آیا در سن ایده آل برای لیزیک هستید؟

جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

آیا در سن ایده آل برای لیزیک هستید؟

سن ایده آل برای لیزیک

شرط سنی جراحی لیزیک چشم برای افراد ۱۸ سال و بالاتر مورد تایید FDA است. اکثر ارائه دهندگان، بزرگسالان جوان را تشویق می کنند تا تا اواسط دهه ۲۰ زندگی خود صبر کنند، زیرا تا این زمان، نسخه فرد ممکن است هنوز در حال تغییر باشد. داشتن یک نسخه ثابت برای حداقل دو سال اغلب به عنوان مدرک مورد نیاز قبل از اینکه هر کسی، جوان یا پیر، کاندیدای خوب لیزیک تلقی شود، لازم است.

سن مطمئناً بر کاندیداتوری لیزیک تأثیر می گذارد، اما به هیچ وجه یک مرز مطلق ترسیم نمی کند. اگر از سلامت خوبی برخوردار هستید، نسخه ثابتی دارید و در حال بررسی لیزیک هستید، از یک ارائه دهنده اصلاح بینایی لیزر بخواهید تا نامزدی شما را ارزیابی کند.

لیزیک برای افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله

حتی اگر افراد جوان بالای ۱۸ سال از نظر قانونی می توانند عمل لیزیک را انجام دهند، بین سنین ۱۸ تا ۲۴ سال بینایی ما همچنان در حال تغییر است. بنابراین، تنها پس از بررسی دقیق تاریخچه بینایی آنها است که جراح چشم جراحی لیزیک را برای افراد در این گروه سنی توصیه می کند. بهترین کاندیداها برای این روش، عینک چشمی یا نسخه لنز تماسی مشابهی را طی چندین سال مصرف کرده اند.

با این حال برخی از افراد هستند که در این سنین به دلیل حرفه خود کاندیدای ایده آل برای جراحی لیزیک چشم می باشند. این شامل افراد مجری قانون، ارتش یا ورزشکاران حرفه ای می شود. باز هم، تنها پس از غربالگری دقیق است که یک جراح لیزر چشم واجد شرایط، افراد در این گروه سنی را برای لیزیک توصیه می کند.

لیزیک برای افراد ۲۵ تا ۴۰ ساله

اکثر جراحان چشم معتقدند که سن ایده آل جراحی لیزیک این است که افراد بین ۲۵ تا ۴۰ سال بهترین کاندید برای جراحی لیزیک چشم هستند. در سن ۲۵ سالگی، چشمان ما باید تغییر نمی کرد. داشتن یک نسخه ثابت برای حداقل دو سال یک دستورالعمل کلی است که نشان می دهد فردی کاندیدای خوب لیزیک است.

دکتر مینا اوجانی ، جراح و متخصص چشم کرج و جراح چشم هستند.

بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج
بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج

لیزیک برای افراد ۴۰ تا ۵۵ ساله

بعد از ۴۰ سالگی، چشمان ما دوباره شروع به تغییر می کند. در این سن، حتی افرادی که در تمام زندگی خود از بینایی کامل لذت برده اند، شروع به نیاز به “عینک خواندن” برای اصلاح دید خود می کنند.

حتی بیمارانی که می دانند ممکن است همچنان به عینک مطالعه نیاز داشته باشند، ممکن است مزایای لیزیک را برای رهایی از عینک یا تماس در حین ورزش یا فعالیت بدنی انتخاب کنند. سایر ملاحظات در این گروه سنی شامل سابقه خانوادگی اختلالات قرنیه، دیابت و گلوکوم است. این بیماری ها می توانند احتمال اینکه فرد کاندید مناسبی برای جراحی لیزیک چشم باشد را کاهش دهد.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم می باشند.

لیزیک برای سالمندان

در حالی که هیچ محدودیت سنی بالایی وجود ندارد که سالمندان را از انجام جراحی لیزیک باز دارد، بسیاری از عوامل جدید در اواخر زندگی ظاهر می شوند که ممکن است آنها را کمتر از کاندیدای ایده آل کند.

یکی از شایع ترین مشکلات چشمی در افراد مسن، آب مروارید است. فردی که به سن ۶۰ یا حتی ۷۰ سالگی با چشمان شفاف می رسد، همچنان می تواند کاندید مناسبی برای لیزیک باشد. با این حال، هنگامی که آب مروارید شروع به توسعه کرد، ابتدا باید با جراحی درمان شود.

یکی دیگر از مسائل مربوط به چشم در سالمندان خشکی چشم، سابقه خانوادگی اختلالات قرنیه، دیابت و گلوکوم یا عوارض جانبی دارو است. برخی از داروهای مصرف شده توسط بیماران مسن نیز ممکن است مشکل ساز باشند. شما باید جراح چشم خود را در مورد داروهایی که مصرف می کنید در جریان مشاوره خود مطلع کنید.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

  • دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

آیا در سن ایده آل برای لیزیک هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول