سلامت چشم نوجوان: ۱۳ تا ۱۸ سال

سلامت چشم نوجوان

سلامت چشم نوجوان: ۱۳ تا ۱۸ سال

سلامت چشم نوجوان

مدت زمان مطالعه: ۹ دقیقه

برای بسیاری از نوجوانان، نگرانی در مورد سلامت چشم عادی است. اگر در حال حاضر از سلامت خوبی برخوردار هستید، به راحتی می توان باور کرد که همیشه احساس سلامتی می کنید و از بینایی بهینه بهره مند خواهید شد.

اما آیا می دانستید، به عنوان یک نوجوان، بینایی شما هنوز در حال رشد است؟

حتی اگر از دید کامل ۲۰/۲۰ بهره مند باشید، چشمان شما به شما متکی است تا به خوبی از آنها مراقبت کنید و از آنها در برابر آسیب یا عفونت محافظت کنید.

اگر از کنتاکت، عینک استفاده می‌کنید یا با هر مشکل بینایی زندگی می‌کنید – مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک – از قبل کمی جلوتر هستید، زیرا از قبل اهمیت مراقبت از چشم و انجام اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در سال‌های نوجوانی خود را می‌دانید.

اگر والدینی هستید که این مطلب را می خوانید، می دانید که بینایی نوجوان شما برای حمایت از نیازهای زندگی و یادگیری او حیاتی است زیرا یکی از مهم ترین حواس اوست. سال های نوجوانی یک دوره زمانی حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که کودک شما از بینایی خود مراقبت می کند.

از این صفحه برای درک بهتر سلامت چشم نوجوان و اقداماتی که می توانید انجام دهید – به عنوان یک نوجوان یا والدین – برای اطمینان از مراقبت صحیح از چشم استفاده کنید.

دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشد که در سلامت چشم نوجوان چشم تجربه و سابقه ی درخشانی را رقم زده اند.

خدمات جامع معاینه چشم سالم اطفال ما را مشاهده کنید و امروز یک معاینه چشم سالانه را برنامه ریزی کنید، یا در مورد برنامه های درمان بینایی سنجی اصلاحی موثر ما بدانید:

برای معاینه چشم سالم کودکان برنامه ریزی کنید

برنامه های بینایی درمانی
بیماری های رایج چشم نوجوانان
۱۳-۱۸ ساله

بدن در سال های نوجوانی به سرعت در حال تغییر است. بین ۱۳ تا ۱۸ سالگی (به طور متوسط)، مشکلات بینایی منحصر به فرد می تواند ایجاد شود که معمولاً با رشد در دوران بلوغ مرتبط است.

سلامت چشم نوجوان
سلامت چشم نوجوان

برخی از شایع ترین مشکلات چشم نوجوانان عبارتند از:

سندرم خشکی چشم
آسیب نور UV
کوتاه بینی (کوته بینی)
دوربینی (دوربینی)
آستیگماتیسم
آسیب های مرتبط با ورزش
فشار چشم دیجیتال

توجه به این نکته مهم است که هر گونه بیماری بینایی که یک نوجوان با آن مواجه است را می توان طی یک معاینه سریع، بدون درد و جامع چشم کودکان ارزیابی و تشخیص داد. از آنجا، یک درمان یا نسخه موثر و شخصی می تواند برای کمک به دستیابی به دید واضح و راحت ارائه شود.

برای اضافه کردن به این بیماری های چشمی، تغذیه نامناسب می تواند به بینایی نوجوان آسیب برساند و باعث ایجاد مشکلات غیر ضروری یا بدتر شدن وضعیت فعلی چشم شود. در ادامه در مورد مواد غذایی برای سلامت چشم نوجوانان بیشتر بخوانید.


پیشنهاد مطالعه: آیا عوامل خطر دیگری برای ROP وجود دارد؟


اگر فکر می کنید با فشار چشم دیجیتالی ناشی از نگاه طولانی مدت به دستگاه های ساطع کننده نور آبی مواجه هستید، بخوانید که چگونه نگاه کردن به صفحه نمایش در طول روز بر بینایی تأثیر می گذارد:

برای معاینه چشم سالم کودکان برنامه ریزی کنید
پسر جوان در حال گذاشتن لنز تماسی برای کودکان

چگونه در نوجوانی بینایی خوب خود را حفظ کنیم؟

به یک دلیل خیلی ساده برای حفظ بینایی سالم نیاز دارید؟ برای هر فعالیتی که در آن شرکت می کنید، به دید واضح و راحت نیاز دارید (و می خواهید).

از کلاس درس گرفته تا زمین توپ، رانندگی و معاشرت با دوستان، انجام چند قدم ساده در هر روز برای اطمینان از اینکه از بینایی خود محافظت می کنید و به چشمان خود مواد مغذی حیاتی برای رشد می دهید، راهی عالی برای حفظ بینایی عالی برای چندین سال است. آمدن.

در اینجا غذاهای خاصی برای سلامت چشم نوجوانان و نکات سلامت چشم برای حفظ بینایی خوب در نوجوانی وجود دارد:

نکات روزمره سلامت چشم نوجوانان

غذاها و ویتامین ها برای سلامت چشم نوجوان

عینک مناسب نوجوان

سلامت چشم نوجوان
سلامت چشم نوجوان

نوجوانان هر چند وقت یک بار باید برای معاینه چشم برنامه ریزی کنند؟

توصیه می شود که نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله در صورت عدم نیاز به اصلاح بینایی حداقل هر دو سال یکبار معاینه جامع چشم انجام دهند.

نوجوانانی که به عینک یا لنز تماسی نیاز دارند باید سالانه یا طبق توصیه چشم پزشک معاینه شوند.

تیم iCare Vision بهترین مراقبت از چشمان نوجوان را برای اطمینان از بینایی سالم انجام می دهد.
به عنوان یک نوجوان، باید بدانید که چشمان شما لایق بهترین ها هستند و چشم انداز آینده شما بستگی به نحوه رفتار و پرورش آن امروز دارد.

به عنوان والدین یک نوجوان، ما می دانیم که شما بزرگترین حامی فرزندتان هستید – به خصوص در مورد سلامتی آنها.

اجازه دهید به شما کمک کنیم امروز و هر روز بهترین مراقبت از چشمان خود را انجام دهید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

مشاهده صفحه اینستاگرام  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

سلامت چشم نوجوان: ۱۳ تا ۱۸ سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول