در مورد مراقبت از چشم پس از جراحی آب مروارید چه باید بدانید؟

جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

در مورد مراقبت از چشم پس از جراحی آب مروارید چه باید بدانید؟

مراقبت از چشم پس از جراحی

۱ مراقبت از چشم پس از جراحی آب مروارید

۱.۱ از قطره های چشمی تجویز شده خود استفاده کنید.
۱.۲ تا زمانی که لازم است استراحت کنید.
۱.۳ در قرارهای بازبینی خود شرکت کنید.
۱.۴ از چشم خود محافظت کنید.
۱.۵ نسبت به علائم غیرمنتظره هوشیار باشید.

۲ بعد از دوره پس از عمل

انجام عمل جراحی آب مروارید هم می تواند باعث دلهره و هم هیجان شود. بله، هیچ کس مشتاق انجام یک عمل جراحی برای عضوی به ظریفی چشم نیست، اما دید واضح تر (و به طور بالقوه بدون عینک) در راه است. پس از اتمام عمل جراحی آب مروارید، چشم پزشک فهرستی از دستورالعمل های بعد از عمل را به شما می دهد که در طول دوره بهبودی جراحی آب مروارید باید رعایت کنید. اگرچه جراحان مختلف آب مروارید ممکن است تغییرات جزئی در ویژگی های ترجیحی مراقبت از چشم پس از جراحی آب مروارید داشته باشند، در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد.

مراقبت از چشم پس از جراحی آب مروارید

بهینه سازی بهبودی جراحی آب مروارید شامل پیروی از دستورالعمل های پزشک است. اگرچه جراحی آب مروارید یک روش بسیار رایج در استرالیا است، اما همیشه خطر بروز عارضه یا عوارض جانبی در طول دوره بعد از عمل وجود دارد. دقت در مراقبت از چشم پس از جراحی آب مروارید به به حداقل رساندن این خطر کمک می کند.

دکتر مینا اوجانی ، جراح و متخصص چشم کرج و جراح چشم هستند.

بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج
بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج

از قطره های چشمی تجویز شده خود استفاده کنید

پس از عمل جراحی آب مروارید، متخصص چشم دو یا سه قطره دارویی برای شما تجویز می کند. این شامل یک آنتی بیوتیک برای جلوگیری از هرگونه عفونت فرصت طلب چشم و یک یا دو قطره چشم ضد التهابی است. شما به احتمال زیاد با این قطره ها حدود چهار بار در روز شروع می کنید و از شما خواسته می شود تا حدود چهار هفته یا تا زمانی که بطری ها خالی شوند از آنها استفاده کنید.

اگرچه این مدت زمان طولانی و تلاش زیاد به نظر می رسد، اما اتمام دوره تجویز شده دارو مهم است زیرا به بهبود چشم شما کمک می کند. اگر مصرف قطره های چشمی را خیلی زود قطع کنید، ممکن است منجر به التهاب طولانی مدت چشم و طولانی شدن دوره بهبودی جراحی آب مروارید شود.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم می باشند.

تا زمانی که لازم است استراحت کنید

مانند بسیاری از عمل های جراحی، جراحی آب مروارید واقعاً می تواند آن را از شما دور کند. ممکن است بعد از عمل احساس خواب‌آلودگی یا خستگی داشته باشید، به‌خصوص اگر آرام‌بخش سبک برای کمک به آرام کردن اعصاب به شما داده شود.

قبلاً به شما توصیه شده است که بعد از انجام عمل از شخصی بخواهید شما را به خانه برساند. اگر روز بعد هنوز احساس خوبی ندارید، مطمئن شوید که تا زمانی که این کار را نکنید پشت فرمان ننشینید. به خودتان اجازه دهید از کارهای خانه استراحت کنید و حداقل چند روز کار کنید.

بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج
بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج

در قرارهای بازبینی خود شرکت کنید

راهنمای مراقبت از چشم پس از جراحی آب مروارید ملبورن بسیاری از جراحان چشم و تیم بالینی آنها یک روز پس از جراحی آب مروارید شما، یک هفته بعد و سپس یک ماه بعد یک قرار ملاقات بازبینی خواهند کرد. این کار برای اطمینان از اینکه چشم شما همانطور که انتظار می رود بهبود می یابد و بینایی شما تثبیت می شود.

اگرچه این زمان اضافی از روز شما است، اما حضور در این قرارها مهم است زیرا ممکن است زودتر مشکلات را پیدا کند. در برخی موارد، ممکن است مناسب باشد که معاینات پس از آب مروارید را با اپتومتریست محلی خود انجام دهید، که با جراح چشم شما ارتباط برقرار می کند. این می‌تواند کار را برای کسانی که به‌طور نامناسبی دور از جراح چشم خود زندگی می‌کنند یا اگر گرفتن وقت در کلینیک چشم پزشکی دشوار است، آسان‌تر کند.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

  • دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

در مورد مراقبت از چشم پس از جراحی آب مروارید چه باید بدانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول