بررسی ۵دلیل افتادگی پلک +راه درمان قطعی

افتادگی پلک

علت افتادگی پلک در جوانی چیست؟

افتادگی پلک یک مشکل زیبایی معمول است که ممکن است در افراد مختلف به دلیل عوامل مختلفی رخ دهد. در جوانان، علت افتادگی پلک ممکن است به دلیل چندین عامل باشد، که به‌طور کلی عبارتند از:

۱- وراثت:

یکی از عوامل مهم در افتادگی پلک می‌تواند وراثت باشد. اگر افراد در خانواده‌تان افتادگی پلک داشته‌اند، احتمالاً شما نیز ممکن است به این مشکل برخورد کنید.

۲- پیری:

با پیشرفت سن، پوست از کلاژن و الاستین خود کاسته می‌شود و این می‌تواند منجر به افتادگی پلک‌ها و سایر نشانه‌های پیری در ناحیه چشم شود.

۳- ضعف عضلات پلک:

برخی از افراد ممکن است به دلیل ضعف عضلات پلک‌ها افتادگی آنها را تجربه کنند.

۴- عادات نادرست:

برخی از عادات نادرست مثل کشیدن پلک‌ها، استفاده بی‌احتیاط از لوازم آرایشی، افراط در استفاده از محصولات آرایشی و از همه مهم‌تر، عدم از بین بردن آرایش چشم درست و به موقع می‌تواند باعث افتادگی پلک شود.

۵- آسیب و ضربه:

صدمات، ضربه یا آسیب‌های ناشی از تصادفات و یا فعالیت‌های ورزشی نیز ممکن است باعث افتادگی پلک‌ها شوند.

۴ تا از مهم ترین عوارض

اسم عمل جراحی برای بعضی از افراد کمی سنگین و غیر قابل هضم است. این را به خاطر داشته باشید که پس از مشخص شدن علت افتادگی پلک چشم حتما باید درمان قطعی صورت بگیرد. در غیر این صورت ادامه زندگی با این مشکل چشم عوارضی را به همراه دارد که به شرح موارد زیر است:

۱. آسیب به عضلات چشم

گاهی اوقات باعث آسیب رساندن به عضلات چشم می شود. این مشکل به مرور زمان روی دید و بینایی فرد تاثیر گذاشته و ممکن است باعث تاری دید شود. در نتیجه فرد مجبور است برای بینایی بهتر مدام پلک ها را به سمت بالا بکشد. این کار به نوبه خود آسیب زا است و همچنین باعث چروک شدن پوست اطراف چشم ها می شود.

۲. تاثیر منفی بر زیبایی صورت

افتادگی پلک روی زیبایی ظاهری افراد تاثیرات منفی می گذارد. نامتقارن بودن پلک ها و چشم ها اثرات منفی بر زیبایی افراد دارد که این موضوع می تواند در سنین پایین تر با تاثیرات منفی بر روح و روان و اعتماد به نفس افراد همراه باشد

۳. بروز مشکل در عضلات گردن

گاهی اوقات فرد برای بالا کشیدن پلک ها سر خود را به سمت عقب می برد. تکرار این کار باعث بروز انقباضات در ناحیه گردن می شود.

۴. ایجاد سردرد

گاهی اوقات علت افتادگی پلک تنها همین یک مورد نیست. بلکه ممکن است افتادگی پلک گویای مشکلات بزرگتری باشد که نیاز به پیگیری دارد. به دنبال این مشکل بیمار مدام ابروهایش را به سمت بالا می برد. در نتیجه این موضوع باعث سردرد می شود.

صفحه اینستاگرام دکتر مینا اوجانی

افتادگی پلک

راه درمان قطعی

با توجه به علت افتادگی پلک چشم، درمان نیز متفاوت خواهد بود. در بسیاری از شرایط اگر افتادگی در مراحل اولیه تشخیص داده شود و شدید نباشد، با روش های غیر جراحی یا پلاسما تراپی قابل درمان است. باید این را در نظر داشته باشید که قطعی ترین و مطمئن ترین راه درمان ، جراحی زیبایی پلک، بلفاروپلاستی است.

این جراحی هم جنبه درمانی و هم جنبه زیبایی دارد. در صورتی که با مشکل افتادگی پلک چشم مواجه شدید بهتر است تا به یک جراح متخصص و ماهر مراجعه کنید تا تحت درمان با این جراحی قرار بگیرید. این عمل به صورت سرپایی انجام می شود. در این عمل بیمار بیهوش نمی شود و جراحی با بی حسی موضعی صورت می گیرد.

بررسی ۵دلیل افتادگی پلک +راه درمان قطعی