایی توسط بهترین متخصص جراحی چشم کرج

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

نتایج پس از جراحی عمل بینایی توسط بهترین متخصص جراحی چشم کرج

نتایج پس از جراحی بینایی

در بیشتر موارد، بیماران بعد از عمل بینایی ۲۰/۲۰ دارند. غیر معمول نیست که افراد پس از جراحی نیاز به اصلاح از طریق عینک یا لنزهای تماسی داشته باشند. با این حال، در این موارد، نسخه مورد نیاز به مراتب کمتر از قبل از جراحی است.

طبق گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا، اکثر بیماران پس از ۴۰ سالگی بدون در نظر گرفتن هرگونه جراحی اصلاحی، نیاز به عینک خواندن دارند. این به دلیل پیرچشمی است. یک وضعیت مرتبط با سن متأسفانه در حال حاضر هیچ روش جراحی برای اصلاح پیرچشمی وجود ندارد.

لیزیک

لیزیک رایج ترین عمل جراحی لیزر چشم در آمریکا است. برخلاف PRK، بیمارانی که تحت عمل لیزیک قرار می‌گیرند، درد یا ناراحتی زیادی در طول یا بعد از عمل تجربه نمی‌کنند.

چشم پزشکان یک فلپ کوچک در قرنیه ایجاد می کنند و آن را به عقب تا می کنند تا بافت زیرین قرنیه نمایان شود. سپس این بافت با استفاده از لیزر اگزایمر تغییر شکل می دهد. هنگامی که مقدار صحیح بافت قرنیه برداشته شد، فلپ قرنیه جایگزین می شود. این روش معمولاً برای هر چشم حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد.

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج
دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

عوارض جانبی بالقوه

بیماران اغلب پس از انجام لیزیک علائم خشکی چشم را تجربه می کنند، زیرا چشمان آنها به طور موقت تولید اشک را متوقف کرده است. این را می توان با قطره های چشمی برطرف کرد. با این حال، قبل از استفاده از هر چیزی در چشمان خود پس از جراحی، باید با پزشک خود مشورت کنید. هر گونه دید تاری یا مه آلود باید ظرف ۲۴ ساعت پس از عمل برطرف شود. اگرچه ممکن است کمی خارش داشته باشید، اما باید از مالیدن چشمان خود اجتناب کنید. این می تواند فلپ را از جا کنده و مشکلات قابل توجهی در بهبود ایجاد کند.

نتایج معمولی

بسیاری از بیماران بعد از لیزیک بینایی ۲۰/۲۰ را تجربه می‌کنند، با این حال، تفاوت‌هایی در نتایج وجود دارد. این غیر معمول نیست که بیماران بینایی ۲۰/۴۰ یا کمتر داشته باشند.

لازک

در حالی که لیزیک بسیار موثر است، برای افرادی که قرنیه نازک دارند، انتخاب خوبی نیست. لازک برای به دست آوردن نتیجه ای مشابه، بدون قرار گرفتن قرنیه های نازک در معرض آسیبی که ممکن است در طول لیزیک متحمل شود، ایجاد شد.

به جای بریدن فلپ در چشم، چشم پزشکان از محلول الکلی برای بلند کردن لایه بالایی بافت از بقیه چشم استفاده می کنند. این بافت به عقب تا می شود و بافت زیرین قرنیه را برای تغییر شکل با لیزر اگزایمر در معرض دید قرار می دهد. پس از برداشتن مقدار مناسب از بافت قرنیه، لایه بیرونی بافت جایگزین می شود.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم می باشند.

عوارض جانبی بالقوه

اگرچه لازک مانند لیزیک باعث خشکی چشم نمی شود، اما مجموعه ای از عوارض جانبی خاص خود را دارد. فلپ ایجاد شده برای لیزیک نسبت به فلپ ایجاد شده برای لیزیک کندتر بهبود می یابد. در نتیجه، بیماران باید از لنز تماسی ویژه ای استفاده کنند که به عنوان بانداژ عمل می کند تا زمانی که بهبودی کامل شود. روند بهبودی معمولا تا یک هفته طول می کشد.

همچنین ممکن است دید ابری تا ۶ ماه یا احساس وجود چیزی در چشم را تجربه کنید.

نتایج معمولی

بسیاری از بیماران بعد از لازک بینایی ۲۰/۲۰ را تجربه می کنند، با این حال، تفاوت هایی در نتایج وجود دارد. این غیر معمول نیست که بیماران بینایی ۲۰/۴۰ یا کمتر داشته باشند.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم

بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج
بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج

PRK

PRK با ایجاد لیزیک تا حدی از محبوبیت خود خارج شد، با این حال، در سال های اخیر تا حدودی تجدید حیات را تجربه کرده است. بسیاری از پزشکان اکنون PRK را به لیزیک برای انواع خاصی از بیماران ترجیح می دهند.
PRK به جای ایجاد یک فلپ در سطح چشم و تغییر شکل بافت قرنیه زیر آن، شامل تغییر شکل قرنیه به طور مستقیم از خارج است. یکی از معایب مهم PRK این است که بیمار سطح بالاتری از ناراحتی را تجربه می کند و به زمان بهبودی بیشتری نیاز دارد. PRK گزینه دیگری است که برای بیماران مبتلا به قرنیه نازک ترجیح داده می شود. همچنین خطر عوارض مربوط به فلپ را از بین می برد.

عوارض جانبی بالقوه

مانند هر جراحی دیگری، خطر عفونت مرتبط با PRK وجود دارد. بیماران گاهی اوقات علائم خشکی چشم موقت را در نتیجه جراحی تجربه می کنند. همچنین این احتمال وجود دارد که بیمار در حال بهبودی از PRK متوجه حساسیت به نور و افزایش تابش خیره کننده شود. به خصوص در شرایط نور کم

نتایج معمولی

بسیاری از بیماران بعد از PRK دید ۲۰/۲۰ را تجربه می‌کنند، با این حال، تغییراتی در نتایج وجود دارد. این غیر معمول نیست که بیماران بینایی ۲۰/۴۰ یا کمتر داشته باشند.

ما آماده ایم تا چشم های شما را از نزدیک ارزیابی کنیم و تعیین کنیم که کدام روش اصلاحی چشم برای شما مناسب است. همین امروز با ما تماس بگیرید و اجازه دهید شما را در دنیای جراحی لیزر چشم راهنمایی کنیم.

معرفی بهترین جراح لیزیک کرج

در صورت نیاز به عمل لیزیک می توانید با شماره های تماس زیر که مربوط به مطب دکتر مینا اوجانی است تماس بگیرید :

۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰
۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

نتایج پس از جراحی عمل بینایی توسط بهترین متخصص جراحی چشم کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول