آمادگی جراحی آب مروارید

یک چشم پزشک احتمالا یک سونوگرافی به شما می دهد و حدود یک هفته قبل از عمل شما اندازه گیری می کند. این به آنها کمک می کند تا اندازه و شکل چشم شما را تعیین کنند و تصمیم بگیرند که چه چیزی برای جراحی شما بهترین است.

آنها همچنین از شما می پرسند که آیا دارویی مصرف می کنید یا خیر. آنها ممکن است به شما قطره های چشمی دارویی بدهند تا قبل از جراحی استفاده کنید.

جراحی آب مروارید معمولاً در یک مرکز جراحی یا بیمارستان سرپایی انجام می شود، بنابراین نیازی به ماندن در طول شب نخواهید داشت. با این حال، شما می خواهید پس از تکمیل مراحل، یک رانندگی به خانه ترتیب دهید.

ممکن است پزشک از شما بخواهد که ۶ ساعت قبل از عمل هیچ غذای جامدی نخورید. همچنین باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از نوشیدن الکل خودداری کنید.

مرکز چشم پزشکی دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج ، فلوشیپ شبکیه و لیزر ، نفر اول آزمون فلوشیپ و فوق تخصص شبکیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دارای رتبه برتر بورد چشم پزشکی کشور و تخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی تهران و جراح و متخصص چشم کرج دارای بسیاری از افتخارات دیگر می باشند.

روش جراحی آب مروارید

روش دقیقی که جراح شما انجام می دهد به این بستگی دارد که از کدام تکنیک جراحی استفاده می کند. اگر آب مروارید در هر دو چشم دارید، احتمالاً جراحی های شما با فاصله هفته ها برنامه ریزی می شود.

آنچه می توانید در طول تکنیک رایج فیکوامولسیفیکاسیون انتظار داشته باشید:

چشم شما با بی حسی موضعی به شکل تزریق یا قطره بی حس می شود. شما در طول جراحی بیدار می‌مانید اما نمی‌توانید ببینید جراح شما چه می‌کند. در برخی موارد، ممکن است برای کمک به آرامش به شما یک مسکن داده شود.

جراح شما از طریق میکروسکوپ نگاه می کند زیرا برش کوچکی در جلوی چشم شما ایجاد می کند. سپس یک پروب اولتراسونیک را در محل برش قرار می دهند تا لنز شما را بشکند و آب مروارید را از بین ببرد. قطعات با پروب با استفاده از مکش جدا می شوند.

یک ایمپلنت لنز تاشو از طریق برش وارد می شود و در جایی قرار می گیرد که لنز اصلی شما قرار داشت. معمولاً با این تکنیک نیازی به بخیه نیست.
پس از جراحی حدود ۳۰ دقیقه در یک منطقه ریکاوری استراحت خواهید کرد و سپس به خانه خواهید رفت.

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

جراحی آب مروارید چقدر طول می کشد؟

جراحی آب مروارید معمولاً بسیار سریع است. این روش از ابتدا تا انتها تنها حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد.

آیا جراحی آب مروارید دردناک است؟

اگرچه احتمالاً در طول عمل بیدار خواهید بود، اما معمولاً دردناک نیست زیرا به شما بی حسی موضعی داده می شود. ممکن است ناراحتی خفیفی را تجربه کنید، اما درد شدید غیر معمول است.

مراقبت های بعد از جراحی آب مروارید

در بیشتر موارد، در چند روز اول بهبود قابل توجهی را تجربه خواهید کرد، اگرچه بهبودی کامل ممکن است تا یک ماه طول بکشد. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است قطره های چشمی خاصی را برای درد و جلوگیری از عفونت به شما بدهد.

همچنین، ممکن است به شما دستور داده شود که هنگام خواب از ماسک محافظ استفاده کنید.

هنگامی که در حال نقاهت هستید، باید در بیرون از منزل از عینک آفتابی استفاده کنید تا از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. همچنین سعی کنید از دست زدن به چشمان خود یا وارد شدن چیزی به آنها خودداری کنید.

آیا بعد از جراحی آب مروارید می توانید رانندگی کنید؟

بلافاصله پس از جراحی نمی‌توانید رانندگی کنید و باید زودتر از موعد برای خانه سفر کنید. ممکن است چندین روز پس از جراحی بتوانید رانندگی کنید. با این حال، باید با چشم پزشک خود برای یک جدول زمانی خاص صحبت کنید.

چقدر از سر کار غیبت خواهید کرد؟

بیشتر افراد چند روز پس از جراحی احساس بهتری دارند و در صورت عدم بروز عوارض می توانند ۱ تا ۲ روز بعد به سر کار خود بازگردند. با این حال، ممکن است لازم باشد برای چند هفته از انجام برخی فعالیت ها مانند بلند کردن اجسام سنگین یا خم شدن خودداری کنید.

وضعیت خواب بعد از جراحی آب مروارید

به طور کلی توصیه می شود که سعی کنید به پشت یا طرف مقابل چشم بهبودی خود بخوابید تا از فشار مستقیمی که ممکن است لنز شما را خارج کند، جلوگیری کنید.

چه زمانی می توان بعد از جراحی آب مروارید ورزش کرد؟

شما باید بلافاصله پس از جراحی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید. ارائه دهنده شما می تواند یک بازه زمانی مشخص در مورد مدت زمانی که باید از ورزش خودداری کنید به شما ارائه دهد. آنها احتمالاً توصیه می کنند حداقل ۱ هفته از فعالیت های شدید استراحت کنید.

سایر محدودیت های بعد از جراحی آب مروارید
توصیه های دیگر برای محافظت از چشم پس از جراحی شامل اجتناب از موارد زیر است:

1. آب و صابون به چشمان شما برسد.
  2. لمس کردن چشمانت.
  3. شنا کردن.
  4. استفاده از ریمل برای یک یا دو هفته.
  5. استفاده از کرم یا لوسیون صورت.
  6. موهای خود را به مدت ۱ تا ۲ هفته رنگ کنید یا بمالید.
  7. استفاده از جکوزی و سونا.
  8. گردگیری و باغبانی.

عوارض و خطرات احتمالی جراحی آب مروارید

اگرچه جراحی آب مروارید به طور کلی بی خطر است، اما مانند همه جراحی ها، خطراتی دارد. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ابری شدن چشم پس از جراحی آب مروارید

در ۵ تا ۵۰ درصد موارد منبع مطمئن، یک لایه ابری به نام کدورت کپسول خلفی می تواند پشت ایمپلنت شما ایجاد شود. می توان آن را در حدود ۵ دقیقه با یک تکنیک مبتنی بر مطب به نام کپسولوتومی لیزر YAG درمان کرد. آمادگی جراحی آب مروارید

تاری دید پس از جراحی آب مروارید

تاری کمی بعد از جراحی آب مروارید طبیعی است. معمولاً در عرض چند روز از بین می‌رود، اما ممکن است در برخی موارد بیشتر طول بکشد.

شناور شدن بعد از جراحی آب مروارید

شناورها مانند ذرات غباری هستند که خط دید شما را دنبال می کنند. در برخی موارد، شناورها به درمان خاصی نیاز ندارند، اما می توانند نشانه پارگی شبکیه باشند.

خشکی چشم پس از جراحی آب مروارید

خشکی یا ریزش چشم یک علامت رایج پس از عمل است. این معمولا با قطره چشم کنترل می شود.

درد چشم بعد از عمل آب مروارید

درد شدید ممکن است نشانه عفونت یا سایر عوارض باشد. برای یافتن بهترین درمان باید با جراح خود تماس بگیرید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

دوبینی بعد از جراحی آب مروارید

دوبینی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما اغلب نتیجه عادت کردن مغز شما به حدت بینایی جدید است. احتمالا تا چند روز دیگر از بین خواهد رفت.

عفونت

Endophthalmitis Trusted Source عفونت مایعات چشم داخلی شما است. تصور می شود که تنها در ۰.۰۵ تا ۰.۳۰ درصد از منابع مورد اطمینان جراحی های آب مروارید رخ می دهد.

آلرژی بیهوشی

هر زمان که بیهوشی به شما داده شود، ممکن است واکنش آلرژیک داشته باشید. واکنش های شدید نسبتا نادر است. آمادگی جراحی آب مروارید

هزینه جراحی آب مروارید

اگر از نظر پزشکی ضروری تشخیص داده شود، بیمه ممکن است هزینه جراحی شما را پوشش دهد. قیمت جراحی آب مروارید بر اساس محل و تکنیک جراحی متفاوت است.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام  و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.