درمان آب مروارید با کاشت لنز ثانویه چگونه است؟

کاشت لنز ثانویه

درمان آب مروارید با کاشت لنز ثانویه چگونه است؟

کاشت لنز ثانویه

مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اول از همه توضیح می دهیم که کاشت لنز در داخل چشم شما چیست. لنز یک قطعه پلاستیکی کوچک است که جراح شما آن را در داخل چشم شما کاشت می کند. اگر آب مروارید دارید (قسمت های کدر عدسی چشم شما آب مروارید نامیده می شود) بنابراین جراح باید عدسی کدر را از چشم شما خارج کند و با کاشت لنز جایگزین شود.

در این جراحی درمان آب مروارید، لنز پشت عنبیه شما (قسمت رنگی چشم ما) قرار می گیرد. ویژگی لنز این است که باعث تمرکز نور بهتر در داخل چشم شما می شود. شرایطی وجود دارد که حتی لنز نیز کدر می شود. این باعث ایجاد برخی مشکلات بصری می شود.

روش درمان آب مروارید

در درمان معمول آب مروارید، جراح عدسی چشم را برمی دارد و آن را با یک عدسی پلاستیکی کوچک جایگزین می کند تا بینایی شما را بهبود بخشد، اما گاهی اوقات بعد از جراحی همچنان در خواندن یا بینایی خود با مشکل مواجه هستید.

بنابراین پزشک استفاده از عینک (با لنزهای ضخیم) یا لنز تماسی را برای شما تجویز می کند تا این مشکل برطرف شود. اما امروزه پیشنهاد دیگری برای چنین مشکلی وجود دارد. کاشت لنز ثانویه راه حل است.

دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشد که در کاشت لنز ثانویه چشم تجربه و سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دیگر دوست ندارید از عینک یا لنز استفاده کنید، پس از درمان آب مروارید، می توانید یک جراحی دیگر برای قرار دادن این لنز در داخل چشم خود انجام دهید تا مجبور به استفاده از عینک یا لنز نباشید. لنز همان عملکرد آنها را دارد. این جراحی را می توان حتی چند سال پس از عمل آب مروارید انجام داد.

کاشت لنز ثانویه مزایای دیگری نیز دارد. لنزهای تماسی باید هر بار داخل یا خارج شوند، اما لنزهای ثانویه اینگونه عمل نمی کنند. شما هیچ گونه بزرگنمایی یا تغییر شکل دیگری مانند عینک را تجربه نمی کنید.

کاشت لنز ثانویه
کاشت لنز ثانویه

پیشنهاد مطالعه: جراحی فمتو لیزیک کرج


روش جراحی

برای جراحی کاشت لنز ثانویه، پزشک اندازه چشم شما را اندازه گیری می کند تا بهترین اندازه لنز را برای شما بیابد. یکی از نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که نمی‌توانید خودتان را برگردانید، بنابراین برای بازگشت به خانه باید کمک داشته باشید. پس از جراحی درمان آب مروارید و بهبودی باید به خانه بروید و استراحت کنید.

پزشک شما دستورالعمل هایی در مورد داروها و زمان استراحتی که دارید به شما می دهد. روند درمان ممکن است چند روز طول بکشد و چشم شما به چند هفته نیاز دارد تا دوباره شفاف شود.

در طول جراحی، جراح شما یک برش در داخل چشم شما ایجاد می کند و سپس لنز را داخل چشم شما قرار می دهد. چشم شما نیز ممکن است نیاز به بخیه داشته باشد.

خطرات و عوارض

همانطور که می دانید، تمام جراحی ها نیز خطرات خود را دارند. جراح شما خطرات جراحی را برای شما شرح خواهد داد.

اما ما در اینجا به برخی از عوارض احتمالی اشاره می کنیم: شبکیه چشم شما ممکن است بریده شود یا جدا شودفشار بالا در داخل چشم ممکن است گلوکوم ایجاد شود که یک آسیب به عصب بینایی استدر برخی موارد بیمار ممکن است بینایی خود را به دلیل خونریزی چشم از دست بدهد.

در موارد معدودی ممکن است به جراحی دیگری نیز نیاز داشته باشیداز دست دادن بینایی ممکن است به دلیل عفونت چشم رخ دهدگاهی اوقات لنز از محل خود خارج می شد نشانه هاپس از جراحی آب مروارید، ممکن است همچنان در خواندن یا بینایی خود مشکل داشته باشیدمدت اقامتتسویه حسابرفتارپس فرستادن

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

درمان آب مروارید با کاشت لنز ثانویه چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول