سن بیمار در زمان اولین عمل لیزیک چقدر باید باشد؟

جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

سن بیمار در زمان اولین عمل لیزیک چقدر باید باشد؟

اولین عمل لیزیک

سن بیمار عامل مهمی است. این امر بلوغ چشم و احتمال اینکه رشد چشم در آینده و تغییر در پارامترها بر قدرت چشم تأثیر بگذارد را تعیین می کند. لیزیک برای بیماران ۱۸ سال و بالاتر تایید شده است. در سن ۲۴ تا ۲۵ سالگی، قدرت چشم تثبیت می شود و اگر قدرت چشم در طول یک سال بیش از ۰.۵ D تغییر نکرده باشد، می توان لیزیک را انجام داد. ۲۴ ممکن است بهترین زمان برای انجام این عمل باشد، زیرا در این سن با بهبودی بسیار سریع و بهبود بینایی همراه است.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم می باشند.

بسیاری از بیماران حتی کمتر از ۱۸ سال به خصوص آنهایی که تمایلی به استفاده از عینک ندارند مایل به انجام عمل لیزیک هستند و امیدوارند که لیزیک های جدیدتر مانند لیزیک فمتو یا لیزیک لبخند این امکان را فراهم کند.

با این حال، یادآوری این نکته مهم است که همیشه زمان و سن مناسبی برای انجام لیزیک وجود دارد. اگر لیزیک در سنین پایین‌تر انجام شود، رشد چشم در آینده می‌تواند باعث ایجاد اعداد در آینده شود. بهترین زمان برای جراحی لیزیک زمانی است که قدرت چشم بعد از ۲۰-۲۲ سالگی ثابت شده باشد.

دکتر مینا اوجانی ، جراح و متخصص چشم کرج و جراح چشم هستند.

بهترین مرکز لیزیک چشم در کرج | جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی
بهترین مرکز لیزیک چشم در کرج | جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

ثبات اعداد

اکثر افراد تمایل دارند تا در سن ۲۰-۲۳ سالگی به قدرت چشمی پایدار دست یابند. مهم است که قدرت چشم قبل از انجام لیزیک ثابت باشد. قدرت چشم پایدار بیانگر ۲ چیز است. اولاً به این معنی است که مرحله رشد چشم به پایان رسیده است و بنابراین احتمال افزایش قدرت چشم در آینده کمتر است. ثانیاً نشان می دهد که چشم سالم است و هیچ بیماری چشمی یا سایر عوامل خارجی مانند دیابت، تغییرات هورمونی و غیره بر قدرت چشم تأثیر نمی گذارد.

موقعیت های خاص

بارداری: تغییرات هورمونی مرتبط با بارداری می تواند منجر به تغییر در انحنای قرنیه شود. این تغییر به نوبه خود می تواند باعث نوسان قدرت چشم شود. بنابراین اگر قصد بارداری در یک سال آینده را دارید، باید جراحی لیزیک را به تعویق بیندازید. زمان مناسب بعد از بارداری و دوره شیردهی است.

دیابت: افراد مبتلا به دیابت ممکن است دچار نوسانات در سطح قند خون شوند. این به نوبه خود می تواند باعث نوسانات قدرت چشم شود. بنابراین برای دیابتی‌ها قانون کلی لیزیک نیست، مگر اینکه کنترل دقیقی بر سطح قند خون در چندین سال گذشته وجود داشته باشد.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

  • دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

سن بیمار در زمان اولین عمل لیزیک چقدر باید باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول