لیزیک در مقابل عینک

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

لیزیک در مقابل عینک

لیزیک یا عینک

عینک ها اندازه بصری یک جسم را کوچک یا بزرگ می کنند در حالی که اندازه تصویر بعد از جراحی لیزر انکساری چشم لیزیک از نظر ابعادی دقیق است. بسیاری از بیماران نگران هستند که لیزیک به نوعی “طبیعی بودن” بینایی آنها را تغییر دهد. در واقع، لیزیک جبهه موج به طور معمول تجربه طبیعی تری از بینایی نسبت به عینک ایجاد می کند. عینک از چندین جهت تجربه بینایی را مختل می کند.

اول، از نقطه نظر عملی، آنها می توانند حرکت کنند یا خراشیده و کثیف شوند، که دقت اصلاح آنها را کاهش می دهد. دوم، قدرت تصحیح عینک تنها در یک نقطه به نام “مرکز نوری” لنز بهینه است. اگر به کنار این “نقطه شیرین” در لنز عینک نگاه کنید، در این صورت اصلاح بهینه کمتری را مشاهده خواهید کرد که در مقایسه با نگاه کردن از طریق مرکز نوری، میزان اعوجاج بیشتری نیز دارد. همچنین، عینک ها به وضوح در طرفین خود اصلاح ندارند، بنابراین دید محیطی با عینک به خطر می افتد.

در نهایت، این واقعیت کمی شناخته شده است که عینک اندازه تصویر را تغییر می دهد. هرچه نسخه قوی تر باشد، این مورد بیشتر است. لنزهای اصلاحی نزدیک بین به دلیل این که لنزهای نزدیک بین عدسی های مقعر هستند، تصویر را با ضریب ۲٪ در هر دیوپتر تصحیح کوچک می کنند.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

بنابراین، برای مثال، حتی یک فرد نسبتاً نزدیک‌بین با ۵ دیوپتر نزدیک‌بینی، ۱۰ درصد از اندازه دنیایی که درک می‌کند، کاهش می‌یابد. جالب اینجاست که این در مورد شخصی که از طریق عینک به بیرون نگاه می کند صادق است و همچنین زمانی که شما از طریق عینک به فرد نزدیک بین نگاه می کنید صادق است. احتمالاً متوجه شده اید که کناره های صورت یک فرد نزدیک بین با عینک به سمت داخل خم می شود.

در مقابل، عینک های دوربین مداربسته تصویر را ۲ درصد در هر دیوپتر بزرگ می کنند، زیرا لنزهای اصلاحی دوربین، عدسی های محدب هستند. افراد دوراندیش دنیا را بزرگتر از آنچه هست می بینند. همچنین، این توضیح می‌دهد که چرا چشمان یک فرد دور بین با عینک بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد – تصویر با نگاه کردن به چشمان شما نیز بزرگ‌تر می‌شود! دلیل نوری که چرا عینک های نزدیک بینی کوچک و عینک های دوربینی بزرگ می شوند این است که عدسی های عینک از صفحه چشم جدا می شوند.

در مقابل، هم لنزهای لیزیک و هم لنزهای تماسی مستقیماً روی چشم می‌نشینند و بنابراین به هیچ وجه اندازه تصویر را تغییر نمی‌دهند. همچنین ببینید اپتیک بالینی مروری بر بزرگ‌نمایی تصاویر – پدیده‌ای که به‌ویژه توسط کسانی که از عینک‌های ضخیم «بطری کوکاکولا» استفاده می‌کنند تجربه می‌کنند. کوچک سازی بر قضاوت های فضایی در محیط های مجازی تأثیر می گذارد کوچک‌سازی اندازه تصویر که با عینک‌های نزدیک‌بین دیده می‌شود بر قضاوت فضایی تأثیر می‌گذارد.

حدت بینایی در لیزر کراتومیلوسیس درجا برای اصلاح آستیگماتیسم بالا در بزرگسالان مبتلا به آمبلیوپی مریدیونال

حدت بینایی در لیزیک بررسی شد.

عینک را جدی بگیرید
مروری بر پیچیدگی های عینک به عنوان وسیله ای برای اصلاح بینایی.

درک فضای دوچشمی، Aniseikonia

عینک هایی با نسخه های مختلف روی هر چشم می توانند برای کسانی که عینک دارند مشکلات بینایی ایجاد کند. این با لنزهای تماسی یا جراحی انکساری اصلاح بینایی با لیزر دیده نمی شود.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج

آیا عینک های سه بعدی توسط FDA تنظیم می شوند؟

عینک های سه بعدی امکان مشاهده متفاوتی را فراهم می کنند، اما ممکن است تحت نظارت FDA قرار گیرند.

اینستاگرام دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.

 

لیزیک در مقابل عینک

سایت وبلاگی مزایا و معایب لیزیک در مقابل عینک را به عنوان وسیله ای برای اصلاح بینایی بررسی می کند.

هزینه های واقعی لیزیک در مقابل استفاده از کنتاکت یا عینک.
هزینه های واقعی دلاری برای انجام لیزیک در دراز مدت با هزینه های مداوم استفاده از عینک یا لنزهای تماسی مقایسه می شود. لیزیک می تواند جایگزین مقرون به صرفه تری برای عینک یا لنزهای تماسی در طول زندگی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواردی که باید در نظر بگیرید تا تصمیم بگیرید که آیا این جراحی برای شما مناسب است.

 

لیزیک در مقابل عینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول